Ultra tehty, eikä mitään näy!

Onko ihan normaalia että mitään ei näy ultrassa vaikka raskausviikkoja on jo n. 16? Tosin nuo raskausviikot on mulla arvioitu hiukan pitemmälle kun varmaan oikeasti ovat. Tänään piti tuolla ultrassa arvioida noitten viikkojen tarkempi ja pitävämpi luku, mutta ei sitten näkynytkään mitään :eek: !

Hiukan oon huolissani että mitäköhän ihmettä tässä nyt on. Olin kylläkin käynyt ennen ultraa pisulla, eli ei rakko ollut täys, ja se haittasi kuulemma näkyvyyttä (olisivat aikaisemmalla kerralla kertoneet ettei pidä käydä pissillä ennen sitä :/ )
Oli vaan se ultrankinään, suorittanut nainen hiukan ihmeissään kun ei näkynyt mitään ja passitti sitten uudestaan tekemään raskaustestin. Vaikka niitäkin on tämän raskauden aikana tehty jo ainakin 4 kpl ja kaikki ollut pos. eikä ole mitään vuotojakaan tässä välissä tullut. Jännään sitten huomiseen niitä tuloksia että vieläkö ollaan raskaana vai ei..

Mutta onko siis kenelläkään muulla ollut vastaavaa tilannetta, ettei ole mitään näkynyt ultrassa vaikka olisi jo pitänyt näkyä??

outoa
Enpä ole moisesta kuullut; itse oon käyny alkuraskauden ultrissa rv 7 tai 8 ja on näkynyt jo pompottava sydän, ja siis rakko tyhjänä käynyt, viimeksikin nimi oli huudettu sillä aikaa kun olin vessassa jännityspissillä.

Joskus olen kuullut valeraskaudesta, että on ollut oireet ja kaikki, mutta ultrassa ja verikokeissa ei sitten mitään. Mutta en kyllä ole tietoinen että miten ihmeessä raskaustesti voi olla + jos ei olekaan raskaana..
:hug:
Jospa se laite oli rikki?

laitevika
Saattaa olla laitevikakin. Kaverille oli käynyt niin, että kun meni pahojen vatsakramppien takia päivystykseen, niin ei ollut kohdussa näkynyt mitään, mutta kun olivat hakeneet uuden laitteen niin jo oli näkynyt hyvin ja vauvalla kaikki kunnossa.

Voi kurjuus :hug: toivottavasti asiaan tulee selvyys. Mulla on itsellä sellanen kokemus, että viikkoja piti olla 12 (sitä ennen en ollut käyny ultrassa) ja tutkimuksessa todettiin sitten tuulimuna :( testi oli positiivinen ja muutama oirekin, eli itselle ei tullut moinen mieleen. Ultrassa ei siis näkynyt mitään. Aikaa tästä on jo vuosia, mutta silti kurja juttu..

No toivottavasti on laitevika.. mutta epäilen kyllä laitevikaa kun ei ainakaan maininnut semmoisesta mahdollisuudesta tosin en itsekään sitä tajunnut kysyä.
Ja juu, sanottiin että rakon pitäs olla täys, tai että ainakin tyhjällä rakolla on huonommat näkymät. Ihmettelen vaan kun ihan ekalla kerrallakin kun kävin siellä, samassa huoneessa ja samalla laitteella katottiin, niin sillonkaan ei näkynyt mitään. Mutta sillon raskaus oli vasta ihan alussa, mutta en kyllä tiedä miten alussa kun raskausviikkoja ei oo voinut laskea mun epäsäännöllisten kuukautisten takia kunnolla. Voi voi, toivon NIIN että se on vain laitevika :'(
Huomennahan se selviää että onko se testi sitten taas positiivinen vaiko ei, mutta jos sitä sitten vaatisi päästä ultraan vaikka tuossa omassa terveyskeskuksessa kun niilläkin kuulemma sellaiset koneet on.

mites..
oletko sä nyt käynyt tässä raskaudessa aiemmin ultrassa tai missään?? oletko käyttänyt mitään hormonivalmisteita jotka joskus harvoin saattavat antaa virheellisen r.testi tuloksen? Onko sun maha kasvanut??

aivan
täysin millä ultrataan. Alta 12 vkon tehdään vaginaalisesti ja sen yli vattan päältä. jos on lihava niin välttämättä ei rasvan vuoksi näy kovin hyvin vattan päältä. Mutta kyllä jotain pitäisi näkyä ja ei ainakaan pitäisi kotiin lähettää vaan sit gynen pkl:lle tarkistukseen. Voi tietty olla kohdun ulkopuolinen raskauskin, mutta taitaan vkot olla jo niin isot että torvi pian jo repee... Yksityiselle mars!

vieras
Uskomatonta. Onko neuvolassa kuunneltu sydänääniä koskaan? Vai pelkillä kotitesteillä oot ne positiiviset saanut? Voihan jokin kasvain tms. näyttää väärää positiivista raskaustestissä....

Vieras
En ikinä kyllä oo tuommosesta kuullu, kun kumminkin noin pitkällä oot. Meillä ultrassa näkyy parhaiten rakko tyhjänä, en tiedä voiko sitten vaihdella noin paljon ettei näkyisi mitään. Toivottavasti sieltä toisella laitteella löytyisi vauvan alku.
Niin, eikä sydänääniä ole kuunneltu?

Ei ole kuunneltu sydänääniä vielä. Raskaustestejä on tehty kotona kaksi, päivystyksessä yksi ja neuvolassa yksi (ja nyt näytteenottokeskuksella yksi) ja kaikki olleet positiivisia. Maha on kasvanut hiukan, eli on pieni pömppä, ja tuntuu kyllä erilaiselta kuin ennen, mutta en sitten tiedä että onko se se raskausmaha (?), tissitkin kyllä on kasvanu. Mitään lääkkeitä en oo käyttäny, hormoonipitosiakaan. Verikokeista ei ainekaan oo soitettu mitään että olisi mitään erikoista ollu.. :$

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sativa:
Ei ole kuunneltu sydänääniä vielä. Raskaustestejä on tehty kotona kaksi, päivystyksessä yksi ja neuvolassa yksi (ja nyt näytteenottokeskuksella yksi) ja kaikki olleet positiivisia. Maha on kasvanut hiukan, eli on pieni pömppä, ja tuntuu kyllä erilaiselta kuin ennen, mutta en sitten tiedä että onko se se raskausmaha (?), tissitkin kyllä on kasvanu. Mitään lääkkeitä en oo käyttäny, hormoonipitosiakaan. Verikokeista ei ainekaan oo soitettu mitään että olisi mitään erikoista ollu.. :$
Niin milloin teit eka kerran pos. testin? jos raskaus onkin niin alussa ettei siks näy mitään.

Yhteistyössä