Uniasiaa, stressaava uni toistuu miltei joka yö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unissaan sähläävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unissaan sähläävä

Vieras
Mitä ihmettä tarkoittaa tämäntyyppiset unet...Olen jo pitkään nähnyt miltei joka yö unta, jossa unohtelen ja sotken asioita, stressaan ja hermoilen. Esim. yhtenä yönä olin unessa lähdössä reissuun, mutta pakkaaminen ei ottanut loppuakseen, aina oli jokin tavara hukassa tai piti tarkistaa onko jo pakannut jonkin tietyn jutun. Tätä samaa koko uni.

Viime yönä taas sellaista unta, että jossain paikassa piti maksaa kortilla ja kortti oli hukassa. Tai itse asiassa kädessäni oli satojen erilaisten paperien ja korttien pino ja sieltä jostain se oikea piti löytää. Välillä löysinkin kortin, mutta kun myyjä taas kerran tuli kyselemään maksun perään, kortti olikin sekoittunut uudelleen siihen sekaiseen pinoon. Ja tätä samaa koko uni, kenties koko yö. Aamulla herätessä on tosi stressaantunut ja väsynyt olo. En tajua, mikä voi saada nämä unet aikaan, koska en oikeastaan koe suurta stresssiä tälä hetkellä elämässäni. Lasten kanssa olen kotona päivät, ei aikatauluja tai muita kiireitä.

Osaisiko joku auttaa näiden unien tulkinnassa?

Alkuperäinen kirjoittaja uneton:
Et ole saanut jotain asiaa loppuun elämässäsi, mikä tuottaa sulle ahdistusta.

Mä olen yrittänyt miettiä, mikä ihme tuon voi aiheuttaa. En saa päähäni, mikä voisi olla sellainen asia, mitä en ole saattanut elämässäni päätökseen. Nyt vallankin tuntuu elämänvaihe olevan tosi seesteinen ja stressitön, joten ihmetyttää kovasti. Onko tuo "diagnoosi" jostain unientulkintateoksesta vai sinun mutua?

mulla on kanssa ollu vastaavia unia joskus.. jonkun kerran ollut myös uni, jossa olen lentokoneessa, ja kone yrittää moneen kertaan nousta, mutta se ei vaan ikinä nouse. Sitten keksin, että ollaan pohdittu matkakohteita, eikä ole vielä sitä saatu päätökseen.. joku aivan simppeli on varmasti sinunkin unesti taustalla :)

Yhteistyössä