umpparileikkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
kauanko tulee saikkua, jos umpisuoli leikataan?
mites nostelukiellot, kuinka pitkiä?
kuinka pitkä leikkaus on kyseessä? ajallisesti.

aikuisesta ihmisestä kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Ei kovin yleistä ole tuo tähystäminen. Yleensä tulee sellainen 10 cm viilto. Kipu on hirveä ensimmäiset päivät. Saikkua tulee tuollaisesta n kuukausi.

Tehdään tähystyksellä ellei ole puhjennut, aina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kovin yleistä ole tuo tähystäminen. Yleensä tulee sellainen 10 cm viilto. Kipu on hirveä ensimmäiset päivät. Saikkua tulee tuollaisesta n kuukausi.

Ehkä sairaalakohtaisia/kirurgikohtaisia eroja. Työharjoittelussani kirurgian osastolla v. 2008 kaikki umpparit leikattiin ihan kunnon viillolla.

Mulla tehtiin leikkauksella, ei ollu puhjennu. Tästä n. 7 vuotta aikaa. Olin sen verran nuori etten saikkua saanu ku en ollu töissä, mut n. kuukausi siihen toipumiseen meni. Eli olettaisin et sen verran sais.

:D No ei tasan tule. Abdominaalisesta kohdunpoistosta tulee kuukausi, ja umppari hivenen pienempi juttu ;)

No jos on asian osaava lääkäri vuorossa, monestikaan ei ole joka paikassa :)

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
tähystyksellä tehään ja mies sai 2viikkoo saikkua...

No jopa oli pitkä, sappileikkauksessakaan saa kuin viikon ja on paljon isompi leikkaus.

Mä sain sappileikkauksesta 3 viikkoa sairaslomaa ja tähystyksellä sekin tehtiin.

Juu niin mäki ja tehtiin avoleikkauksella!!! Taisit muutamaan kertaan hakea sitä saikkua?

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Kuukaus tuli mulle. Mutta mulla onkin muistona siitä n 15cm arpi mahassa

Umpaprileikkauksesta? Ja kuukausi? Eikö se tiennyt missä se sijaitsee kun piti koko maha aukaista?

No kai mä tiedän mitä multa poistettiin :D Jotain siinä oli kun tosiaan puoli mahaa on ollut auki, en vaan tarkallleen itse tiedä että mitä. Eikä ollut umppari edes poksahtanut.

Laitanko kuvan jos et muuten usko? :D
On muutenkin helvetin ruma arpi, pitkä ja leveä :$

No jopa oli pitkä, sappileikkauksessakaan saa kuin viikon ja on paljon isompi leikkaus.

Mä sain sappileikkauksesta 3 viikkoa sairaslomaa ja tähystyksellä sekin tehtiin.

Juu niin mäki ja tehtiin avoleikkauksella!!! Taisit muutamaan kertaan hakea sitä saikkua?

No en hakenut, kun leikkaava lääkäri pisti suoraan alussa sen 3 viikkoa ja ei, en sitä edes pyytänyt.

Kuukaus tuli mulle. Mutta mulla onkin muistona siitä n 15cm arpi mahassa

Umpaprileikkauksesta? Ja kuukausi? Eikö se tiennyt missä se sijaitsee kun piti koko maha aukaista?

No kai mä tiedän mitä multa poistettiin :D Jotain siinä oli kun tosiaan puoli mahaa on ollut auki, en vaan tarkallleen itse tiedä että mitä. Eikä ollut umppari edes poksahtanut.

Laitanko kuvan jos et muuten usko? :D
On muutenkin helvetin ruma arpi, pitkä ja leveä :$

Olisit tehnyt valituksen moisesta puoskarista, mulla oli puhjennut ja ihan on normaali 5 cm pitkä arpi.

No en hakenut, kun leikkaava lääkäri pisti suoraan alussa sen 3 viikkoa ja ei, en sitä edes pyytänyt.

Ihan oikeasti ihmettelen erilaisia tapoja, työkaverini oli tähystyksellä ja sai kokonaisen viikon saikkua ja pomo meinas repiä pelihousunsa kun kuuli mun lomasta, meni avoleikkaukseksi ja onneksi mun sairaanhoitaja sisko soitti sitten pomolle miehen sijaan, mulla olis vamaan ollut entinen työpaikka jos mies olis soittanut.