Uninalle muissa leikeissä?

  • Viestiketjun aloittaja Tyttö 2002
  • Ensimmäinen viesti
Tyttö 2002
Jos 1v 9kk lapsella on uninalle, olisiko se syytä pitää vain sängyssä, vai kantsiiko antaa leikkiä muutenkin?

Vauvasta lähtien nukkunut omassa huoneessa, ja nukahtanut itsekseen, ettei ole vahdittu vieressä. Tutista kuitenkin luovuttu noin 2 kk sitten, ja nyt ei päiväunille meinata mennä enää millään. Kyllä sinne saatetaan jäädä ihan hiljaa, mutta puolen tunnin könyämisen jälkeen menee hermo ja huuto alkaa.

Yöunet n. 21:00-6:30 ja päiväunille yritetään tuossa 13-14 välillä. (n. 2h)
 
hilma
meillä ihan sama ongelma. tyttö nyt 1 v 5 kk ja nukkunut aina kiltisti ja viimeisen vuoden siitä omassa huoneessa uninallensa kanssa. uninalle sai pysytellä siihen asti vain sängyssä kun nukuttiin pinnasängyssä, mutta nyt kun pari kuukautta sitten alettiin nukkua isojen tyttöjen sängyssä, niin käy sieltä itse hakemassa sen nallensa joka välissä pois. sitten kulkee se kainalossa ympäri taloa. ulos en anna viedä. olen yrittänyt laittaa nallen "piiloon" tai sellaiseen paikkaan, että tyttö ei sitä näe tai yletä siihen, mutta silloin tulee niin sydäntä särkevä itku, että pakko oli heltyä. ajattelin, että ei täällä kotona sisällä niin likaista ole ja pesenhän minä sen nallen aina kun suinkin tilanne sen sallii.
 
amaliakamalia
Meidän tytöllä, 1v 7kk, on oma uninallensa myös. Se on tosi tärkeä juttu. Välillä kulkee se kädessä ympäriinsä, laittaa nukkumaan, peittelee ja pitää hyvänä. Tyttö ei ole koskaan syönyt tuttia. Joskus uninalle lähtee kylään mukaan, mutta ulkona sillä ei saa leikkiä. Annan kuljettaa mukana, sillä se tuo joskus sen ainoan lohdutuksen jos jotain "sattuu".
 

Yhteistyössä