Uni ei tule

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä otin eilen illalla Sirdaludin siinä kahdeksan aikaan, kun niskat oli jumissa. Vajaan tunnin päästä olin niin väsynyt, ettei silmät pysyneet auki. Siitä huolimatta nukuin aamuyöhön asti koiranunta, näin unenpätkiä, mutta olin kuitenkin hereillä. Ja aamulla oli väsy! Tiesin, että Sirdalud väsyttää, mutta haittavaikutuksena oli mainittu myös unihäiriöt. Vai oliko ne sitten hallusinaatioita, sekin mainittiin.

Minä otin eilen illalla Sirdaludin siinä kahdeksan aikaan, kun niskat oli jumissa. Vajaan tunnin päästä olin niin väsynyt, ettei silmät pysyneet auki. Siitä huolimatta nukuin aamuyöhön asti koiranunta, näin unenpätkiä, mutta olin kuitenkin hereillä. Ja aamulla oli väsy! Tiesin, että Sirdalud väsyttää, mutta haittavaikutuksena oli mainittu myös unihäiriöt. Vai oliko ne sitten hallusinaatioita, sekin mainittiin.
Tästä ei nyt ollu mi ulle mitään apua.

Googleta netistä asmr video ja katso niitä; kyllä muuten tulee uni.:) Ihanan rauhoittavia. Rauhoittumisen ja rentoutumisen myötä unikin tulee (joo, oon kärsinyt itsekin unettomuudesta toisinaan joten tiedän aiheesta). Hyvää yötä. :)

No kuule hanki unilääkkeet, mitä siinä mariset.
Unilääkkeet on kyllä se ihan vihoviimeinen keino, johon turvaudutaan, koska mm. koukuttavat. Ensin pitää kokeilla kaikkia muita kikkoja nukhatamisen avuksi. Jalat lämpimiksi, makuuhuone sopivan viileäksi, rauhoittavaa iltalukemista, ei fyysistä toimintaa tai mieltä kiihottavaa toimintaa pariin tuntiin ennen nukkumaan menemistä, ei kofeiinia enää ilta-aikaan. Siinä muutama kikka ainakin.

No se kannykan ja/tietokoneen raplaaminen varmasti auttaa unen saamisessa. Ei muuta kuin alyvehkeet pois tunti tai pari ennen aiottua nukkumaanmeno aikaa ja johan alkaa uni tulemaan.

Unilääkkeet on kyllä se ihan vihoviimeinen keino, johon turvaudutaan, koska mm. koukuttavat. Ensin pitää kokeilla kaikkia muita kikkoja nukhatamisen avuksi. Jalat lämpimiksi, makuuhuone sopivan viileäksi, rauhoittavaa iltalukemista, ei fyysistä toimintaa tai mieltä kiihottavaa toimintaa pariin tuntiin ennen nukkumaan menemistä, ei kofeiinia enää ilta-aikaan. Siinä muutama kikka ainakin.
Nykyään saa reseptillä budia. On kehitelty sellaisia lajikkeita joilla saa miellyttävän unen ja aamulla herää kuitenkin virkeänä.

Ei se sängyssä pyöriminen ainakaan auta unta. Ylös ja tekemään jotain tylsää kunnes alkaa nukuttaa. Joskus on iltoja kun uni ei tule millään konstilla vaikka on ulkoilu ja välttäny ruutuja ja ja ja...Kellon tuijotus myös huono tapa. Käännän näytön piiloon jotten ota ajankulusta painetta.

Yhteistyössä