Unettomat yöt

• Viestiketjun aloittaja Alli
  • Ensimmäinen viesti
Alli
Miten saisin yöuneni kestämään aamuun saakka? Nukahdan ihan kohtuullisen hyvin, siinä ei ole ongelmia. Mutta kun herään neljän, viiden tai viimeistään kuuden aikaan, en enää saa unen päästä kiinni. Olen ennen ollut hyväuninen, joten uskon tämän johtuvan lähestyvistä vaihdevuosista (olen 47v). Sekään ei auta, että menen aikaisemmin nukkumaan - sitten vaan herään vielä aikaisemmin.

Onko kellään hyvää neuvoa? Olen normaalipainoinen terveellisesti syövä hyväkuntoinen aktiiviliikkuja.

tiitu
Pyydä lääkäriäsi kirjoittamaan sinulle Triptyl pillereitä, näin saat nukuttua pitempään, pieni annostus ei vaikuta mielialan muutoksiinkaan,vaikka on masennuslääke periaatteessa.

Fibromyalgialainen
Tiedoksi Teille, että Triptyl ei sovi sellaiselle, jolla on korkea
silmäpaine eli glaukooma. Itselläni on fibromyalgia, ja piti
lopettaa Triptylin syönnin, koska minulla on se silmäongelma.
En tiedä mitä erityisesti sopisi fibrovaivoihin, mutta viime aikoina olen nukkunut paremmin Panacodin ansiosta.(Triangeli-lääke jota määrättiin minulle polvileikkauksen jälkeen.)

Alli
Kiitos vinkeistä. Tiitulle tiedoksi, että lomalla mökkeillessä meni vähän paremmin, kun sai köllötellä vaikka päivällä tarvittaessa. Sitä magnesiumia pitää kokeilla. Punkkukin olisi muuten OK, mutta minusta tuntuu, että jo se yksi lasillinen aiheuttaa pussit silmien alle aamuksi.

Vilmax
Hei!
Olin hyvä nukkuja 45 v. asti, mutta sitten tulivat samat oireet kuin sinulla. Luulin stressiksi, burn outiksi, vaikka miksi, mutta kun viimein aloitin hormonihoidot lähinnä kuumien aaltojen takia, tuntui kuin taivas olisi auennut. Nukuin hyvin, ei ainaista väsymyksen hitautta, ei kuumia aaltoja muulloin kuin aamulla kahvin jälkeen. Divina auttoi ja nykyinen Trisekvens ovat sopineet minulle hyvin.
Olen 100 % hormonihoidon kannattaja: parempi kunnon elämä 70 vuotiaaksi kuin kiukkuinen kituminen 80-vuotiaaksi.

Yhteistyössä