UNEN TULKINTA APUJA

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Mä näen joskus unta, että olen parin oman isäni kanssa. Tämä askarruttanut monesti, mutten ole kehdannut keneltäkkän kysyä. Tietäisikö teistä joku, mitä tarkoittaa..

Isän näkeminen unessa= Odottamatonta iloa

Mutta entä kun tämä isä ei ole vain isänä, vaan myös kumppanina??? Unessa siis seurustelen, asun ja elän yhdessä isäni kanssa

Insesti=Viet nopeasti jonkin työsi päätökseen

Mä olen aina pohtinut, onko mulla "jotain hämärää" lapsuudessa, joka tulee takaumina uniin... En kyllä ymmärrä unien logiikka yhtään miten inesti ja työn päätöksen päättäminen yhteen liittyisivät..

Suuri suomalainen unikirja: Isä
Isä on autoritäärinen hahmo. Unissa hän esittää henkilöä, jonka puoleen uneksija voi kääntyä saadakseen ohjausta ja johtajuutta tai henkilöä, johon uneksija haluaa luottaa. Hän voi esittää myös henkilöä tai henkilöitä, joita uneksija pelkää. Uni isästä paljastaa tarpeen saada valtaa ja auktoriteettia. Oman isän persoonallisuus vaikuttaa isäkuvaan unessa. Jos isä esiintyy usein unessa, viittaa se ristiriitatilanteisiin joko hänen kanssaan tai kyse on toistuvista konflikteista yhteiskunnan arvojen kanssa. Naisten unissa isä voi merkitä rakastetuksi ja hyväksytyksi tulemisen tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Näen aina välillä samaa unta, että olen menettänyt näön toisesta silmästäni. Unessa ei koskaan paljastu kuinka näön menetys tapahtuu, vaan huomaan vain olevani puolisokea ja ahdistun :(

SSU: Silmäsairaus
Unesi viittaa suoraan henkisen näkökykysi heikkenemiseen. Et näe asioita oikein. Näkökyvyn menettäminen unessa viittaa sisäisen näkökyvyn ja sisäisen valaistumisen häviämiseen. Sokeutuminen voi tarkoittaa myös sukupuolisten kykyjen menettämistä. Näkökyvyn takaisin saaminen voi viitata siihen, että saa takaisin lapsen luonnollisen viisauden ja siksi se on myös uudelleensyntymisen symboli. Näkökyvyn saaminen tai sen parantuminen kuvaa avoimuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
mitä hampaiden putoaminen tarkoittaA?

SSU: Hammas ( hampaiden putoaminen)
Jos hampaat putoavat itsestään suusta, ihminen jättää lapsuuden lopullisesti taakseen. Toinen ikäkausi, jolloin ihminen menettää luonnollisesti hampaansa, on vanhuus. Uni kertoo avuttomuuden ja tehottomuuden pelosta, impotenssista, "hampaattomuudesta". Jos tunnet unessa syvää huolta hampaiden putoamisesta, kertoo uni vanhenemisesta ja siitä, että ei tunne olevansa seksuaalisesti haluttava. Myös huolta aikuistumisesta. Jos unennäkijä on huojentunut hampaiden putoamisesta, jokin mädäntynyt, pilaantunut on lopulta irrotettu ja se lakkaa vaivaamasta.

Alkuperäinen kirjoittaja minävaan:
kylpytakki päällä autossa ja viereisellä torilla tuntemattoman häät

Kylpy= Tyyntä onnea
Takki=Jokin menee pielee
Häät (toisen)=Saat vieraan, joka tuottaa sinulle suurta iloa
Auto=Pääset eroon epämiellyttävästä tilanteesta
Tori=Onnistut aikomuksissasi

kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
mitä hampaiden putoaminen tarkoittaA?

SSU: Hammas ( hampaiden putoaminen)
Jos hampaat putoavat itsestään suusta, ihminen jättää lapsuuden lopullisesti taakseen. Toinen ikäkausi, jolloin ihminen menettää luonnollisesti hampaansa, on vanhuus. Uni kertoo avuttomuuden ja tehottomuuden pelosta, impotenssista, "hampaattomuudesta". Jos tunnet unessa syvää huolta hampaiden putoamisesta, kertoo uni vanhenemisesta ja siitä, että ei tunne olevansa seksuaalisesti haluttava. Myös huolta aikuistumisesta. Jos unennäkijä on huojentunut hampaiden putoamisesta, jokin mädäntynyt, pilaantunut on lopulta irrotettu ja se lakkaa vaivaamasta.

Pätee oikeestaan aika hyvin! Oon 19v esikoisen äiti.. :D

Itse näin viime yönä unta siitä, että olin keiju ja pystyin lentämään.. En muista itse lentämistä
hyvin, mutta muistan kun pompahdin ylös maasta ja nousin ilmaan:D Ja kun seisoin, edessäni oli iso vihreä puu, kirkkaat värit oli unessa:) Ja juttelin kai jonkun "keijukuningattaren" kanssa... (Ja minulla oli kädessä outo merkki,, "kuningattaren mukaan joku "keijumerkki", sinisen värinen) Oho ,,, olipa sekava:)

Voitko tulkita mullekki unta? :) Olen parinä yönä nähnyt unta että olisin joutunut pyörätuoliin ajettuani hirvikolarin. Siinä oli kaksi hirveä ja henkilöinä minä, ystäväni, ihatukseni ja joku vieras poika. En ollut häntä ennen nähnyt tai tavannut.