Unilääkkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiesitkö, että unilääkkeet on tilapäiseen, ei säännölliseen käyttöön? Jos käytät niitä jokailta, niin aika pian kasvaa tolet ja ne menettävät tehonsa. Olisko ennemin fiksu miettiä mikset nuku, ja kun ainakaan mulla unenlaatu ei napeilla ollut mikään huipputason..

että tuollaisia lääkkeitä, joihin kasvaa toleranssi (ja bentsot kun pitemmän päälle aiheuttavat vielä unettomuutta) määrätään pitkäaikaiseen käyttöön. On myös olemassa esim neuroleptejä, joita voidaan määrätä ja otettavaksi joka ilta, jos unettomuus on kroonistunut.

Ja kyllä täällä on toinen unihäiriöinen, mutta mulla nukkumiseen (ja muutenkin päänuppiin) menee seroquelia ja ketipinoria, serosta vielä pro long sekä tavallinen. Ei tulis mieleenkään tennareita tai muutakaan unilääkettä käyttää jokailta tai joka toinen.

[QUOTE="vieras";23189855]Tartteeko tulla saarnaamaan!? Tiedän kyllä, mutta erikoislääkärin toimesta todettu vaikea unihäiriö. Lääkkeenä käytän Tenoxia ja välillä Stellaa.[/QUOTE]

Minä käytän välillä Tenoxia ja olen huomannut, että jo 5 illan käytön jälkeen minun on lähes mahdotonta nukahtaa ilman sitä, vaikka se alkuperäinen unettomuuden syy olisi poistunut. Tenoxin lopettamisen jälkeen menee muutama yö ennen kuin normaalitilanne palautuu. Että ihan parin peräkkäisen yön uniongelmiin sitä suosittelen, muuten ei välttämättä enää pysty nukahtamaan ilman sitä ja sitten on entistä pahempi uniongelma.

[QUOTE="mie";23189866]että tuollaisia lääkkeitä, joihin kasvaa toleranssi (ja bentsot kun pitemmän päälle aiheuttavat vielä unettomuutta) määrätään pitkäaikaiseen käyttöön. On myös olemassa esim neuroleptejä, joita voidaan määrätä ja otettavaksi joka ilta, jos unettomuus on kroonistunut.

Ja kyllä täällä on toinen unihäiriöinen, mutta mulla nukkumiseen (ja muutenkin päänuppiin) menee seroquelia ja ketipinoria, serosta vielä pro long sekä tavallinen. Ei tulis mieleenkään tennareita tai muutakaan unilääkettä käyttää jokailta tai joka toinen.[/QUOTE]

Aika jännää että ihmiset suostuu tunkemaan kehoonsa sellaista myrkkyä mitä neuroleptit ovat. Ne ovat tarkoitettu ihan eri indikaatioihin.

[QUOTE="mie";23189866]että tuollaisia lääkkeitä, joihin kasvaa toleranssi (ja bentsot kun pitemmän päälle aiheuttavat vielä unettomuutta) määrätään pitkäaikaiseen käyttöön. On myös olemassa esim neuroleptejä, joita voidaan määrätä ja otettavaksi joka ilta, jos unettomuus on kroonistunut.

Ja kyllä täällä on toinen unihäiriöinen, mutta mulla nukkumiseen (ja muutenkin päänuppiin) menee seroquelia ja ketipinoria, serosta vielä pro long sekä tavallinen. Ei tulis mieleenkään tennareita tai muutakaan unilääkettä käyttää jokailta tai joka toinen.[/QUOTE]

Eikös seroquel ja ketipinor oo ihan sama lääke? Molemmissa vaikuttavana aineena ketiapiini? Itselläni on myös käytössä ketipinor, mielialalääkkenä ja onnekseni se auttaa myös uneen.

Ohhoh! onko sulla skitsofrenia tai maniaa?? ja juu voishan se olla myös kaksisuuntainen... mut harvemmin tota muihin kyl määrätää

ei toki määrätäänkään helposti, itse olen kokeillut monet unilääkkeet ja mulla tole kasvaa niihin jo yhden yön jälkeen, ja tällä hetkellä käyn kaksi kertaa viikossa traumaterapiassa, ja jos en saisi nukuttua, alkaisin mennä taas psykoottisesti.
Ja silloin mm itsetuhoisuuteni muuttuu itseni silpomiseksi. Että aika jännä, että haluan pitää itseni kunnossa, etten ainakaan tapa itseäni. Ja kuten sanoin, neuroleptit menevät muuhunkin kuin unettomuuteen.

[QUOTE="mie";23189912]joo samaa ainettahan noissa ketissa ja serossa on. pro longissa ketiapiini on pitkävaikutteista..[/QUOTE]

Juu sen tajusin, että osa on pitkävaikutteista.. Lähinnä kummastuttaa se, että miksi syödä tavallista seroquelia ja ketipinoria erikseen kun ovat kumminkin samaa ainetta eri nimillä.. Mutta, eihän se mun murheeni oo..

[QUOTE="mie";23189916]Ja niin, tenoxia tai muita banetsoja en kyllä määräisi jos se unnettomuus on kroonistunut sitenkään, että toistuu vaikka viikottain..[/QUOTE]

No onneksi et ole lääkäri.

Yhteistyössä