ultrassa ei sydämen sykettä

• Viestiketjun aloittaja tonttuliini
  • Ensimmäinen viesti
tonttuliini
viikot pitäisivät olla 10+4, ultrassa löydettiin sikiö, joka vastasi 10+0, sydämen sykettä ei saatu näkyviin. Onko 100% varamsti keskenmeno? Mitään oireita, kipua tai vuotoa ei ole ollut. Kiitos vastauksista.

Minulla on ollut juuri noin, että mitään keskenmeno-oireita ei ole ollut, raskaus vaan on hiipunut. Voi kestää jonkin aikaa, vaikea arvta mutta pari-kolme viikkoakin ennen kuin elimistösi tajuaa alkaa laittaa kohtua tyhjenemään. Ehkä kannattaa harkita kaavintaa, katsovat kyllä vielä uudestaan naistenpolilla ennen kaavintaa että sykettä ei löydy. Saat omalle päällesi ehkä paremmin aikaa toipua, kun sinun ei tarvitse päivystää itse vuotoa.

surusilmä
Voi kurja, olen tosi pahoillani :hug: Jos ei sykettä ole, niin kyllä se valitettavasti on keskenmennyt. :'(

Ei minullakaan ihmeemmin oireita ollut, pienen pientä vuotoa, ei kipuja ensinkään. Päätin kuitenkin tarkistuttaa vuodon vaikka se oli semmoista että hyvä kun sitä huomasi, niin kesken oli mennyt. :'(

Ystäväni km alkoi oirehtia verisellä vuodolla vasta kun alkio oli ollut kuolleena 3 vkoa.. :'(

Näissä keskenmenoissa kun ei taida olla mitään tiettyä "kaavaa", että mitä oireita tulee jne, niitä vain tapahtuu oli oireita tai ei. Suosittelen menemään kaavintaan, siten sikiö menee myös tutkittavaksi ja saat ehkä tietää syyn keskenmenoon. Aina ei syytä löydy..

Osanottoni :hug:

Pahoittelen. Olen itse kokenut keskeytyneen keskenmenon (missed abortion, MA). Rv piti olla 10+, ultrassa ei sykettä, koko kuulemma vastasi rv 7+. Oletimme kaiken olevan hyvin kun vointi loistava ja oireet jatkuivat normaalisti (hormonien takia). Ei mikään kiva tilanne. Itketti ja myöhemmin suututti. Miksi miksi miksi, pyöri päässä. Itse valitsin lääkkeellisen tyhjennyksen kotona, jos mulle käy samaten joskus toiste valitsen kaavinnan - omien kokemusteni perusteella. Muista puhua asiasta partnerisi/äitisi/ystäväsi tms kanssa ettet jää yksin miettimään syitä ja "miten-asiat-piti-nyt-olla-vaan-kun-eivät-ole". Tulet pärjäämään hyvin kunhan pikkuhiljaa toivut sekä henkisesti että fyysisesti. Tapahtuma on surullinen ja järkyttävä eikä kukaan voi täysin tietää/ymmärtää miltä sinusta tuntuu, mutta muista että kohtalotovereita löytyy vaikka kuinka monta, et ole yksin.

Kaikki järjestyy vaikka se ei ehkä siltä nyt tällä hetkellä tunnu.

Rauhallista joulua, tsemppihaleja
Mansku

:'( Minulla alkoi pienen pientä vaal.pun.vuotoa tulla to.iltana. Kivut alkoivat lievinä menkkakipuina pe.iltapvlllä. Lauantai meni kärvistellessä, vuotoa ei ollut. Yöllä aattoa vasten alkoivat karseat kivut, aamulla soitin keskussairaalaan ja siellä tuntien odottelun jälkeen sain tietää vauvanalkuni menehtyneen.15.12.sydän sykki(vk 7+4), näin itekkin.. arvelivat, että melko piakkoin menehtynyt ko.pvn jälkeen. Voihan vattu! 29.12. menen sitten kaavittavaksi, josei ala itekseen poistumaan. Olipahan joululahjaa kerrakseen, ei tullukaan kesäistä iltatähteä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 16:40 tonttuliini kirjoitti:
viikot pitäisivät olla 10+4, ultrassa löydettiin sikiö, joka vastasi 10+0, sydämen sykettä ei saatu näkyviin. Onko 100% varamsti keskenmeno? Mitään oireita, kipua tai vuotoa ei ole ollut. Kiitos vastauksista.
Mitä ultraaja sanoi sinulle?

pikkupeikko harmaana
itse koin tuon saman heinäkuussa... :'( viikkoja piti oll jotain 11 ja sikiö vastas rv9+6. ei kanssa mitään oireita ja kaavinnalla hoidettiin asia...

voimia ja jaksamisia sinulle... ja eikun uutta yrittämään... nää on ilkeitä ja pas**ja asioita mut pitää van yrittää jatkaa... itellä meni nyt puol vuotta km ja nyt testasin plussan..

voimia ja haleja... :hug: :hug: :hug: :heart:

Yhteistyössä