useamman km kokeneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hanna

Jäsen
21.05.2004
766
0
16
Moi!

kuten tällä palstalla olen usein todennu,t olen saanut kaksi km. eka 9/05 (kaavinta) ja toinen 12/05 (spontaani). Nyt ollaan pikkuhiljaa miettimässä kolmatta yritystä:'(. Edelleen tietenkin pelko kalvaa mieltä.

Haluaisinkin kysäistä useamman km saaneilta, et onko oikeestikkaan mitään toivoa saada raskaus onnellisesti päätökseen, kun on useampia km alla? Ja minkälaisia ne tutkimukset on joihin joutuu/pääsee jos on ollut kolme keskenmenoa? Millaisia tuloksia sieltä saadaan ja onko "vaivat" olleet hoidettavaissa? Me olemme terveitä 26 ja 27 vuotiaita ihmisiä. Tjottailu on tuottanut tulosta heti, eli tärppäyksen kanssa tuskin tulee ongelmia, mutta miten kummassa saisin vauvan pysymään masussa sen 9kk?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2006 klo 13:49 Hanna kirjoitti:
Moi!

kuten tällä palstalla olen usein todennu,t olen saanut kaksi km. eka 9/05 (kaavinta) ja toinen 12/05 (spontaani). Nyt ollaan pikkuhiljaa miettimässä kolmatta yritystä:'(. Edelleen tietenkin pelko kalvaa mieltä.

Haluaisinkin kysäistä useamman km saaneilta, et onko oikeestikkaan mitään toivoa saada raskaus onnellisesti päätökseen, kun on useampia km alla? Ja minkälaisia ne tutkimukset on joihin joutuu/pääsee jos on ollut kolme keskenmenoa? Millaisia tuloksia sieltä saadaan ja onko "vaivat" olleet hoidettavaissa? Me olemme terveitä 26 ja 27 vuotiaita ihmisiä. Tjottailu on tuottanut tulosta heti, eli tärppäyksen kanssa tuskin tulee ongelmia, mutta miten kummassa saisin vauvan pysymään masussa sen 9kk?

En osaa vastata tuohon ekaan kysymykseen, kun itselläkin km historiaa, mutta myös 1 lapsi.

Lapsettomuustutkimuksista sen verran, että niissä kartoitetaan molempien terveydentila ihan murrosiästä saakka, kysellään sairaudet jne. Lisäksi verikokeita, pissanäytteitä, spermanäyte, sisätutkimus... oiskos tässä suurin osa, mitä nyt muistuu mieleen.

Tätä minäkin jo mietin, että onko mahdollista saada raskaus onnistumaan loppuun asti...
Ensimmäinen km rv8 oli joulukuussa 04...sen jälkeen kohtukuolema rv25 elokuun alussa 05 jonka jälkeen ei uusi raskaus ole alkanut...
Kohtukuoleman jälkeen tutkimukset osoitti minun olevan kunnossa, kuukautiset ei ole tulleet normaalisti kuoleman jälkeen ja nyt on onneksi tutkimukset aloitettu, että missä vika...
pissanäytteitä, 10 putkea verta ja ultraukset...
Alkaa todellakin tuntumaan henkisesti raskaalta...mikään ei sit voi onnistua vaan kaikki vaikeimman kautta...

minulla kolme lasta ja 6 keskemenoa. 2 lasta tuli putkessa ja kolmatta odotelttiin 5 km verran ja 4 vuotta. 3 Lapsi syntyi ja sen jälkeen vielä yksi km viikolla 11. Mulle lääkäri on vain sanonnut että sinä olet fertiili, vika on ollut sikiössä muilla ei olisi mennyt noin pitkälle. Muilla olisi ollut kemiaalinen raskausu ja keskenmeno--eli ei tietoa raskaudesta ja km vaan hieman voimakkaampi vuoto.
Niin kaikille km kärsiville toivotan auringonpaistetta ja onnistumisia...ja dispeerini ei ole pahiteeksi kokeilla ohes lääkkeenä 1/2 per päivä.

Mulla neljä keskenmenoa, -98, -00, ja 2x -04. ja sitten -05 kesällä syntyi terve lapsi! ei mitään erityistoimenpiteitä raskauden aikana, kaikki meni oikein loistavasti vaikka pelko oli mukana loppuun saakka. aiemmin oli jo tehty tutkimukset josko keskenmenojen syy löytyisi, mutta vikaa ei löytynyt joten mysteeriksi nämä km:t jää. tiedä sitten onko taas sama edessä seuraavaa yrittäessä.
mutta onnea teille yritykseen ja toivotaan parasta, toivoa on!!! :hug:

Yhteistyössä