Urkkiiko mieheni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten on, kertokaa te, jotka jotain tietokoneista ymmärätte. Eli voiko mieheni käydä lukemassa messengerissä kirjoittamiani viestejä ystävilleni? Siis jos laitan liittymäni kiinni, niin pääseekö niihin jälkikäteen käsiksi?
Olen huomannut, että kun aukaisen koneen ja liittymäni (meillä jokaisella on omat käyttäjätunnukset koneelle) niin eräässä ikkunassa olevan ikonin ympärillä on harmaa katkoviivoitus, tarkoittaako tämä sitä, että sitä ikonia on viimeksi käytetty? Tämä ikoni, missä sitä katkoviivoitusta välillä on, on sellainen mitä itse en käytä enkä tiedä mihin sitä käytettäisiinkään. Ikonissa on kansion kuva ja siinä lukee "my documents".

Kiitos sille jollekkin tietokone-nerolle joka osaisi vastata. Niin ja vielä se, että mieheni on erittäin taitava siinä mitä tietokoneisiin tulee, eli tämä "urkkiminen" ei taatusti hänelle olisi hankalaa.

Niitä pystyy kyllä lukemaan, jos olet siellä messen asetuksissa valinnut että ne keskustelut tallennetaan koneelle johonkin kansioon. Ja luultavasti jso mie shoitaa koneen, niin on itselleen varannut järjestelmänvalvojan oikeudet, eli pääsee sisään muittenkin osioihin ja tunnuksilla. Itse olen aikoinaan laittanut mesen asetuksiin niin ettei tietoja tallenneta koneelle. En muista enää ulkoa mistä sen sai laitettua, vai pitikö kansio esim määritellä asennuksen yhteydessä.

Kiitos jo tuosta tiedosta. Huomaanko siitä,että mun käyttiksellä on käyty, jos tuossa ikonissa on se katkoviivoitus? Toivottavasti edes joku tajuaa mitä tarkoitan. :-/

Siis my documents on kansio jossa ainakin meillä on paljon tavaraa ja jotain ihan muuta kuin jotain vakoilujuttuja.
Oletkokoskaan katsonut mitä se sisältää?
käsittääkseni se on suomeksi omat tiedostot tai jotain.

Sinne voi vaikka tallentaa omat word-asiakirjat tai mitä nyt ikinä haluaa.

jos olen oikeassa kansiossa niin et ikinä tuolla perusteella voi syyttää miestäsi vakoilusta.

Joo, siis ei ole mitään salattavaa, mitä joskus tulee ystäville hiukan näitä parisuhteen kiemuroita valitettavan, josko niitä sattuisi lukemaan, niin vois mies vetää herneen nenään niistä kirjoituksista.

Oon käynyt joitan juttuja katsomassa siitä kansiosta, osa ei aukee ja osasta en osaa sanoa, kaikki ku on englanniksi siellä tai sitten jotain ihme lyhenteitä.

Olen samaa mieltä. Vaikka ei salattavaa olisikaan, ei miehellä ole oikeutta vakoilla toisen mese keskusteluja. Siitäkään syystä, että ystävät joiden kanssa jutellaan mesessä, eivät välttämättä halua jakaa omia murheitaan toisen miehen kanssa.

Ja, vaikka parisuhteessa ollaankin, saa molemmilla osapuolilla olla myös henkilökohtaisiakin juttuja.

Kirjoita jollekin ystävällesi jotain sinnepäin, että epäilet miehesi vakoilevan. jos hän ei vakoile, hän ei sitä juttua lue eikä siitä voi siis loukkaantua. Jos taas vakoilee, saa näpsäytyksen jonka ansaitsee.

Siis mieheni on joskus lukenut kirjoituksiani, on ihan kertonut itse suoraan. Mutta jos haluaa tietää miltä minusta aina tuntuu ja mitä milloinkin suunnittelen, niin sieltähän saa ne "kätevästi" tietää, meillä ku ei todellakaan usein pelaa tää keskinäinen vuorovaikutus siihen malliin, että asioista voitais keskustella.

Kannattaisi sanoa ukolle että saa nyt luvan loppua tuo vakoileminen ja yrittää avata vuorovaikutuskanavia muitakin. Ei tuo kuulosta kovin hyvältä keinolta välittää tietoa. Kannattaisi opetella puhumaan asioista suoraan. Varmasti parempi tapa molempien kannalta. Minä en ainakaa sietäisi ukolta tuollaista ollenkaan mutta tietty kaikilla on omat sietorajansa.

Yhteistyössä