unigalluppia

ois kiva tietää kuinka muilla nukutaan?minkä käisenä jäänyt päikkärit pois?
nukahdetaanko itsestään vai nukutetaanko?mitkä "nukahtamisrutiinit"?moneltako menee nukkumaan ja moneltako herää?

Tää nyt on vähän tylsä vastaus kun poika on jo 4, mutta nukkuu edelleen pääsääntöisesti päiväunet vaikkei ne ihan pakolliset olekaan. Ei nukuteta enää, ei ole nukutettu ainakaan vuoteen. Satu luetaan tai vaihtoehtoisesti voi kuunnella sadun. ööö... niin yöunille menee siinä 19-21 vähän riippuen onko aamulla tarhapäivä, nyt kesälomalla on mennyt usein 20.30 nukkumaan ja herää siinä kasin maissa.

Poika nukkuu omassa huoneessa. Hoitopaikassa on vielä nukkunut päikkärit, kotona jää usein viikonloppuisin pois. Nukahtaa itsekseen, joskus luetaan satu, ei aina. Hänellä vielä unilelu, joka oltava vieressä. Nukkumaan menee klo 21-21.30 ja herää arkiaamuina klo 6.15, viikonloppuisin nukkuu ehkä seitsemään. Ollut aina ns. huono nukkuja, nykyisin puhuu unissaan, tippuu jopa laidallisesta sängystä ym. Ikää siis 5-v.

Alkuperäinen kirjoittaja oinas78:
ois kiva tietää kuinka muilla nukutaan?minkä käisenä jäänyt päikkärit pois?
nukahdetaanko itsestään vai nukutetaanko?mitkä "nukahtamisrutiinit"?moneltako menee nukkumaan ja moneltako herää?

Mulla poika 2v6kk. Yöunille menee 20.30-21, herää 07-07.30. Nukkuu päiväunet edelleen 12-14, ilman ei jaksa. Päikyille kun menee, käydään eka pissalla sit kävelee itse sänkyynsä. Luetaan hetki kirjaa ja silitellään. Tuolla ollaan max 10 minuuttia ja tullaan pois. Nukahtaa hetken lauleltuaan itsekseen.=) Illalla sit käydään hammaspesulla, pissalla ja sänkyyn. Ja taas luetaan satu ja silitellään.
Istuttiin aikasemmin huoneessa niin kauan kun nukahti, tuli aikasemmin sängystä samantien pois "lällätteleen" oven rakoon. Toukokuussa päätin et nyt riittää. Tän parin kuukauden aikana on kerran tullut itse omin lupinensa sängystään.

Meillä kohta 5v. poika nukahtaa nykyään aikas kivasti itsekseen. Päikkärit jäi pois vajaa 3v.nä, mutta en nyt sitten tiedä, kun palaa kokopäivähoitoon että nukkuuko hoidossa vai ei. Illalla rutiinit on iltapala, hampaiden pesu, yökkäri päälle, iltasatu ja sänkyyn. Joskus saattaa sängyssä kuunnella vielä iltamusiikkia, mutta aina ei halua. Välillä nukuttaminen on ollu vaikeampaa ja vieressä on saanu istua ja laulaa, mutta tällä hetkellä se on tämä 2v. kuopus joka vetää iltashowta meillä eikä isompi lapsi. Nyt keväästä asti meillä on nukahdettu vasta klo 21 jälkeen mutta talvella molemmat oli unten mailla klo 20 mennessä usein miten ja aamulla herätään klo 7-8, talvella kuopus keräsi välillä jo klo 5.30-6.30.

5-v tyttö. Päikkärit jäi pois 2-v, nukkuu EDELLEEN meidän välissä. MEnee itse nukkumaan.
1,5-v tyttö. Nukku päikkärit 2-3h. Nukkuu OMASSA HUONEESSAAN pinnasängyssä. Inhoaa jos joku muu nukkuu samassa huoneessa. Ilmoitta kun väsyttää hakemalla iltavellin ja tutin ja menemällä portaiden alapäähän. Meillä kyllä säännöllisesti mennään puoli kasi kasi nukkumaan....

Tyttö 3,5vuotias.

Päikkärit jääneet pois vajaa 2vuotiaana. Menee itse nukkumaan. Nukkumaan menee n. 21.00-21.30 ja herää siinä 10 aikoihin. Pian rytmi muuttuu kun menee tarhaan.

Tyttö 1,5vuotias.

Nukkuu päikkärit 1-3tuntia. Menee nukkumaan 21.00 aikoihin. Herää 10 pintaan. Rytmi muuttuu kans kun menee tarhaan.

Yhteistyössä