Ummehtunut haju pois vaatekaapista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Ostettiin reilu vuosi sitten kaksiosainen uusi vaatekaappi. Toisen oven takana on lasten vaatteita ja toisen oven takana sänkyvaatteet. Sänkyvaatteiden puoli haisee hirveän tunkkaiselta. Olen pessyt koko kaapin etikalla, soodalla, sitruunavedellä, pitänyt kaapissa soodapurkkia, kahvinpuru pussia ja ties mitä hajusieppoja. Tunkkainen haju ei vain lähde!

Seuraava tavoite on hajustaa liinavaatteet pesun yhteydessä kunnolla huuhteluaineella, mutta aina kun olen tätä yrittänyt niin liinavaatteet ovat ilmeisesti olleet liian kauan kuivausrummussa ja kaikki tuoksut ovat hävinneet.

Ideoita?

Mulle ei tuu ku kaks ideaa. Jossain kaapin syövereissä on hometta (joka tuo usein tunkkasen hajun) tai sitten niin yksinkertainen asia, kuin että ilmanvaihtoa ei ole ja tunkkainen haju tulee siitä tekstiileihin. Tuossa jälkimmäisessä taitaa riittää vaan normaali kosteustasapainon vaihtelu huoneistossa säätilan mukaan, jonka seurauksena se tullut kosteus ei pääse aina haihtumaan kun ovet tiukasti kiinni ja tekstiilit vielä ladottu mahdollisimman tiiviisti säästämään tilaa ettei missään oikein oo ilmarakoja..

Yhteistyössä