Urputusta exästä..

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
:eek: Mitä imbesillejä täällä on taas rääkymässä? Tuleeko jollekulle uutena että isän pitää elättää lapsiaan eron jälkeen? Tai että elatuskyky ei ole aina 50-50? :eek: Vaan joskus se voi jopa olla 80-20. Täällä ahneeksi nimitellään jostain hevonvitun 200?/lapsi/kk.
Mä oon varmaan ihan superahne mutta oon sitä mieltä että ei se ole yksin äidin tehtävä elättää. Multa ei muuten jäänyt huomaamatta että ap:n eksällä on nyt laillisia tuloja, joten hän ei varmaankaan ole aina maksanut tuota 400? kuussa.
Miten jotkut plussamammat jaksaa kadehtia toisten lapsien elareita?
Kiitos!!!!'
Todellakin nyt ensimmäiset lailliset elarit.
Toisakseen joo oltiiin lehdessä. Mitä sitten?
Kolmanneksi. Huoh. Exä.. Meidän suhde on hyvä. Mennyt on mennyttä. Heikkona hetkenä olen vitun katkera. Siitä jopa pystyn exän kanssa juttelemaan naamatusten tai puhelimessa. Lapset eivät ikinä ole olleet exäni luona yötä. Eikö kukaan muista mun kirjoittaneen täällä väkivaltaisesta exästä lapsia kohtaan? Silloinkin autoin exää. Mulla olis paljon pahaa sanottavaa exästä, mutta niin on myös hyvää. Silloin kun exäni teki pimeitä töitä ja lapseni sairastelivat, niin kenen luulette kustantaneen kalliit yksityislääkärit?? Kyllä se todellakin oli mun nyxä. Kenen luulette kustantaneen mun ja exän lasten harrastukset? Todellakin se oli minä ja mun nyxä.
Ja meidän talous on ok. On auto lainalla johon kaikki mahdutaan. Ostettiin juuri asunto johon rahat riittävät. Ja remontti tehdään jäljelle jäävien varojen puitteissa. Todellakaan mieheni ei koe huonommuutta mistään. Päin vastoin mieheni on ylpeä itsestään isäpuolena ja isänä lapsilleni.

Ja ystäväni ovat tietoisia minun elämästäni ja siltä osin exäni elämästä mitä exäni on heille halunut kertoa. Eilen auton hinta, kk erä pankille, kk tulonsa yms. Exäni tietää tehneensä elämänsä aikana monia huonoja valintoja ja kantaa vastuunsa niistä. Luuletteko et muuten olis antanut lupaa siihen 2+:n juttuunkaan kirjoittaa nimellään.
JOs olisin ystävien ja exän mielestä, niin pahis kuin annatte ymmärtää, niin luuletteko ettei ne uskaltas sitä mulle sanoo?
Tuttavat tms.. Mulle on aivan sama mitä ajattelevat tai mitä täällä harmaana kirjoittelevat ja ilkeilevät.
Ugh. Olen puhunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Exää taitaa vituttaa kun se on tajunnu että sen maksamia elareita menee myös kaksosten ruokkoamiseen;(??? Mä olen saanut ap suurinpiirtein samansuuruisen rahan KOLMEN lapsen tarpeisiin ja hyvin ollaan aina pärjätty:)... Ja nyt kun mulla vauva uuden miehen kanssa niin silti en ole kade exälle jolla uusi tila-auto ja matkoilla ulkomailla kaksi-kolme kertaa vuodekssa;)...MULLA ON OMA ELÄMÄ!!! Taidat olla ap vaan hiukan väsy kaksosten hoitamisesta ja ny käyt exän kimppuun:(?? Lopeta hyvä ihminen jo!
Eli tässä taas tilanne: jos minä olen pärjännyt viiden lapsen kanssa niin kyllä muidenkin on pärjättävä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Ja sen takia on kohtuullista ajatella, että ex maksaa :whistle:
Mä kommentoin lähinnä tuota sun mainitsemaasi 400 euroa eli sitä, että ei se ap:n lapsikaan välttämättä 400 euroa kuluta. Nää lasten elatukset kun menee tulojen mukaan eikä fifty-fifty.
Tottahan tuokin, mutta nyt tuntuu vaan uusioperheen äitiä närästävän se, että ex on kehdannut sijoittaa rahaa itseensä sen sijaan että ohjaisi rahavirran suoraan hänelle. Mikä siinä on ettei osata olla tyytyväisiä siihen mitä saadaan vaan aina pitää saada enemmän ?
mä en taas oo missään kohtaa saanut tuollaista käsitystä ap:n puheista?
Vaan närästi se kun elareita ex vaati pienemmiksi että saisi auton maksettua. Ei mahda minkään,mutta eipä ole mun mielestä reilua siltä exältäkään tuo..
eikä ap sanonut että pitäis enemmän saada?
exähän niitä elareita oli tahtonut tarkistuttaa,josko olis saanut niitä pienemmiksi?
ai eikö ?

