Unelma-arpa myyjä " vedätti" äitiäni

  • Viestiketjun aloittaja ei kiitos arpoja
  • Ensimmäinen viesti
ei kiitos arpoja
Puhelinmyyjä joka on myynyt jotakin " Unelma-arpoja" on onnistunut myymään äidilleni 30 euroa maksavia arpapakkauksia 3 kpl eli 90 euroa menee humpuukiin jos tuota ei saa peruttua.

Onko kokemusta tuollaisesta " unelma-arvasta" ja varsinkin sen peruuttamisesta?
 
vierailija
No eipä ole mennyt perille. Kaksi kertaa on ilmoitettu jo ettei haluta lisää arpoja ja edellisetkin on palautettu. Silti tulee maksumuistutuksia ja myös lisää arpoja. Yhtä harmitusta ja huijausta.
 
vierailija
Sähköpostia asiakaspalveluun jossa ilmoitat nimen, osoitteen ja sen että peruutat tilauksen.
No en nyt sanois että noin toimii, olen itse nimittäin töissä kyseisellä firmalla, me saimme ennen myydä noita 3 x 30 e paketteja määräaikaisena, elikkä katkes automaattisesti siihen 3 pakettiin. Nyt ei enää saa myydä, meidän pitää nykyään myydä kaikki kestona, jotta vähempi ihminen saa sitä myös jatkossa. Toinen on, että meidän pitää tarjota asiakkaalle asiakaspalvelun puheinnumeroa, mihin soittamalla 2 min saadaan poikki. Ei se nyt ihan niinkään mee, pääset sen sijaan todellisuudessa väittelemään puhelinmyyjän kanssa, miksi ei enää. Sähköpostiin vastataan niin viivellä kuin mahdollista, jotta aikaraja umpeutuisi.
 
vierailija
Miten tämä kestotilausten peruuttaminen voi vielä tänä päivänäkin olla niin vaikeaa? Siis jos minulle myydään X ja irtisanon sen vaikka sähköpostilla (todistettava tapa), niin senhän pitäisi olla siinä. Jos sieltä edelleen tulee tavaraa postissa, niin eihän se ole minun vika, tai minun tehtäväni niitä edes palauttaa. Muutenhan Oy Yritys Ab voisi lähettää kaikille suomalaisille tuotteensa vaikka tilaamatta ja laskun perään. Vaatia palauttamaan jos ei sitä haluakaan.

Yritys voi toki riidellä ja todistaa että minä olen tuotteen tilannut, mutta minä voin todistaa että olen tilaukseni irtisanonut. Perintäyhtiön kautta voivat toki yrittää periä, mutta kun perintäfirmallehan voi sanoa että maksu on aiheeton ja kieltäytyä maksamasta. Oikeuden päätöksellä voivat jatkaa perintää, mutta kun eiväthän he sitä voi tuomioistuimeen viedä. Siellähän kävisi selväksi että tilaus on peruttu ja maksu aiheeton.

Ja jos minulle on kotiin lähetetty tuote jota en tilaa, ei minua voida vaatia sitä palauttamaan. Toki sen saa täältä kotoa tulla firma takaisin hakemaan. Mutta ei firma voi edellyttää minulta vaivannäköä heidän muka "virheensä" takia.

Kertokaahan fiksummat ja lakia lukeneet, että miten tämä menee? Ja jos asia ei mene kuten sen esitin, niin mikä lakipykälä on minulla vastassa.
 
vierailija
Itselleni ko. firma lähetti keväällä arpoja jotka heitin roskiin koska tilausta en ollut tehnyt.
Unohdin koko jutun kunnes alkoivat lähettää laskuja ja sittemmin maksumuistutuksia.
Lopulta tuli perintätoimistosta kirje jonka jälkeen otin vähemmän ystävällisesti ja kieltämättä epäasiallisesti yhteyttä asiakaspalveluun.
Täysin varmaa on, että tilausta en ole tehnyt. Numerooni olen jo aikaa sitten hankkinut puhelinmyyntikiellon eikä siihen juuri koskaan kukaan myyjä soita. Jo tämän perusteella tiedän että en ole ko. firman edustajan kanssa koskaan puhunut. Vaikka olisivat soittaneet, en moisia arpoja ikimaailmassa ostaisi. Saattaahan tuo olla että ovat soittaneet saman nimiselle henkilölle ja tullut joku sekaannus tai sitten oli pelkkä huijausyritys.
Oli mikä oli, ihmettelen kuitenkin saamaani vastausta. Soitin ja laitoin asiakaspalveluun saman päivän aamuna viestiä ja kummallakaan ei juuri muuta sanottavaa ollut kuin että "myyntinauha täytyy tilata ja kuunnella". Moista nauhaa ei minun osaltani voi olla olemassa.

