Usan Oklahomassa hyväksyttiin laki joka kieltää abortin lähes täysin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Menee muutama vaalikausi, että kansa saa äänestettyä haluamansa edustajat päättämään asiasta haluamallaan tavalla. Tähän asti tilanne on ollut se, että abortista ei ole saanut säätää lailla koska Korkein oikeus on asettanut rajat päätöksessään. Sen seurauksena äänestäjät ovat äänestäneet ehdokkaita lähinnä sen perusteella kuka öyhöttää eniten. Puolesta tai vastaan. Tilanne on polarisoitunut ja puolueiden välinen ero on kasvanut kuiluksi keskilinjan hävitessä kokonaan vuosien varrella. Republikaanit ovat huutaneet, että ketään ei saa abortoida koskaan ja demokraatit puolestaan muuttivat virallisesti puolueen linjaksi kannatamme abortteja. Tuo herätti hilpeyttä koska eihän kukaan nyt oikeasti voi kategorisesti kannattaa abortteja vaikka oikeutta aborttiin jossain tapauksessa kannattaisikin.

Oklahomassa republikaanit ovat vallassa ja kuten todettu, maltillisen linjan republikaaneja ei ole enää olemassakaan sen enempää kuin demokraattejakaan. Kaikki edustavat ääripäitä. Niinpä tällainen laki saadaan ajettua läpi. Myöhemmin sitä varmaan korjataan fiksumpaan suuntaa. Toisaalta suomalainen feministi voi lohduttautua sillä, että Oklahomassa on kuitenkin alle 4 miljoonaa ihmistä ja se on köyhemmästä päästä USA:n osavaltioista. Väestöstä lähes 10 prosenttia on reservaateissa asuvia intiaaneja ja muut ovat maanviljelijöitä ja vastaavia. Vastaavaa lakia tuskin tullaan näkemään urbaaneilla alueilla.
 
vierailija
Minusta taas ei ole mitään julmempaa kuin synnyttää maailmaan lapsi, jota ei tahdo. Lapsen koko elämä tulee olemaan helvettiä joko äidin kanssa, joka ei tätä tahdo (lapsi esim. muistuttaa raiskauksesta, insestistä tai huonosta suhteesta), tai sitten lapsi annetaan adoptoitavaksi ja lapsi joutuu koko elämänsä miettimään, että miksi äiti ei halunnut minua. Jokaisella lapsella pitäisi olla oikeus syntä toivottuna. Eli kannatan aborttioikeutta esimerkiksi raiskauksen jälkeen.
 
vierailija
Minusta taas ei ole mitään julmempaa kuin synnyttää maailmaan lapsi, jota ei tahdo. Lapsen koko elämä tulee olemaan helvettiä joko äidin kanssa, joka ei tätä tahdo (lapsi esim. muistuttaa raiskauksesta, insestistä tai huonosta suhteesta), tai sitten lapsi annetaan adoptoitavaksi ja lapsi joutuu koko elämänsä miettimään, että miksi äiti ei halunnut minua. Jokaisella lapsella pitäisi olla oikeus syntä toivottuna. Eli kannatan aborttioikeutta esimerkiksi raiskauksen jälkeen.
Todellakin näin.
 
vierailija
Minusta taas ei ole mitään julmempaa kuin synnyttää maailmaan lapsi, jota ei tahdo. Lapsen koko elämä tulee olemaan helvettiä joko äidin kanssa, joka ei tätä tahdo (lapsi esim. muistuttaa raiskauksesta, insestistä tai huonosta suhteesta), tai sitten lapsi annetaan adoptoitavaksi ja lapsi joutuu koko elämänsä miettimään, että miksi äiti ei halunnut minua. Jokaisella lapsella pitäisi olla oikeus syntä toivottuna. Eli kannatan aborttioikeutta esimerkiksi raiskauksen jälkeen.
Tähän viestiin minulla ei ole mitään lisättävää. Olen joskus kommentoinut samaa aihetta käsittelevään keskusteluun.
Echo ja kumppanit ovat olevinaan hurskaita ja kaikkitietäviä. Timo Soini, Päivi Räsänen ym. ovat kauhuesimerkkejä oikeaoppisuudestaan.
 
Minäkään en ole abortin kannattaja, mutta. Jos laki jo on, niin...


Yksi ainoa lisäys tuohon. -Pakollinen dna-testi ja isyyden selvittäminen jokaiselle syntyvälle lapselle. Ja joo, tiedän, että se on vaikeaa ellei ole tiedossa isäehdokasta mutta kolmenkymmenen vuoden päästä jokaikisen nuorenmiehen dna sieltäpäin jo on rekisterissä.


Sit voisi ajatella että alkaa olla edes jollain tavalla reilu tilanne.
 
vierailija
Minusta taas ei ole mitään julmempaa kuin synnyttää maailmaan lapsi, jota ei tahdo. Lapsen koko elämä tulee olemaan helvettiä joko äidin kanssa, joka ei tätä tahdo (lapsi esim. muistuttaa raiskauksesta, insestistä tai huonosta suhteesta), tai sitten lapsi annetaan adoptoitavaksi ja lapsi joutuu koko elämänsä miettimään, että miksi äiti ei halunnut minua. Jokaisella lapsella pitäisi olla oikeus syntä toivottuna. Eli kannatan aborttioikeutta esimerkiksi raiskauksen jälkeen.
Sä et sitten tiedä julmuuksista mitään.
 
vierailija
"Filippiinien perhesuunnittelulaki on taannut noin viiden vuoden ajan ehkäisyvälineitä ilmaiseksi köyhimmille. Silti niitä on paikoin vaikea saada. Vahva katolinen kirkko vastustaa perhesuunnittelua. Ehkäisyn saaminen riippuu niin lääkärien, viranomaisten kuin yhteisöjen asenteesta."

 

Yhteistyössä