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Musta on ihan oikein, että kun omasta selkänahastaan repii ylimääräistä fyffeä, niin sen saa sitten käyttää oman mielensä mukaan.
no just näin. :flower: ihan samaa mieltä minäkin, oli sit eksä tai nyksä tai mikä hyvänsä. :)
Meillä ei mun ylityöni ole aina parantaneet edes omien, luonani asuvien lasteni elintasoa vaan olen ylitöistä saadut korvaukset siirtänyt suoraan "pallolaajennustililleni" eli odottamaan päivää, kun pumppuni ei enää kestä stressiä :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Ja sen takia on kohtuullista ajatella, että ex maksaa :whistle:
Mä kommentoin lähinnä tuota sun mainitsemaasi 400 euroa eli sitä, että ei se ap:n lapsikaan välttämättä 400 euroa kuluta. Nää lasten elatukset kun menee tulojen mukaan eikä fifty-fifty.
Tottahan tuokin, mutta nyt tuntuu vaan uusioperheen äitiä närästävän se, että ex on kehdannut sijoittaa rahaa itseensä sen sijaan että ohjaisi rahavirran suoraan hänelle. Mikä siinä on ettei osata olla tyytyväisiä siihen mitä saadaan vaan aina pitää saada enemmän ?
mä en taas oo missään kohtaa saanut tuollaista käsitystä ap:n puheista?
Vaan närästi se kun elareita ex vaati pienemmiksi että saisi auton maksettua. Ei mahda minkään,mutta eipä ole mun mielestä reilua siltä exältäkään tuo..
eikä ap sanonut että pitäis enemmän saada?
exähän niitä elareita oli tahtonut tarkistuttaa,josko olis saanut niitä pienemmiksi?
ai eikö ?
sanoi kyllä että lastenvalvojan laskukaavion mukaan exän PITÄISI maksaa enemmän. Mutta en ole kyllä huomannut että ap olisi sanonut että tuon enempää olis vaatimassa.. tai sitten multa on jäänyt jotain lukematta.
 
vieras
No nyt mä en ymmärrä ollenkaan... jos kaikki on niin kuin p nyt kirjoitti, että rahat riittää eikä mistään ole puutetta, niin miksi sitä elaria pitäisi saada lisää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja ota huomioon ettei sun exän kuulu elättää sun toisia lapsia!
Mitä toisia? Exän kuuluu elättää siittämänsä lapset.
juu niin myös sinun kuuluu elättää omat lapsesi...
Neidillä ei taida lapsia sitten ollakaan? Elatusvelvollisuus on molemmilla vanhemmilla, ei yksinomaan äidillä.
kyllä on kaksin kappalein....tuossa kirjoitin äidinkin on osallistuttava lapsien elatukseen.
jos kerta exä maksaa 400e elareita äiti pistää myös 200-400e omasta pussista+lapsilisät mitkä on 2lapsesta jo 210e...väitätkö ettei tuolla summalla pysty 2lasta elättään?
Ööö luuletko jos lapset asuvat äidillään ettei lapsiin menisi rahaa? Miksi äidin pitäisi laittaa saman verran elatusta? Katsos kun ei se aina mene 50/50. Ei minun tarvitse väittää yhtään mitään, mutta on paljon lapsia joiden elättämiseen menee enemmän kuin tuo.
no kuinka paljon 4v ja 5v sitten kuluttaa kuukaudessa?
olenko väittänyt että menee puoliksi tuo oli noin laskelma.....kyllä äitinkin on velvollinen laittaa rahaa elatukseen vaikka lapsilisä,mutta ap haluaa elareita paljon enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Oletko edes huomannut että tuo 400e on siis kahdesta lapsesta.... Monet näkyy kommentoivan edes lukematta kovin tarkkaan.
Hmm.. En ole kyllä huomannut..

