Ummetus. Raskaana. Uskallanko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ääh

Vieras
Ummetus :x Jatkunut noin neljä päivää ja olo on inha. Oon yrittänyt ottaa Levolacia mut tuloksena pari pientä papanaa :S

Kaapissa olisi Pegorion 6mg jauhetta. Mulla oli tos puol välissä raskautta myös ummetusta ja silloin sain päivystykseen soittaessani lääkäriltä luvan ottaa kun en silloin levolacia mistään saanut käsiini ja olo oli jo tosi kurja. Yksi pussi auttoi heti.

Uskaltaisinko nytkin semmoisen hörpätä? Pahimmassa tapauksessahan se kunnon tyhjennys saattas käynnistää synnytyksen. Tätä en kyl haluis vielä mut ei tää olokaan kiva ole. Supistelee muutenkin ja sit suoli täynnä :X :X

Viikot nyt 36+5. Mitä mieltä olette? Neuvolassa ei sanottu juuta eikä jaata... Oon kokeillut kaikkee mahdollista mikä yleensä saa suoleni toimimaan mut eipä näy tuloksia :(

pegorionia voit ottaa. täysi suoli saa kohdun supistelemaan aiheetta, ja olosi entistä tukalammaksi. synnytys lähtee käyntiin jos on lähteäkseen, se ei ole laksatiivista kiinni. :)

Puoli pussia luumua puolessa vuorokaudessa mulla. ja sit vaan säännöllisesti lisää naamariin ei oo päässyt jumiin. Mut joo soittasin kans lääkärille ja kysyisin tosta, varsinkin jos neuvolassa eivät sanoneet mitään.

jos lääkäriä ei näin perjantaina saa kiinni niin varmasti osaavat ihan äippäpolillakin auttaa jos sinne soitat.
Onhan toi ns. pikkujuttu mutta jos yhdellä puhelinsoitolla selviää voiko noin helpottaa oloaan niin kyllä mie ainakin soittaisin.

Täällä samat vaivat että vatsa ei toimi huonostikaan, viikkoja vaan paljon vähemmän (20+2) Itse olen joutunut välissä käyttämään niitä peräruiskeita (jonka nimeä en nyt muista mut 3 kpl pakkaus apteekista) joista olen avun saanut. Niitä saa käyttää myös raskaana ollessa, kokeiles niitä...

suolihuuhtelut kädenlämpöisellä vedellä on toimineet mulla kun olotila on ollut tarpeeksi hankala. aina tarvitse lääkkeitä ensimmäiseksi tyrkätä varsinkaan raskausaikana

Alkuperäinen kirjoittaja raskaana myös;24961390:
Täällä samat vaivat että vatsa ei toimi huonostikaan, viikkoja vaan paljon vähemmän (20+2) Itse olen joutunut välissä käyttämään niitä peräruiskeita (jonka nimeä en nyt muista mut 3 kpl pakkaus apteekista) joista olen avun saanut. Niitä saa käyttää myös raskaana ollessa, kokeiles niitä...

Microlax? Niitä mä ainakin käytin viime raskaudessa ja synnytyksen jälkeen.. Mulla ollu aina laiskasti toimiva suoli,joten ummetus on tullu tutuksi. Tässä raskaudessa oon toistaseks pärjänny juomalla riittävästi..

[QUOTE="vieras";24961460]Microlax? Niitä mä ainakin käytin viime raskaudessa ja synnytyksen jälkeen.. Mulla ollu aina laiskasti toimiva suoli,joten ummetus on tullu tutuksi. Tässä raskaudessa oon toistaseks pärjänny juomalla riittävästi..[/QUOTE]

Jep =) Sama lääke. Takuuvarmsti lähtee =)) Itselläni myös ollut aina laiskanlainen suoli, välissä saa odotella 1,5 viikkoa ennenkun tulee ulos... Toivottavasti ap saat avun...

mää söin pelkkää täysjyvää, vältin banaania yms ummetusta aiheuttavaa, söin käsittämättömät määrät kasviksia, en käyttäny liikaa maitotuotteita, join 2 litraa vettä päivässä, kävin kävelyllä ja tein vatsan toimintaa edistäviä jooga-liikkeitä voinnin mukaan.

Levolac, luumut, luumunektari, kahvi tyhjään vatsaan. Mikään ei oikeen auttanu. Vatsa toimi jos toimi. Pahimillaan olin kuusi päivää tukossa. Mies kävi kaksi kertaa päivässä paskalla ja mä muistan kun itkin ja huusin raskaushöyryissäni "miks vitussa sääki ramppaat paskalla jatkuvasti? Mulla on niin kauhee olo koko ajan. Olisit ite ees joskus paskomatta". Olin oikeesti kateellinen toisten paskalla käynnistä. Ummetus alko jo 10. viikolta.

Jos oot kerran saanu ottaa, tuskin toisesta kerrasta on haittaa. Eikös suolen tyhjentäminen saata käynnistää synnytyksen, jos se on jo muutenkin käynnistyäkseen? Ota huoletta, 37. viikko niin vauva on varmasti muutenkin jo tarpeeksi "kypsä" selviytyäkseen vaikka syntyis tunnin päästä.

Yhteistyössä