Unohdin mennä työkkäriin, karenssi? Tietäisikö joku.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahoinvoiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pahoinvoiva

Vieras
Eli siis piti käydä ilmoittautumassa työkkäriin torstaina, unohdin. Soitin eilen ja sanoi että laittaa työnhakuni uudestaan voimaan, ettei tarvitse käydä paikan päällä.

Nyt perjantai-iltana tullut lausunto, jossa sanotaan ettei ole oikeutta työttömyysetuuksiin, koska työnhaku ei ole voimassa.

Se nyt kuitenkin oletettavasti on jälleen voimassa, eilisestä, mutta tuleeko tuosta jokin karenssi?

Jos joku tietäisi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Amaryllis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Työnhakusi on jälleen voimassa perjantaista lähtien.Torstai päivän menetit.

Saanko rahat perjantailata vai tuliko joku tauko?

Jos sulle ei ole omavastuuta nyt tulossa, niin perjantaista lähtien pitäisi tulla rahaa

Mistä sen tietää tuleeko sitä omavastuuta vai ei? Ko aina ei voi osata kaikkea ja siks pittää kysellä tyhmiä. :D

Mulle kävi samallalailla. Olen raskaana ja todella huonossa kunnossa. Unohdin liian myöhään perjantaina ilmoittaa. Yritin kyllä soitella vielä ennen neljää sinne, mutta ei vastattu.
Maanantai aamuna soitin heti kasilta työkkäriin ja sanoivat, että työnhaku jatkuu normaalisti. Ja saisin rahat myös tuolta perjantailta, joka jäi ilmoittamatta. No, niitä rahoja ei siltä päivältä tullut ja kotiin tuli samanlainen lappu kuin ap:lle. Soitin vielä työkkäriin ja sanoivat, että kyllä mun pitää raha saada. Ja laittoivat kelalle ilmoituksen myös tuosta päivästä ja raha tuli parissa päivässä.
Sanoivat myös, että yleensä vaativat tällaisissa tapauksissa käyntiä paikanpäällä, jotta voivat näin tehdä. Mutta mulla oli äitiysloma alkamassa, niin hyväksyivät tämän puhelinilmoituksen.

Jos sulle ei ole omavastuuta nyt tulossa, niin perjantaista lähtien pitäisi tulla rahaa

Mistä sen tietää tuleeko sitä omavastuuta vai ei? Ko aina ei voi osata kaikkea ja siks pittää kysellä tyhmiä. :D

Muistaakseni se omavastuu koski työmarkkinatuen saajia, en muista oliko peruspäivärahassa omavastuuaikaa

Muistaakseni se omavastuu koski työmarkkinatuen saajia, en muista oliko peruspäivärahassa omavastuuaikaa

Saan ansiosidonnaista päivärahaa, omavastuu oli silloin kun ilmoittauduin työttömäksi ensimmäistä ekrtaa, voiko se siis tulla nytkin?

Minulle kävi samalla tavoin! Unohdin perjantaina soittaa ja nyt ihan maha sekaisin huolesta, että miten tässä nyt käy... Minä olen työmarkkinatuella... Tuleeko tästä karenssia? Meinaan kyllä soittaa sinne heti maanantai-aamuna.

tuossa työkkärin käytännössä voisi jo siirtyä nykyaikaan! Miksi ihmeessä siellä pitää ihan paikan päällä hypätä työnhakuaan jatkamassa? Jos ei ole työssä niin eikö työnhaku voisi olla voimassa ihan siihen asti kunnes työllistyy tai siirtyy äippälomalle tai opiskelemaan? Tai voisiko sitä käytäntöä edes jotenkin päivittää vaikka netissä tehtäväksi? Onko tässä tarkoitus kyykyttää työtöntä vai mikä lie tarkoitus ja perä?

puhelinsoitto ei ainakaan enen ole riittänyt vaan llut pakko mennä paikanpääle. ainaki tällä Rovanieemllä.
torstaista ei tuu rahaa, mutta luulenpa että et saa edes perjantaialta. mä menisin varuilta vielä työkkäriin maanantaina enkä luottaisi että o voimassa

Alkuperäinen kirjoittaja Minusta:
tuossa työkkärin käytännössä voisi jo siirtyä nykyaikaan! Miksi ihmeessä siellä pitää ihan paikan päällä hypätä työnhakuaan jatkamassa? Jos ei ole työssä niin eikö työnhaku voisi olla voimassa ihan siihen asti kunnes työllistyy tai siirtyy äippälomalle tai opiskelemaan? Tai voisiko sitä käytäntöä edes jotenkin päivittää vaikka netissä tehtäväksi? Onko tässä tarkoitus kyykyttää työtöntä vai mikä lie tarkoitus ja perä?

juuri siki että silloin näkee onko työkuntoinen vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen tollo:
Minulle kävi samalla tavoin! Unohdin perjantaina soittaa ja nyt ihan maha sekaisin huolesta, että miten tässä nyt käy... Minä olen työmarkkinatuella... Tuleeko tästä karenssia? Meinaan kyllä soittaa sinne heti maanantai-aamuna.

Niin siis minulla oli sovittu, että soitan työkkäriin perjantaihin 27.3. mennessä. Mutta unohdin soittaa... nyt vasta muistin koko asian, kun on ollut niin paljon muuta mielessä. Oma äiti keuhkokuumeessa sairaalassa ym... Mitenkähän tässä käy, että tuleeko mulle karenssi? Onko muilla kokemusta? Mitenkähän ap:lle kävi?

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Minusta:

juuri siki että silloin näkee onko työkuntoinen vai ei.

työkuntoinen? Minä olen ilmoittautunut työnhakijaksi viime syksynä. Kävin paikan päällä ja nyt ole hypännyt siellä sen jälkeen neljä kertaa jatkamassa työnhakuani. Olen myös ollut tässä välissä työssä osa-aikaisesti koko ajan syyskuusta alkaen, joten eiköhän se minun työkuntoni ole ihan kondiksessa?

mulla oli ilmoittautumispäivä perjantaina, jonka unohdin. maanantaina ilmotin ja sanoivat työnhaun olevan taas voimassa. viikkoa myöhemmin tuli kirje 2kk karenssista......eipä tuota olotilaa sen kirjeen jälkeen hupaisaksi voinut sanoa, ei auttanut mikään....näin tampereella:(

Alkuperäinen kirjoittaja iiris:
mulla oli ilmoittautumispäivä perjantaina, jonka unohdin. maanantaina ilmotin ja sanoivat työnhaun olevan taas voimassa. viikkoa myöhemmin tuli kirje 2kk karenssista......eipä tuota olotilaa sen kirjeen jälkeen hupaisaksi voinut sanoa, ei auttanut mikään....näin tampereella:(

Mikä tuki sinulla oli? Oliko liiton päiväraha, peruspäiväraha vai työmarkkinatuki? Mietin että onko niissä jotain eroja miten tulee karenssi...

Eipä naurata täälläkään.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no kyllä täytyy olla laiska jos ei muista ilmoittautua kun ei ole muita hommia

Mulla on sukulainen joka ei ole viitsinyt mennä 3 kuukauteen ilmoittautumaan työkkäriin. Makaa kotona räpsimässä ittestään "edustavia" kuvia ja elää miehen siivellä. Ja siis en takia ei ole mennyt kun "työkkärin täti on niin kamala". Rahat laskuihin kerjää vanhemmiltaan ja kyseessä siis lähempänä 30vee ihminen.

Kyllä toi on pikkasen eri asia kuin esim sairaana ollessa unohtaa ja menettää yhden päivän.

Yhteistyössä