Urheilevien teinien vanhemmille kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jauhepalatumisjuoma eli näissä paperipusseissa myydään ja sekoitetaan veteen tai maitoon, merkki ei nyt tuu mieleen. Ja miten niin teinien vanhemmille? Eikö muut juo palautumisjuomia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jauhepalatumisjuoma eli näissä paperipusseissa myydään ja sekoitetaan veteen tai maitoon, merkki ei nyt tuu mieleen. Ja miten niin teinien vanhemmille? Eikö muut juo palautumisjuomia?
No teinien vanhemmille sikäli, että en halua juottaa alaikäiselle mitään lisäainemömmöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Muakin kiinnostaa. Outoa, ettet sä tiedä. Meidän kohta 13v lipittää yleensä limsaa tai joskus vettäkin, enkä tiedä, onko kumpikaan noista paras.
En mä kyllä tosiaan tiedä =) Siis en tiedä, mitä kaikkea siinä litkussa pitäisi olla. Muuta kuin sokereita ja suoloja, mutta niitähän pitää olla muutenkin, jos runsaasti hikoilee.

Maito on ehkä parhain palautusjuoma ja banaani päälle ja sitten mahdollisimman nopeasti ruokailu perään
Toi vois olla hyvä. Tosin ruoka ei varmaan maistu kuin aikaisintaan puolen tunnin kuluttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No teinien vanhemmille sikäli, että en halua juottaa alaikäiselle mitään lisäainemömmöjä.

Mömmöjä??? RECO2 ja sisältää ihan ihan luonnon tuotteita eikä yhtään e-tuotetta eli ei ole lisäaineita. Ja on kaikki tarvittavat protukut yms. ja on näissä punaisissa paperipusseissa ja sen ymmärrän jos teillä juodaan jotain energiajuomia että huolettaa että ostappa tuota ja suosittele teinille sitä.

Mömmöjä??? RECO2 ja sisältää ihan ihan luonnon tuotteita eikä yhtään e-tuotetta eli ei ole lisäaineita. Ja on kaikki tarvittavat protukut yms. ja on näissä punaisissa paperipusseissa ja sen ymmärrän jos teillä juodaan jotain energiajuomia että huolettaa että ostappa tuota ja suosittele teinille sitä.
Ei juoda energiajuomia, vettä toi on vaan pahimpaan janoonsa juonut. Mutta jotain muutakin kyllä tarvitsee, jos samaa rehkimistä jatkaa. Mistä tota RECO2:ta saa ostaa?

Ihan prismasta löytyy sieltä urheilutuotehyllyltä. On paljon erilaisia ja erivärisiä paperipusseja ja tuota löytyy eri makuinakin eli ainakin vadelma ja suklaa, suklaa on mun juttu. Ja kaikista marketeista jossa on noita urheilujuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Maito on ehkä parhain palautusjuoma ja banaani päälle ja sitten mahdollisimman nopeasti ruokailu perään
Toi vois olla hyvä. Tosin ruoka ei varmaan maistu kuin aikaisintaan puolen tunnin kuluttua.

Itse syön harjoitusten jälkeen aina banaanin(helppo ottaa mukaan) tai jos pääsen heti kotiin niin juon maitoa ja syön jotain, vaikka en enää teini olekaan :) Tapa jäi nuoruuden aktiiviselta kilpaurheilukaudelta. Meille painotettiin ravitsemuksessa ja palutautumisessa aina sitä, että energiaa ja proteiinia olisi hyvä saada välittömästi harjoitusten jälkeen ja, että vaikka harjoitukset olisivat iltamyöhällä niin sen jälkeen voi silti ihan hyvin syödä vielä tukevammankin aterian. Kulutus olikin silloin nuoruuden ja harjoitusmäärien vuoksi valtaisa.

Itse en ole koskaan käyttänyt mitään lisäravinteita tai palutusjuomamömmöjä joten en osaa niitä suositella. Olen pärjännyt terveellisellä, monipuolisella ja riittävällä kotiruualla. Maitoa suosittelen minä :)

Yhteistyössä