ummetus pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vi Siblin on ainakin helppo ja turvallinen sitä saa apteeksita ja samoin levolac sillä saan ainakin itse ummetuksen heti pois ja on helppo ottaa mehun tai esim. viilin kanssa.
Meidän pojalle käytän mallasuutetta näyttää ainakin lapsilla se toimivan....

Mulla ei kans aina kuidut auta niin välillä pitää käyttää muita apukeinoja...

Movicol on omien kokemusteni mukaan ihan ykkönen. Olen kokeillut raskauksien aikana ja niiden jälkeen varmasti läpi kaikki apteekin ummetuslääkkeet ja Movicol on niistä ylivoimaisesti paras eikä aiheuta mitään sivuoireita. :) Siis ei ilmavaivoja, turvotusta, vatsakipua, kouristeluja, ripulia tms. epämiellyttävää. Itselle sopiva annostus täytyy vaan löytää kokeilemalla. Minulla se oli/on (tarvittaessa) kaksi pussia kerralla joka toinen ilta.

Movicol ei myöskään aiheuta riippuvuutta tai laiskista suolta pitkäaikaisessakaan käytössä.

Jos et halua tota Movicolia käyttää, niin syö enemmän kuitua ja juo enemmän vettä. Älä syö paljon banaania tai juusto, ne kovettaa vatsaa. Liikutko sä tarpeeks? Movicol on siitä hyvä että se ei laiskistuta suolta vaan edesauttaa suolen omaa toimintaa ja sitoo nestettä ulosteeseen niin että suoli pääse toimimaan paremmin.

Ruokalusikallinen pellavansiemeniä illalla vesilasiin, joka puolilleen vettä ja aamulla äkkiä kylmänä kurkusta alas. Apteekin ummetusvalmisteet sai mun mahan kuralle, mutta pellavansiemenillä sain sen kuntoon. Nykyään aloitan aamun puurolla ja työlounaalla syön paljon kasviksia. Harvemmin ummettaa.

Yhteistyössä