ultrasta tietäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ;o
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
;

;o

Vieras
Käytiin jokunen viikko sitten yksityisellä ultrassa, koska epäilin vahvasti olevani raskaana vaikka testit näytti negaa. (siskollanikin todettiin raskaus myöhäisessä vaiheessa). Kahet kuukautiset jäi tulematta ja oli muita oireita kunnes varasin ajan yksityiselle ultraan. Silloin olisi ollut jo rv 15. Ultraaja näpytti siihen ultrakoneeseen (vai mikä se nyt onkaan?) sen rv 15 ja alkoi ultraamaan.. Sanoi että ei näy kyllä sen kokoista sikiöö. Jos raskausviikkoja olisikin ollut vähemmän niin olisiko näkynyt vaikka pisti siihen koneeseen sen vko 15? Ihmettelin vain kun oireet jatkuu.. ja vahvasti. Mm. Rintojen arkuus, vessassa ravaaminen, alaselkä ja alavatsa kivut. :o Viime kuussa tuli päivän ajan niukkaa vuotoa, ei muuta. Kohdun ulkoisesta, eikä tuulimunasta ollut kyse, näin sanoi ultraaja. Lääkärikin vain sano et odotellaan... Mitään ehkäisyä ei ole ollut käytössä ja vauva on enemmän kuin tervetullut! :)

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Toivot liikaa ja kroppa tekee tepposet.

Näin. Kyllä se ultra näyttää kaiken mitä siellä on, ja jos kohtu on tyhjä, niin sitten se on ikävä kyllä niin. Useinhan sitä kuvittelee kaikenlaisia oireita, kun kovasti raskautta toivoo.

Siihen koneeseen ei näpytellä viikkoja etukäteen tai jos näpytellään niin sillä mitä näkyy ei ole mitään tekemistä näpyttelyn kanssa. Sikiön sykkeet voidaan havaita n viikolta 6 lähtien. Et kyllä valitettavasti ole raskaana. Nyky testeillä raskaus voidaan todeta luotettavasti ja ns myöhäinen plussa johtuu kierron epäsäännöllisyydestä eikä testeistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
epäsäännöllinen kierto. Empä usko että vain kuvittelen oireet, kun keskellä yötäkin saatan herätä oksentamaan..

Siis ne oireet on "kuvitteellisia", eli psykosomaattisia. Oireita on oikeasti, vaikka niille ei ole oikeaa syytä. Ihan normaalia.

Mulla on kerran ollut valeraskaus :/ Lasta oli yritetty 1 ½ vuotta ja lopulta mieli alkoi oireilla ja sai mulle aikaan raskausoireita. Lopulta kun olin testannut monta negaa ja aloin tajuta etten varmaan raskaana olekaan menkatkin alkoivat ja raskausoireet hävisivät. Ei ollut kiva kokemus :(

Yhteistyössä