Siitähän sillä pääsee, että menee laskemaan ne uudelleen, jos kokee, ettei asiat mene oikein.
Me käytiin, ex olis halunnut alentaa elaria, muttei kuitenkaan sitä loppujen lopuksi minulta edes pyytänyt tai ehdottanut. Niiden laskujen mukaan lapseni olisi oikeutettuja paaaaaljon enempään. Mutta minä paskiainen en enempää ollut vaatimassa vaan kitisen täällä kuinka toiset laittaa rahaa ensin autoon (pelti lehmään ) ja sit lapsiinsa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Ja sen takia on kohtuullista ajatella, että ex maksaa :whistle:
Mä kommentoin lähinnä tuota sun mainitsemaasi 400 euroa eli sitä, että ei se ap:n lapsikaan välttämättä 400 euroa kuluta. Nää lasten elatukset kun menee tulojen mukaan eikä fifty-fifty.
Tottahan tuokin, mutta nyt tuntuu vaan uusioperheen äitiä närästävän se, että ex on kehdannut sijoittaa rahaa itseensä sen sijaan että ohjaisi rahavirran suoraan hänelle. Mikä siinä on ettei osata olla tyytyväisiä siihen mitä saadaan vaan aina pitää saada enemmän ?
mä en taas oo missään kohtaa saanut tuollaista käsitystä ap:n puheista?
Vaan närästi se kun elareita ex vaati pienemmiksi että saisi auton maksettua. Ei mahda minkään,mutta eipä ole mun mielestä reilua siltä exältäkään tuo..
eikä ap sanonut että pitäis enemmän saada?
exähän niitä elareita oli tahtonut tarkistuttaa,josko olis saanut niitä pienemmiksi?
ai eikö ?
sanoi kyllä että lastenvalvojan laskukaavion mukaan exän PITÄISI maksaa enemmän. Mutta en ole kyllä huomannut että ap olisi sanonut että tuon enempää olis vaatimassa.. tai sitten multa on jäänyt jotain lukematta.

Kyllä se on mun mielestä tullut aika selvästi esille, että lisää lisää lisää...
Voin toki olla väärässä.
Ja jos ap:lla on asiat niin hyvin kuin tuossa ylemmässä viestissä kirjoitti niin luulisi ettei tarvis olla katkera sille mitä ex hankkii ja olla heti peilaamassa miten nyt pitäisikin hänen tililleen rahaa ropista.
Aina ei vaan mene keksit tasan...ja entä sitten ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Kiitos!!!!'
Todellakin nyt ensimmäiset lailliset elarit.
Toisakseen joo oltiiin lehdessä. Mitä sitten?
Kolmanneksi. Huoh. Exä.. Meidän suhde on hyvä. Mennyt on mennyttä. Heikkona hetkenä olen vitun katkera. Siitä jopa pystyn exän kanssa juttelemaan naamatusten tai puhelimessa. Lapset eivät ikinä ole olleet exäni luona yötä. Eikö kukaan muista mun kirjoittaneen täällä väkivaltaisesta exästä lapsia kohtaan? Silloinkin autoin exää. Mulla olis paljon pahaa sanottavaa exästä, mutta niin on myös hyvää. Silloin kun exäni teki pimeitä töitä ja lapseni sairastelivat, niin kenen luulette kustantaneen kalliit yksityislääkärit?? Kyllä se todellakin oli mun nyxä. Kenen luulette kustantaneen mun ja exän lasten harrastukset? Todellakin se oli minä ja mun nyxä.
Ja meidän talous on ok. On auto lainalla johon kaikki mahdutaan. Ostettiin juuri asunto johon rahat riittävät. Ja remontti tehdään jäljelle jäävien varojen puitteissa. Todellakaan mieheni ei koe huonommuutta mistään. Päin vastoin mieheni on ylpeä itsestään isäpuolena ja isänä lapsilleni.

