Umpikujassa

Olen kahden ihana lapsen äiti pian 4 ja 5v. Työelämässä oluut jo reilu vuoden.

Kaiken kaikkiaan pitaisi kaiken olla hyvin, on vakityö, lapsilla hyvä isä ymym.

Nyt kuitenkin tuntuu että kaikki kaatuu päälle.

-Töissä on jatkuvaa tappelua eri yksiköiden kesken, joka päivä jostain naputetaan,
-Menoja PALJON enemmän kuin tuloja, laskut tuntuu hukuttavan minut. Ei tahdo riittää voimia lähteä niitä setvimään ja sopimaan. Osan olen sopinut mutta nyt tuntuu ylivoimaiselta tehdä mitään niiden suhteen. Tekisi mieli polttaa kaikki laskut.

-Lapsille tiuskin ja hermostun ihan turhaan, eivät he pahaa tarkoita. Ehkä aavistavat että äidillä paha-olla.
- Aina väsyttää, mutta nukkumaan meno pelottaa, kaikki asiat pyörii päässä ja näen niistä painajaisia. Yöllä saatan herätä ja silloin asiat pyörivät päässä ettei nukkumisesta tule aikoihin mitään.

Nyt jo ahdistaa seuraava työpäivä. Huomenna ainoa vapaa ja sitten taas viikonloppu töitä. Tuntuu ettei edes viikonloppu auta lepäämiseen saatika yksi ainoa vapaa....

Mitä teen, nyt tuntuu etten jaksa.....

:hug:

Millaiset välit on miehen kanssa? Pystytkö juttelemaan, purkamaan mieltäsi? Keskustelemaan ongelmistasi?

Työasioista.. Mikä on asemasi työpaikalla? Pystytkö vaikuttamaan työoloihisi? Kyllähän jokaisen toisaalta pitäisi pystyä vaikuttamaan... Auttaako se, jos menet ihan suoraan puhumaan esimiehelle ja kerrot asiallisesti, mikä mättää? Mä olen joskus tehnyt niin kun on alkanu oikein keittää. Olen menny pomon juttusille sairaan vihaisena mutta olen hillinny itteni ja kertonu asiallisesti mikä mättää. Pomo on kyllä ymmärtäny ja ollu kiitollinen että kerroin. Koska ei ole tienny. Ja asiat on muuttunu vähän sen jälkeen. Jos pomo ei auta niin miten luottamusmies, liitto? Mitä jos puhuis työkavereille suoraan? Se kyräily kun ei auta...
Mutta paha sanoa kun ei tiedä millaista työtä teet, millainen työyhteisö ym ym

Laskuista... Helpottaisko jos ottaisit pankista sellaisen vipin, mikä kattaa rästilaskut. Maksat sitte sitä vippiä pois vaikka 50-100 euroa/kk? Sitte ei tarttis miettiä niitä monia maksamattomia laskuja. Kunhan vain teet laskelmat niin että pystyt suoriutuu siitä "vippivelasta".

Tottakai sitä purkaa pahaa mieltä esim. lapsiin ja puolisoon kun itsellä on paha olo. Teen itse ihan samaa ja sitte hävettää. Sun pitäs vain saada hoidettua noi häiritsevät asiat alta...

Ja eiköhän se toimiva parisuhde on tärkeintä.. Onko kaikki varmasti kunnossa? Jos on, niin ota siitä voimaa!

Uniongelmiin... Ota yhteyttä vaikka lekuriin tai mielenterveystoimistoon. JOs muu ei auta niin vaikka sitte jotain unilääkkeitä. Mut luulen ettet niitä tarvi jos saat selvitettyä muut ongelmat..

Tsemppiä!

Yhteistyössä