umahaliin 1,4v lapsen kanssa

Taitaa vähän vaihdella uimahalli kohtaisesti. Kannattaa soittaa uimahalliin ja kysyä sieltä mikä käytäntö niillä on. Itse soittelin uimahalliin kun kävin tytön kanssa "uimassa" silloin kun oli vauva (ei siis käyty varsinaisessa vauvauinnissa). Täällä riitti että oli hyvä uimapuku joka piti mahdollisen vahingon sisällään. Meillä oli lahkeellinen uimapuku, mutta eipä tytöllä ainakaan isompaa vahinkoa koskaan tullut altaassa.

Ei niitä vaippoja pidä olla, kiltimpäähän se on muita kohtaan ettei pissat tule veteen.

Meillä on pojalla uimahousut (pikkuhousumalliset) joissa on vähän imukykyä - saa esim. Lindexistä. Eli kakat jos tulee housuun, niin pysyy housuissa, mutta pisuista suurin osa menee veteen; näitä suositeltiin ystävälle vauvauintiin ja ostettiin nyt vain isompi koko (1v.4kk nyt) kun mennään uimassa käymään.

Meillä myös aina ollut käytössä lahkeellinen uimapuku, mutta olen kuullut, että jotkin hallit vaatisivat uimavaipan käytön. Kannattaa myös laittaa lapselle jarrusukat jalkaan, niin ei liukastele niin helposti suihkuhuoneessa tai altaan laidalla.

Kannattaa kysyä hallista. Meille on tullu vastausta välillä ei pakko-pakko. Jossain ei saa olla. Mun muksu on uinu 4kk saakka eikä oo kakannu koskaan. Käsittääkseni noi vaipat ei pidä pissoja lilluessaan sielä vedessä. Lähinnä kakkaa varten ne on.

Meille annettiin vauvauinnissa ohjeistus, että ei vaippoja vaan lahkeelliset uima-asut. Vaippakaan ei kuulema pidä niitä kakkapöpöjä yhtään sen paremmin sisällään kuin uima-asukaan, mutta vaipasta kakka on vaikeampi huomata.

Kannattanee kuitenkin varmistaa kyseisen uimahallin kanta asiaan. :)

Meillä on käyty lapsen kanssa uimassa 3kk:n iästä asti (nyt 2v3kk), eikä ole koskaan ollut vaippaa saatika tullut kakkaa. Antoivat vauvauinnista ohjeen, että ruokailu vähintään 40min. ennen uintia, niin ehtii se kakkakin tulla ulos ennen altaaseen menoa :) Eivät edes suositelleet uimavaippaa, turhaa rahastusta, kun allas joudutaan tyhjentämään joka tapauksessa kakkavahingon takia. Altaan veden kierrättämiseen menee aikaa 3-5h eli kannatan ruokailun ajoittamista ennen uintia - toimi siis ainakin meillä.

Mukavia uintihetkiä :)

Yhteistyössä