Ja ystäväni ovat tietoisia minun elämästäni ja siltä osin exäni elämästä mitä exäni on heille halunut kertoa. Eilen auton hinta, kk erä pankille, kk tulonsa yms. Exäni tietää tehneensä elämänsä aikana monia huonoja valintoja ja kantaa vastuunsa niistä. Luuletteko et muuten olis antanut lupaa siihen 2+:n juttuunkaan kirjoittaa nimellään.
JOs olisin ystävien ja exän mielestä, niin pahis kuin annatte ymmärtää, niin luuletteko ettei ne uskaltas sitä mulle sanoo?
Tuttavat tms.. Mulle on aivan sama mitä ajattelevat tai mitä täällä harmaana kirjoittelevat ja ilkeilevät.
Ugh. Olen puhunut.
En nyt puutu exän tai sun aikaisempiin juttuihin kun en niistä mitään tiiä. Yritä olla kuitenkin onnellinen siitä mitä sulla nyt on. Anna rahan olla vain rahaa, elämä on sitä mitä kannattaa varjella ja suojella. Raha on vain silmänlumetta onnelle ja autuudelle, sitä kun se ei kuitenkaan tuo.

Jos nyt saat sen 400e/kk ole onnellinen siitä. Anna exäsi ajella autollaan, onhan hän varmaan paljon tehnyt työtä, että on saanut sen. Koita päästä ketutuksestasi ylitse, sillä vain sen kautta pystyt pääsemään paremmin onneen. Et sää loppuviimein onnea siinä saa, vaikka exä maksaisikin vaikka 800e/kk, jos nytkään teillä ei ole rahasta pulaa.Sulla on ihanat kaksoset ja vanhemmat lapset ja vielä ilmeisesti mukava nyxä. Ole onnellinen niistä! :)

:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Katsos, on ihan sama tienaako toinen 20 000e/kk vai 2000e/kk. TUo 400e/kk elareista on silti paljon ja sen tulisi riittää lapsen elättämiseen. Se ei mene niin, että joku tienaa 20000e ja joutuukin maksamaan tämän takia elareita 1500e/kk, jolla myös lapsen äiti elelee kepeästi, koska lapsen elättämiseen tuo ei mene.

Eli elareiden tarkoitus ei ole elättää toista vanhempaa vaan vain lasta!!
Katso kun ei se ole paljon jos lasten menot ovat isot...
Ymmärrätkö että lapsilla voi olla vaikka sairaus johon pelkästään menee satoja euroja kuussa. Miksi täällä aina vedetään tuo äidin elättäminen kun siitä ei ole kyse?
Siinä tapauksessa kannattaa kuunnella exää ja mennä uudelleen laskemaan lapsien elatuksen tarve. Ei ne sitä pienennä, jos selkeesti huomaa, että toisella on niitä tuloja. Jos edelleenkin ne kaupungintädit laskevat että tarve tosiaan on tuo 400e/kk niin tuskinpa se kamalasti heittää.
Oonko mä ainoa joka luki että se laskelma oli isompi ja mies on maksanut tuon 400?
Juuri. Olet ainoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Oletko edes huomannut että tuo 400e on siis kahdesta lapsesta.... Monet näkyy kommentoivan edes lukematta kovin tarkkaan.
Hmm.. En ole kyllä huomannut..

Siitähän sillä pääsee, että menee laskemaan ne uudelleen, jos kokee, ettei asiat mene oikein.
Me käytiin, ex olis halunnut alentaa elaria, muttei kuitenkaan sitä loppujen lopuksi minulta edes pyytänyt tai ehdottanut. Niiden laskujen mukaan lapseni olisi oikeutettuja paaaaaljon enempään. Mutta minä paskiainen en enempää ollut vaatimassa vaan kitisen täällä kuinka toiset laittaa rahaa ensin autoon (pelti lehmään ) ja sit lapsiinsa.
Miksi et vaadi sitä mikä kuuluu teille?

Vaadi ihmeessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Oletko edes huomannut että tuo 400e on siis kahdesta lapsesta.... Monet näkyy kommentoivan edes lukematta kovin tarkkaan.
Hmm.. En ole kyllä huomannut..

