Uroskoira-ongelma (vakava sellainen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pilkku

Vieras
Meillä meni tosta portin ohi lauantaina joku narttukoira, jolla oli juoksut. Nyt toi meen uros on piipittänyt ja ulvonut siitä asti (lähes yötä-päivää).
Laitoin jo sitruunamehua sen kuonolle (mikä rääkkääjä olenkaan) sekottamaan hajuja, mut ei auta. Ihan sama, onko sisällä vai pihalla toi elukka. Uikuttaa vaan perään.
Kastrointi ei auta enää tähän hätään, olisko jollain hyviä keinoja hiljentää toi koiruus?
Alkaa hajoomaan mun pää pikku hiljaa.

Eli mun tarvii vissiin pistää Peltorit päähäni ja yrittää oppia elämään niiden kans..."huoh"
Mun muut urokset ei oo ikinä ollu tommosia, vaan tää nykyinen. Jos se narttu vielä liikkuu täälläpäin, ni taidan suosiolla päästää ton uroksen "karkaamaan" pois pihasta. Ehkä tajuaa sit se nartunkin omistaja, ettei enää lenkkeile täällä juoksujen aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pilkku:
Eli mun tarvii vissiin pistää Peltorit päähäni ja yrittää oppia elämään niiden kans..."huoh"
Mun muut urokset ei oo ikinä ollu tommosia, vaan tää nykyinen. Jos se narttu vielä liikkuu täälläpäin, ni taidan suosiolla päästää ton uroksen "karkaamaan" pois pihasta. Ehkä tajuaa sit se nartunkin omistaja, ettei enää lenkkeile täällä juoksujen aikaan.

No kai nyt sen nartun omistajalla on oikeus lenkkeillä missä haluaa. Se on vaan ikävä kyllä uroksen omistajan ongelma että koira on lemmenkipee :D

Toi Tessu on jo niin vanha (9), ettei taida kovin paljon olla apuja kastraatiosta. Eikä se nuorempana tommonen ollu (viime vuonna ekan kerran ja sillon yhden päivän).
Ja Mirenalle: tottakai saa lenkkeillä missä haluaa, mut jos tietää (ja tämä kyllä tietää), et on uroksia jossakin taloissa, ni eix vois olla niin fiksu, et välttelis niinä "astumapäivinä" urosten pihoja. Me siis ei asuta missään asutusalueella, vaan "metsässä".
Ja juu, ei naapurin urokset huuda perään, toinen on kastroitu ja toinen vasta 2-vuotias.

Ei meidänkään koira nartuista mennyt sekaisin, mut sitten vanhemmalla iällä oikein lakkas syömästä ja uikutti vaan hiljaa. Eikös sitä muuten eläinlääkäriltä saa jonku piikin jonka pitäis auttaa lemmentuskaan? Tuli vaan yht äkkiä mieleen, ihan ois sellanen muistikuva et meijänki jäppiselle sellanen haettiin...

Yhteistyössä