umpisuolen tulehdus(ko)? vai joku muu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
sattuu alavatsaan, oikealle puolelle. kipu on pistävä, helpottuu kun menee maate, ylösnoustessa käy välillä sietämättömäksi.

Mistähän voisi olla kyse? voiko olla umpisuolentulehdus? tai kenties oire ummetuksesta... ? kertokaas kokemuksia

En usko, että on umpisuolen tulehdus... se ei käsittääkseni tule ja mene tuolla tavalla. Vanha konsti on kokeilla tasajalkahyppyä. Jos pystyt hyppäämään pari kertaa, kyse ei ole umpisuolesta.

Maatessaan paikalla nimenomaan helpottaa ja liikkeellä lähtiessä kipu palaa.

Mulla reiluvuosi sitten tulehtui ja leikattiin. Alussa koko maha kipeä, sitten tarkentuu umpilisäkkeen kohdalle.
Hiljaa jos makasi paikallaan se helpotti, mutta painaminen, liikkuminen kaikki sai kivun palaamaan. Ja se hyppiminen, teki mieli motota jokaista lääkäriä joka niin käski tehdä.

Olin vielä raskaana silloin niin huoli oli aika iso ennenkuin saatiin varmuus että pikkuinen voi hyvin ja kivun syy on umpisuoli.

[QUOTE="joooo";23165616]En usko, että on umpisuolen tulehdus... se ei käsittääkseni tule ja mene tuolla tavalla. Vanha konsti on kokeilla tasajalkahyppyä. Jos pystyt hyppäämään pari kertaa, kyse ei ole umpisuolesta.[/QUOTE]

Mä kyllä pystyin lääkärin käskystä hyppimään ja hyvinkin tulehtunut umpisuoli oli kuitenkin kyseessä.

mullakaan ei lääkäri uskonut ollenkaan että oli umpisuolen tulehdus kun käski kinkata,ja pystyin,mutta muuten autossa ollessa pienet kuopat oli tuskaa,ja liikkeellä ollessa,vatsallaan maatessa,mutta muuten maatessa ei tainnut tuntua kkipu,sitten kun menin lääkäriin kipu loppui,ja vain kun lääkäri painoi oikeasti kohdasta,kävi kipeää,ja pahasti tulehtunut suoli oli,silloin kun aloin oirehtiin,eka oireena oli myös pahoinvointi..

noh, ehkä tässä yön aikana jotain selviää.. jo viime yönä kun nousin ylös tunsin kipua umpisuolen kohtaa, mutta en pitänyt sitä minään ihmeellisenä. tänään töissä alkoi sitten tuo kipu käydä sietämättömäksi istuskelun jälkeen, kävely on hankalaa. Toisaalta jos olen jonkun aikaa ollut väkisin pystyssä niin kipu vähän hellittää..

[QUOTE="abcdefg";23165839]no,mä soittaisin ihan vaan päivystykseen oman mielenrauhan takia,ja kuuntelisin mitä ne sieltä sanoo,enempi ne tietää,kuin me täällä:)[/QUOTE]

totta. taidan kumminkin odotella että mies tulee iltavuorosta ja soitan sitten jos vielä on kipeä, ellei se nyt pahene äkkiä. näin maaten en tunne mitään kipua, mutta lueskelin että umparitulehdus voi olla salakavala..

Kuulostaa kyllä ihan umpparilta. Mun miehellä just joku aika sitten puhkesi umppari ja se pystyi hyppimään ja oli suht koht ok. Kannattaa mennä lääkäriin ennen kuin puhkeaa.

Yhteistyössä