Ummetus raskaana

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kertokaapa kovavatsaiset parhaat kikkanne saada maha toimimaan raskaana. Mulla on toinen raskaus ihan alkumetreillä ja nyt on jo ummetusta. Ekassa sama juttu, paitsi se nousi vielä ihan toisiin sfääreihin, kun jouduin syömään rautalisää loppuraskaudessa. Kamala olotila!
 
Minä lipitin sitä Vi-Siblin S tuotetta. Maistui aivan taivaalliselta ja mielelläni sitä join. :eek:
Kummallinen oli tuo raskaus tyttöä odottaessa, kun pani kaikenlaisista jutuista pitämään.
 
meinas haleta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kertokaapa kovavatsaiset parhaat kikkanne saada maha toimimaan raskaana. Mulla on toinen raskaus ihan alkumetreillä ja nyt on jo ummetusta. Ekassa sama juttu, paitsi se nousi vielä ihan toisiin sfääreihin, kun jouduin syömään rautalisää loppuraskaudessa. Kamala olotila!
Lusikan varrella kaivoin paskaa, kovaa.
 
ap
Juu, tiedän kyllä nämä vettä, kuituja ja liikuntaa -neuvot. Ajattelin kysäistä, jos jollain olisi joku kikkakolmonen ja hyväksi havaittu tapa, jota en vielä itse ole kokeillut. Mulla on aina ollut laiska suoli ja välillä mikään muu ei auta kuin Laxoberon, jota taas raskaana ei saa käyttää. Mistään Duphalacista yms. ei ole ollut mulle koskaan apua. Laku auttaa, mutta vain suurissa määrin, joten taas tulee ongelmia, kun on raskaana. Noh, lusikka käyttöön sitten ;)
 
kukalie
Ummetus oli raskauden ikävin piirre,mulla ei auttanut luumut,luumumehu eikä rusinat,yök inhoon niitä...Apteekista "dupholac" -jauhe,tai mikäsenyolikaan,auttoi joten kuten.Muista myös juoda paljon vettä.
 
vieras
No mulla vähän helpotti asiaa, kun joka aamu söin 5-10 yön yli liotettua luumua. Ja siis kun ummetus rupes helpottamaan, niin samalailla jatkoin koko raskaus ajan. Mut tuo on kamalaa.
 
Microlax oli äärimmäisessä hätätapauksessa. Jouduin turvautumaan siihen, kun olin kurssilla ja istumista oli sen 8h/pvä. :x
 
Jenis
Mulla ei toiminut mikään muu kuin Laxoberon. Tuoteselosteessa raskauden aikainen käyttö kielletään siksi ettei sitä ole virallisesti tutkittu, mutta voi sitä silti käyttää - omalla tai oman lääkärin vastuulla, tietty. 2 kpl terveitä lapsia tuhisee tuolla makkarissa nyt :)
 
nyymiö
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Onkos muita apuja? On laktoosi-intoleranssi, niin melkee mitkää laksatiivit ei käy!
Ummetuksen ehkäisyyn voi käyttää esim. teelusikallista pellavansiemeniä joita on liotettu lasillisessa vettä yön yli, myös vesi juodaan. (pellavansiemeniä ei suositella raskaana oleville)

Luumut, lakritsi, kuitupuurot, liikunta yms. auttaa myös ehkäisemään ummetusta.

Oikeasti päällä olevaan ummetukseen ei auta kuin peräpuikko, esim. eva/qu joka sopii kaikille. Kun akuutti tila on saatu pois niin sitten jatketaan näillä kuiduilla sun muilla.
 
kipupelkoinen
Mikä auttaisi tähän akuuttiin? Ongelmana on että tässä on useampi päivä vierähtänyt ja kipu on niin kova etten pysty käymään asioilla. Mikrolax ei auta yhtään. Pelkään niin kovasti kipua että vastustan lääkkeiden ja "liukkareiden" vaikutusta.

Tämä on lapsuudetsa jäänyt ongelma, muttei se ikinä ole äitynyt näin pahaksi. Olo on aivan kuollut ja kiljun nukutusta tai vähintään puudutusta, muttei terveyskeskuksesta auteta. Mitä kun olisi aivan pakko mutten kestä??
 
piikanen
Tervehdys.
Kaikkihan sai alkunsa kun tuojotettiin tuota raudan määrää veressä. Sitten siis rauta kuurille ja kahdessa viikossa oli ummetus taattu. En suosittele pellevasiemeniä kaikkein herkkä ja pieni suolisimmille koska siemetkin voivat repiä suolen ahtaimpia mutkia mennessään. Rautapillerit korvattiin persiljalla(talvi) ja nokkosella (kevät), pinaattikin käy mutta itse en pidä pinatin mausta. Kuituja lisätään puuroja syömällä ja luumusosetta. jos jotain lempeää valmistetta haluaa kokeilla niin, aamuisin lusikallinen ispagulansiemenkuori rakeet lasilliseen vettä.
 

Yhteistyössä