Siitähän sillä pääsee, että menee laskemaan ne uudelleen, jos kokee, ettei asiat mene oikein.
Me käytiin, ex olis halunnut alentaa elaria, muttei kuitenkaan sitä loppujen lopuksi minulta edes pyytänyt tai ehdottanut. Niiden laskujen mukaan lapseni olisi oikeutettuja paaaaaljon enempään. Mutta minä paskiainen en enempää ollut vaatimassa vaan kitisen täällä kuinka toiset laittaa rahaa ensin autoon (pelti lehmään ) ja sit lapsiinsa.

Niin eli edelleenkään se ex ei ois saanut ostaa itselleen autoa vaan rahaa ois pitänyt laittaa tulemaan automaattisesti sulle.

Jos te nyt kuitenkin sun kirjoittaman perusteella tuutte toimeen ihan hyvin niin antaisit olla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
vaan kitisen täällä kuinka toiset laittaa rahaa ensin autoon (pelti lehmään ) ja sit lapsiinsa.
No mutta laittaa lapsiinsa kuitenkin?

Kyllä voi ihminen valittaa turhista asioista, hohhoijaa...

Mieti jos sinutkin haukuttais vaikka talvitakin ostosta, että kehtaakin ittelleen ostaa uuden takin kun lapsella on jo 2 kk vanha haalari?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ex-rouva:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Kyllä mää nyt haistan hieman kateutta vaan tässä. Exäsi 400e elareita on huima määrä. Kyllä sillä jo lapsen elättää hyvin osittain. Ja osittainhan sen pitäisikin olla, eikä kokonaan.

Noi taulutelkkarit yms. kuvastaa sitä, että exäsi maksaa vielä elareiden lisäksikin suoraan lapsille jotain kivaa, jottei sun tarvitse niitä ostella. Ehkä haluaa ostaa taulutelkan, koska tietää, että jos antaisi taulutelkan rahan suoraan sulle, sää tuskin sitä taulutelkkaan käyttäisit.

Minusta ihan reilu homma. Tuskin pystyy pienentään elatustaan, vaikka haluaisikin, jos noinkin paljon tienaa ja lapsi oikeasti kuluttaa paljon.
Ensinnäkin meillä 2 yhteistä lasta. Toisakseen mä en ole saanut mitään taulutelkkareita tms. Lapset sai eilen exältä per nenä 2e. Et sen verran ylimääräistä ex lapsille kustantaa.
Taidat olla kateellinen lapsillesi taulutelkuista? Osta ihmeessä itsellesikin ettei harmita:)
Meillä ei ole taulutelkkaa saati et kukaan meille sellaista olis antanut tai antanut lapsille. Mistä tämäkin tullu??
 
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
miksi ne ap:n lapset olis päiväkodissa jos ap itse on kerran kotona? :eek:
No eikös se ole nykyään aika yleistä, että isommat lapset ovat päiväkodissa, vaikka äiti olisi pienten kanssa kotona?
no jos näin on niin eikös se ole sitten ap:n ja nykyisen miehensä homma kustantaa ne maksut? ei kai eksän tarvitse kustantaa ihan kaikkea ylimääräistä menoa lapsista, jos kerran halvempikin ratkaisu on olemassa?
Mistä te revitte näitä juttuja? Meillä on isommat (5 ja 4veet) kotona samalla kun olen kaksosten kans kotona.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
:eek: Mitä imbesillejä täällä on taas rääkymässä? Tuleeko jollekulle uutena että isän pitää elättää lapsiaan eron jälkeen? Tai että elatuskyky ei ole aina 50-50? :eek: Vaan joskus se voi jopa olla 80-20. Täällä ahneeksi nimitellään jostain hevonvitun 200?/lapsi/kk.
Mä oon varmaan ihan superahne mutta oon sitä mieltä että ei se ole yksin äidin tehtävä elättää. Multa ei muuten jäänyt huomaamatta että ap:n eksällä on nyt laillisia tuloja, joten hän ei varmaankaan ole aina maksanut tuota 400? kuussa.
Miten jotkut plussamammat jaksaa kadehtia toisten lapsien elareita?
koska mikään ei koskaan riitä!!just siksi.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
miksi ne ap:n lapset olis päiväkodissa jos ap itse on kerran kotona? :eek:
No eikös se ole nykyään aika yleistä, että isommat lapset ovat päiväkodissa, vaikka äiti olisi pienten kanssa kotona?
no jos näin on niin eikös se ole sitten ap:n ja nykyisen miehensä homma kustantaa ne maksut? ei kai eksän tarvitse kustantaa ihan kaikkea ylimääräistä menoa lapsista, jos kerran halvempikin ratkaisu on olemassa?
Mistä te revitte näitä juttuja? Meillä on isommat (5 ja 4veet) kotona samalla kun olen kaksosten kans kotona.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No sitä vaan, että ei sitä rahaa ainakaan päivähoitomaksuihin mene.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Mistä te revitte näitä juttuja? Meillä on isommat (5 ja 4veet) kotona samalla kun olen kaksosten kans kotona.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Se on ku jutut kiertää niin nopeasti ja vielä monesti vielä muuttuu matkan varrella. Huhut on niiin kivoja! :)

