ulosotto, miten menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan vittu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan vittu

Vieras
Jos auto on puoliksi minun ja puoleksi miehen. miehellä paljon ulosottossa laskuja ja mies ilmoittaa ulosottomiehelle että auton voi ulosmitata. miten homma toimii? voiko ulosotto mies tulla ja viedä "mun" auton?

Joko sä maksat miehen pois eli ulosottoon sen puolet arvosta tai esim ulosottovirasto merkitään rekisteriotteeseen sun kanssa yhteisomistajaksi.

Soit aasioita hoitavalle viranomaiselle ja kysy mikä on ollut käytäntö.

ilmeisesti ei alle 3000? autoja ulosmittaa. Mutta kun mies aikoi ilmoittaa ulosottoon että ko. auton voi hänen puolestaan ulosmitata. Avioero siis meneillään, kiusa se on pienikin.

jos auton toiseksi omistajaksi laitetaan ulosottovirasto niin miten se sitten menee jos arvo on nyt xxxx? ja kahden vuoden päästä kun sen myy, vaikka 2000? pienempi?kuka maksaa erotuksen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ilmeisesti ei alle 3000? autoja ulosmittaa. Mutta kun mies aikoi ilmoittaa ulosottoon että ko. auton voi hänen puolestaan ulosmitata. Avioero siis meneillään, kiusa se on pienikin.

pyydä että avio-oikeuden alaista omaisuutta ulosmitataan eri kohteesta, jos esim miehelle stereot tms tärkeät niin ne voi viedä ;)

Mut soita heti ma ulosottovirastoon ja kerro asiallisesti tilanne, voivat olla hyvinkin ymmärtäväisiä kun maltat olla rauhallinen.

No, vouti ei kyllä halua puolikasta autoa ellei ole ihan pakko ottaa.

Ei autoa voi myydä jos sinä sen omistat, uuden omistajan siis pitäisi ottaa sinutkin kimppaan ja useimmat - sanotaan suoraan että kukaan - ei sellaista auton kylkiäistä halua.

Eli voudin täytyy keksiä nyt jotain muuta tai ehdottaa, että myytte auton yhdessä ja miehen osuus sitten laitetaan ulosottovelkoihin. Sinä voit tietysti ostaa äijäsi autosta ulos jos et halua autosta luopua.

Vouti haluaa siis vain rahaa, ei autoja talliinsa seisomaan ja siksi autoa ei ihan pienestä lähdetä ulosmittaamaan.

No kun itseasiassa auto siirrettiin noin vuosi sitten minun nimiin tai siis kaksi autoa. Olen siis omistaja molemmissa autoissa. Mies haltijana toisessa autossa. Nyt kun ollaan eroamassa ja tullut vähän riitaa jos toistakin asioista. Toisen auton olen valmis hänelle antamaan ( sen huonomman tietenkin =) )Autot siis siirrettiin mun omistukseen, mutta nyt on keksinyt että kun hän ilmoittaa ulosottomiehelle että autot on ollut hänen omistuksessaan puoliski mutta siirretty "turvaan" minun nimiin niin hän saa puolet autojen arvosta. Autoista kun ei tuolloin tehty kauppakirjaa eikä lahjakirjaa.

No kun itseasiassa auto siirrettiin noin vuosi sitten minun nimiin tai siis kaksi autoa. Olen siis omistaja molemmissa autoissa. Mies haltijana toisessa autossa. Nyt kun ollaan eroamassa ja tullut vähän riitaa jos toistakin asioista. Toisen auton olen valmis hänelle antamaan ( sen huonomman tietenkin =) )Autot siis siirrettiin mun omistukseen, mutta nyt on keksinyt että kun hän ilmoittaa ulosottomiehelle että autot on ollut hänen omistuksessaan puoliski mutta siirretty "turvaan" minun nimiin niin hän saa puolet autojen arvosta. Autoista kun ei tuolloin tehty kauppakirjaa eikä lahjakirjaa.

No niin, olet autojen omistaja yksin, joten vouti ei vie autoistasi mutteriakaan. Haltijalla ei ole pienintäkään omistusoikeutta autoon, vaan käyttöoikeus.

tämäkin kannattaa kertoa heti suoraan itse ulosottoon, tietävät ajatella kokonaiskuvaa. Ja suodattaa miehen juttuja ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nn:

tämäkin kannattaa kertoa heti suoraan itse ulosottoon, tietävät ajatella kokonaiskuvaa. Ja suodattaa miehen juttuja ;)

Näkeehän ne tietokoneelta, ettei se ukko omista mitään autoa.

Ei haltijalla olekkaan, mutta koska autoista ei ole tehty kauppakirjaa eikä lahjoituskirjaa, mies on tahallisesti hukannut/ pimittänyt omaisuuttaan. Jolloin vouti ilmeisti voi tuon miehen puoliskon viedä.

Tänks. Tuo mies on niin hyvä puhumaan mut pyörryksiin että uskon lopulta vaikka että maapallo on pannukakku. Pitää välillä hakee vähän uutta kulmaa näinhin ajatuksiin. Sanon siis että menee vain ulosottoon ilmoittamaan jos se siltä tuntuu.

Yhteistyössä