Unikoulua myös päivisin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "unikouluttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"unikouluttaja"

Vieras
Moikka!

Ja pahoittelen heti alkuun, että tulee taas kysymys unikoulusta! Mutta en oikeen löytänyt vastausta aikaisemmista ketjuista probleemaani. Elikkäs aloiteltiin tässä 7 kk ikäiselle vauvallemme unikoulu mm. tiheiden yöheräilyjen vuoksi. Imetän vielä ja yölläkin olen joutunut vielä useampaan otteeseen imettämään (n. 3-4krt). Eli myös näiden imetyskertojen vähentäminen olisi tavoitteena (1krt/yö??). Ideana on, että "tassuttelemme" naperomme uneen, kun heräilee ja sitten aamuyöllä annan maitoa, kun tuntuu olevan nälkä. Nukahtaminen on aikaisemmin tapahtunut minun viereeni ja siitä olen sitten omaan sänkyyn hänet nostanut. Eli myös tätä nukahtamista omaan sänkyyn harjoitellaan. Siinä taustaa, mutta varsinainen kysymykseni nyt onkin, että pitääkö tätä unikoulua toteuttaa myös päikkäreille? Napero ei nuku vaunuissa vaan meidän sängyssä päikkärinsä.. Ja päiväunet ovat kestoltaan 30min-1,5 h ja nukkuu yleensä 2 unet (ehkä illalla vielä 30min).

Tärkeää "unikoulutuksessa" päivisin on tasainen, samankaltaisena toistuva päivärytmi. Hyvä on nukuttaa päiväunille ja varmaan nyt samaan paikkaan kuin öisinkin, jos ei päivisin ulkona nuku. Hyvä päivärytmi helpottaa yöuniakin ja on toisille vauvoille tosi tosi tärkeää.

Eli olet sitä mieltä, että samat huudatukset päivällä omassa sängyssä kuin illallakin? Olisihan se johdonmukaista.. Lähinnä nyt tässä tosiaan pohdin sitä, että vesittyykö yöllinen unikoulu, jos päivisin nukkuu unet esim mun viekussa..

Yhteistyössä