EI vais, itse sekaannuin tuon yhden harmaan vuoksi, joka kirjoitteli noista taulutelkoista yms. Jälkekäteen katselin tekstejä paremmin ja havahduin, että se olikin eri henkilö.. :p
 
On tää kumma palsta, jos lastensa puolesta taistelee, niin heti ollaan syyttämässä ahneeksi. Jos ap saa 400 euroa elareita, eli 200e per lapsi, niin ei se tarkoita sitä, että ap:n myös pitää pistää se 400 euroa lasten elatukseen. Kannattais perehtyä miten se elatusmaksu määräytyy... Ja se on ihan helvetin kummallista, että kun erotaan, niin etävanhemman halukkuus suoda lapsilleen mitään kivaa, tai edes kunnollista elatusta vähenee niin hemmetisti, että kuvitellaan että ne lapset tulevat pyhällä hengellä toimeen. Kuinka moni teistä, jotka tienaatte hyvin, antaa silti lastensa elää minimielatuksen varassa?
 
nohh nohh
tuossa lueskelin ap muitakin ketjuja..(mielenkiintoinen tapaus) hah tälle ei taija riittää vaan ex rahapussi.

nyt kannattas lopettaa tää palstailu olet jo saanut huomiota tarppeeksi.

kaksplussan: jonna tukiainen:)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
On tää kumma palsta, jos lastensa puolesta taistelee, niin heti ollaan syyttämässä ahneeksi. Jos ap saa 400 euroa elareita, eli 200e per lapsi, niin ei se tarkoita sitä, että ap:n myös pitää pistää se 400 euroa lasten elatukseen. Kannattais perehtyä miten se elatusmaksu määräytyy... Ja se on ihan helvetin kummallista, että kun erotaan, niin etävanhemman halukkuus suoda lapsilleen mitään kivaa, tai edes kunnollista elatusta vähenee niin hemmetisti, että kuvitellaan että ne lapset tulevat pyhällä hengellä toimeen. Kuinka moni teistä, jotka tienaatte hyvin, antaa silti lastensa elää minimielatuksen varassa?
Ap kertoi että pärjäävät hyvin noillakin elareilla. Jaa, mutta oliko muuten mitään puhetta ap:n osalta siitä muusta tuesta, lasten kanssa olemisesta..?
 
Ap:lle kysymys
Ootko ikinä kuullu elatuksen tarpeesta? On laskettu oikein "virallisesti" summa, minkä keskivertolapsi kuluttaa ja tän summan JAKAA hänen biovanhempansa suhteessa toistensa tuloihin. Eli vaikka exäs tienais miljoonan kuussa, sun on turha kaavailla siitä 10% itselles (eli lapsilles).
Miten se lasten rahan tarve lisääntyy, jos exän tulot nousee?
 
hyi yökki mikä nainen! ihan jättimäärä tuo 400! ite saan 120e ja en tarvis niitäkään, pärjään aivan hyvin, ja te ahneet siat haluatte viedä kaiiki rahat hyh hyh, ja sähän saat vie kaikista lapsilisätkin niin oletko tehnyt lapset bisnesmielessä :$ ? että pisti ketuttaa, säälin kyllä entistäsi. sympatiat hänelle :heart:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä