Meillä synnytyssairaalassa (KYS) kätilö laittoi lapsen kapaloon, jonka jälkeen nukkui 5h putkeen... siis tämä vuonna 2005.Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:Täällä Länsi-Suomessa muuten sanovat sairaalassa, että kapalointia ei saisi enää tehdä, koska se on lapsen "pahoinpitelyä". Kuinka pitkälle näiden juttujen kanssa oikein mennään. :headwall:
:headwall: No hupsista. Meillä poika kapaloitiin synnytyslaitoksella jo, koska oli ekat päivät tosi itkuinen... siitä varmaan jäikin se että tykkäsi nukkua niin isoksi asti kapalossa. Minä en kyllä tuohon ainakaan usko!Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:Täällä Länsi-Suomessa muuten sanovat sairaalassa, että kapalointia ei saisi enää tehdä, koska se on lapsen "pahoinpitelyä". Kuinka pitkälle näiden juttujen kanssa oikein mennään. :headwall:
just just... ja nykyään kuitenkin myydään sellaisia kapalopusseja mitkä saa tosi helposti päälle - ja sellaista on useille suositeltu kun vauva on kovin itkuinen.Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:Täällä Länsi-Suomessa muuten sanovat sairaalassa, että kapalointia ei saisi enää tehdä, koska se on lapsen "pahoinpitelyä". Kuinka pitkälle näiden juttujen kanssa oikein mennään. :headwall:
Kai ne jo ensi vuoden ratasmallistosta puuttuvatkinAlkuperäinen kirjoittaja very important baby:Eikös sitten kaikki rattaiden 5-pistevaljaat sun muutkin pitäisi kieltää, rajoittaahan nekin liikkumista
tosi ohutta. meillä ainakin esikoinen nukkui kesällä ihan pelkän pussilakanan kanssa äitin vieressä perhepedissä, kun oli niin lämmin.Alkuperäinen kirjoittaja Carmen:Minkäpaksuista suosittelette kesän ajaksi? Ne, joita itse olen nähnyt myynnissä, ovat olleet aika paksusta kankaasta tehtyjä. Mietin vain, että läkähtyykö vauva sellaisessa :/
Oiskohan niitä valjaita pitänyt tajuta käyttääkin... :ashamed: Meillä ne kyllä suurimman osan ajasta roikkui ihan käyttämättöminä, kun lapsi istui paikallaan alusta asti ihan hyvin.Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:Kai ne jo ensi vuoden ratasmallistosta puuttuvatkinAlkuperäinen kirjoittaja very important baby:Eikös sitten kaikki rattaiden 5-pistevaljaat sun muutkin pitäisi kieltää, rajoittaahan nekin liikkumista