umpilisäkken tulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huono olo, ja vatsa oudosti kipeä. Pomppiminen sattui, ja kuume nousi.

Lääkäriin menin kun olo oli tosi kipeä, leikkasivat muistaakseni seuraavana aamuna, ihan ok leikkaus, mulla vaan tais mennä jotain pieleen kun mahassa melkein 15cm arpi :|

Alussa kipu tuntui ylävatsassa. Siirtyi vähän alemmas ja kipu tuli aaltomaisesti, välillä sattui kovinkin paljon. Päivystysmuotoisesti leikattiin. Melko pieni arpi jäi. Muutaman päivän teki tosi kipeetä alasmeno ja nousu, mut sit alkoi helpottaa. Iltaisin haavaa kiristi aika paljon, kun en malttanut pysyä levossa. Kahden viikon nostelukielto oli.

Minä heräsin yöllä siinä kahden maissa ja sillon hokasin että vatsa on kipeä. Nukuttua en enää saanut kun kipu ei mennyt missään asennossa ohi. Aamulla seiskan aikaan mulla oli jo kuumetta hetken aikaa ja olo oli ihan karmea. Seisoin suihkussa kuuman veden alla, se helpotti ihan hiukan. Seuraavaksi alkoi sitten oksettaa. Mutta lääkäriin lähdin vasta illalla, niin pitkään sinnittelin kun ajattelin että jos se on vaan jotain vatsatautia tms. Yöllä leikattiin eli noin vuorokauden kuluttua ekasta mahan nipistyksestä ja umppari oli osittain jo kuoliossa.

muoks. ja kipu oli lopulta niin paha etten voinut edes kävellä, automatka sairaalaan kaikkine töyssyineen oli ai-van järkyttävän kamala ja pitkä :x

Mulla kivut alkoi myöhään illalla, varhain aamulla alkoi olla sellainen olo, et nyt on joku vikana. Aamulla menin päivystykseen, jossa jonotin aikani. Mut otettiin sisään osastolle ja seuraavana yönä leikattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Huono olo, ja vatsa oudosti kipeä. Pomppiminen sattui, ja kuume nousi.

Lääkäriin menin kun olo oli tosi kipeä, leikkasivat muistaakseni seuraavana aamuna, ihan ok leikkaus, mulla vaan tais mennä jotain pieleen kun mahassa melkein 15cm arpi :|

mulla oli samoja oireita ja kun sitte siie lekuriin asti pääsin syyksi selvisi virtsatie infektio joka oli edennyt munuaisiin saakka....tulehdusarvo 460 ja samantien sairaalaan sisälle ja antibiootit iv.nä....et kannattaa olla tarkkana. ja mulla oli ollut 2 viikkoo aikasemmin yhden päivän oireita kyseisestä sairaudesta. et kandee hakeutuu sinne lekuriin....

Yhteistyössä