unikoulu/nukutusneuvoja kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inga1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Inga1

Jäsen
16.02.2007
50
0
6
Kipesti kaipaamme neuvoja miten saada vauva nukahtamaan omaan sänkyyn. Tissille nukahtaa, mutta vasta pitkän ajan päästä ja jos tissi irtoaa suusta hetkeäkään liian aikaisin, heti alkaa huuto, vaikka on aivan täynnä. Ja huuto on kovaa vaikka itse seisoisi vieressä.
On yritetty silittelyt, laulut, hyräilyt sun muut. Huudattaa ei olla viitsitty .

Yöunet rikkonaisia ja tosi vähäisiä, yleensä max 8h. Vrl:ssa ei muutenkaa nuku yli 12h.

Yöllä syö usein 1.5-2h tissillä kerralla, toki varmaan välillä nukkuu. Yritän itsekin nukkua kun muuten ei tule yöunta tarpeeksi. Sitten kun irrotan tissin suusta ja nosta sänkyyn, jos herää niin ei todellakaan nukahda sinne uudestaan.

Poika nyt 5.5kk ja kohta puoliin ajateltiin alotella jotain unikouluhommia yöksi, kunhan saadaan puurot aloteltua, jotta tietää varmasti että yöllä ei ole nälkä. Miten tuo unikoulu käytännössä toimii? Entä tassuttelu?

Mä teen niin, et vaan heiluttelen sylissä pojan uneen. Nyt yritetään jättää tuttiki pois kuvioista, saas nähä miten ens yö menee ;) meilläki yöt on katkonaisia sen takia, ku pitää tuttia käyä yhtenään laittamassa suuhun...
Mut kannattaa kokeilla kapaloa! Neuvolasta suosittelivat, nukkuu paremmin kapaloituna. Ite tilasin netistä vaippatalosta (muualta en löytäny näin isolle kapaloa, mun poika kohta 7kk..)
Onko teillä sitten tutti ollenkaan käytössä? Meillä ainaski tutti on tehokas nukutuskeino, mut tuo just sitten rassaa ku pitää herätä, ku se tippuu suusta... :/

Jaahas..vaikee sanoa, mutta meillä 3kk poika menee yöunille noin klo 23-01 välisenä aikana eli yö vaippa vaihdetaan, annetaan uni maito ja sit viedäänki petiin jossa muutaman minuutin pyöriskelee ja kohta tuleekin uni. Sitten herää seitsemän jälkeen ekakerran eli saa kohtuu hyvin nukuttua. joskus nukkuu kauemminkin putkeen.

Huomaa illalla milloin väsy tulee kun alkaa kiukuttelemaan ja sitte annetaanki se uni maito ja eiku petiin ilman mitään hyssyttelyjä, niin oppii nukahtaan omaan sänkyyn.

Mutta näin helposti siis meillä. Toivottavasti löydät jonku sopivan keinon.