Samana iltapäivänä sähköpostilla tuli vastaus jossa kerrottiin " heidän tulleen sellaiseen tulokseen että kaikki "laskuni ja tilaukseni" perutaan".
Mikä yritys "antaisi anteeksi" aiheelliset laskut vain siksi että asiakas mekkaloi ja kertoo niiden olevan aiheettomia. Tarkkana on pakko olla, kaiken laista koijaria on liikkeellä.
 
vierailija
Tilasin elokuussa 3x32€ satsin arpoja.
Oli puhe, että arvat ja lasku tulevat kerran kuussa. Tästä sainkin tekstiviestivahvistuksen.
Laskuja ja arpoja alkoi tulla syyskuussa joka toinen viikko.
Lähetin e-mailin ja kuvan tekstiviestistä firmaan ja peruin tilauksen.
Seuraavana päivänä sain soiton ja tilaus peruttiin.
Ei valittamista heidän toiminnastaan.
 
vierailija
  1. Unelma arpa täysin p....ka firma tai mikä lie. Hyvä että jollakin homma toimii noin. Joku soittaa ja tarjoaa jotain arpoja 3x32€ kerran kuukaudessa, sanoin että ei kiinnosta, myyjä siinä rupatteli ja kyseli sitäsuntätä puhelu päättyi ja kas kummaa tuli texti viesti kiitos tilauksesta, arpoja alkoi tulla kuukauden välein jotka lähetin takaisin samoin tein laskuille sitten joku perintätoimisto alkas lähettelemään muistutuksia. Sääliksi tuota perintätoimistoa kun viitsii sekaantua tuollaisiin aiheettomiin laskuihin, kun ei vain ryvettyisi ja maine menisi.Varokaa tällaisia myyjiä täysiä huijareita.
 
Vierailija Thaimaasta
  1. Unelma arpa täysin p....ka firma tai mikä lie. Hyvä että jollakin homma toimii noin. Joku soittaa ja tarjoaa jotain arpoja 3x32€ kerran kuukaudessa, sanoin että ei kiinnosta, myyjä siinä rupatteli ja kyseli sitäsuntätä puhelu päättyi ja kas kummaa tuli texti viesti kiitos tilauksesta, arpoja alkoi tulla kuukauden välein jotka lähetin takaisin samoin tein laskuille sitten joku perintätoimisto alkas lähettelemään muistutuksia. Sääliksi tuota perintätoimistoa kun viitsii sekaantua tuollaisiin aiheettomiin laskuihin, kun ei vain ryvettyisi ja maine menisi.Varokaa tällaisia myyjiä täysiä huijareita.
Asun Thaimaassa. Kävin kesällä Suomessa. Lupasin ottaa muutaman arvan. Suomen osoitteeseen oli tullut arpoja kuukausittain, maksukehoituksia tuli samoin perintäkirjeitä. Soittelin Thaimaasta, että lopettakaan arpojen toimittaminen Suomeen, enkä halua niitä Thaimaahan. Lopettivat, kun maksoin kaikki arvat, jotka oli revitty ja viety roskiin Suomessa asuvien suomalaisten sukulaisteni toimesta. Opetus, suhtautukaa varovasti unelma-arpojen puhelinmyyjiin.
 
vierailija
Joo samat ongelmat jatkuu tänäpäivänä, kuin 2016 kässittämätöntä että vielä ovat saaneet jatkaa. Kauheeta että tuolllaista saa harjoittaa laillisesti. Eivät markkinoi oikein.
 
vierailija
Auttakaa. Mulla on nyt tää arpa rumba alkamassa, en siis puhelimessa kuullut että mulle mitään maksua mistään tulis. Miten saan peruutettua tilauksen? Laitoin jo aspaan spostiviestiä. Soitan varmaan klo 9.00 sinne. Hirvee ressi. Eka lähetys ei oo vielä tullut kun on vklp, mutta maanantaina varmaan tulee tai ensi viikolla.
 
vierailija
Nämä Unelma-arpa -huijarit jatkavat rosvoiluaan ja pakkomyyntiä vanhuksille, vievät edelleenkin vanhoilta ihmisiltä rahat.
"Unelma-arpojen aggressiivinen myynti vanhuksille näyttäisi jatkuvan.

Iltalehti on saanut aiheesta jo kaksi kiukkuista yhteydenottoa vanhuksilta joulun alla. Toinen yhteyttä ottaneista oli iäkäs mies, jolle Unelma-arpoja oli myyty vastoin miehen tahtoa, eikä hän meinannut millään päästä niistä eroon. Toinen on nainen, joka kertoo olevansa 75-vuotias ja elävänsä pienellä eläkkeellä.

Hänelle soitettiin Unelma-arvoista kahteen otteeseen. Lopulta postilaatikosta kolahti maksumuistutus, vaikka nainen kertoo, että ei ole koskaan edes nähnytkään hänelle myytyjä arpoja.

Hän sanoo, että ei edes veikkaa tai osta muutenkaan arpoja pienestä eläkkeestään.

– Mitä minä arvoilla teen, nainen sanoo.
Nainen maksoi maksumuistutuksen, koska kertoo olevansa rehellinen suomalainen, eikä halua maksuhäiriömerkintää. Joulun vietosta ei olisi muuten tullut rauhallista."

"Uutisoimme arpakauppiaiden kyseenalaisesta toiminnasta alkuvuodesta 2020.
Yhtiöstä oli tuolloin tehty tehty satoja yhteydenottoja kuluttajaviranomaisille.

Unelma-arpojen toimitusjohtaja Peter Böckelman kertoi tuolloin, että yhtiö on lopettanut arpojen myynnin yli 80-vuotiaille."

"Iltalehti ei tänään tavoittanut Böckelmania kommentoimaan uusia negatiivisia kokemuksia."


Varokaa tätä Urheilun Unelma-arpa -huijausta!
 

Yhteistyössä