Unet - eikai unet voi oikeasti kertoa tulevasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ottilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ottilia

Vieras
Mieheni on nähnyt 'enneunen' vuosia sitten ja siksi minulla on asiasta epävarma. En ole uskonut siihen että unet kertoisi mitään tulevasta mutta kuitenkin olen asiasta toisinaan epävarma. Entä jos kuitenkin?
Tätä epävarmuutta varmaan lisää se että näin unta hylkeenrasvasta ( oli siis säilötty säilykepurkkiin, en muista enää mikä tarkoitus tuolla rasvalla unessani oli, mutta se purkki ja että se sisälsi hylkeenrasvaa, on jäänyt mieleeni ). Minusta uni oli silloin niin outo että etsin anopin unikirjasta selityksen asialle ja se liittyi jotenkin perheenlisäykseen tms.
Ja pian huomasinkin odottavani esikoistani jo rv. 8+ :o

No mutta se ei liity tähän mitenkään.

Toissa yönä näin siis unen että olin lasteni kanssa menossa hautajaisiin jossa haudattiin joku mieheni suvusta.
Ja viime yönä sitten näin unta että olin hautausmaalla appiukkoni haudalla :o Hyi hitto!
Siinä unessa näin hautakiven, siinä olevat tekstit, hautakynttilän, kukat jne. Mutta unessa ääneen ihmettelin miehelleni että miten voi olla mahdollista että appiukko on vuosia sitten kuollut ja silti tulossa meillä käymään :/

Vihaan tuollaisia unia kun ne oikeasti jää vaivaamaan.
Jos olisin nähnyt noista vain toisen unen niin asia ei vaivaisi mutta nyt kun 2 samantapaista unta peräjälkeen niin jotenkin kylmää :/

Se on kumma tuo alitajunta mtn se uniin puskoo :headwall: ,miekin oon nyt viimesen 2 vkoa äitiäni hoitanut joka yö vaikka äiti nukku pois 2vkoa sitten,arvaa saako unta enää tuon jälkeen...Ja tapellut unessa vihaisen koiran kanssa joka toinen yö :o

Muutama vuosi sitten näin hautajasunta jossa oli äidin puolen sukulaisia, ja kaksi ihmistä haudattiin kerralla. Siitä1,5kk niin kuoli eka nuori sukulainen ja siitä 4 kk niin hänen veli kuoli.

Huhtikuussa näin hautajaisunta jossa rakas ihminen kuoli.
Sitten kesäkuussa näin unta ystävästäni, pidimme siinä hauskaa ja sitten unessa yhteyden pito ystävän puolelta loppui kuin seinään, enkä "löytänyt häntä. Puolitoista vuorokautta niin ystäväni löyti kuolleena.

Ihminen ei voi tietää tulevaa mutta Jumala kertoo tulevasta.

Kyllä ennenunia on, hyvin monella ehkä kaikilla. Mutta eivät ne kaikki ole enneunia. Esim. juuri tuo hautajaisunella voi olla symbolinen merkitys. Ennenunet erottaa "normaaleista" unista esim. unien kirjoittamisen avulla..

Yhteistyössä