ulosotto asiaa. ei jumalavita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvinpyyhkii.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvinpyyhkii.

Vieras
Olipa mukva päivä, mies kävi kirjottamassa uuden työsopimuksen. Hetkenhän sitä iloa kesti, kunnes ruvettiin laskemaan paljonko ulosotto ulosmittaa palkasta.

Nettona käteen jää about 1500e/kk
Ja ulosotto ulosmittaa tästä suojaosuudet mukaan laskettuna
1xlapsi, niin sellaset 430-500e/kk

jolloin rahaa jää ulosmittauksen jälkeen 1000e/kk

Ja tuosta 1000 eurosta otetaan sitten viellä pois vuokra, eli 850e
jää käteen 150e, jolla pitäs sitten maksella laskut (sähkö, bussit töihin, ruoka jne..)
Hyvin pyyhkii..

Omat tuloni ovat tällähetkellä äityspäiväraha minimin mukaan eli noin 550e/kk + lapsilisä

Asumistukeakaan ei heru. Jes!

Onko sun mahdollista tehdä jotaki keikkatyötä ja mies voisi silloin hoitaa lasta? Halvempi asunto? Onko miehellä kuinka paljon velkaa eli kuinka kauan kuluu aikaa maksamiseen?

no itsepä olette soppanne keittäneet. ei kukaan joudu vahingossa ulosottoon. ja hyvä, että kävi kirjoittamassa työsopimuksen, että pystyy palkallaan maksamaan velkansa, jonka on itse aiheuttanut. Ja mitä tulee minimipäivärahoihin, niin ei kai se yllätyksenä tullut? Jos ei käy töissä ennen äitiyslomaa, niin oma valinta sekin.

Mies velkaneuvojalle ja apuja sieltä kautta mars!

Meillä oli samanmoinen tilanne aina tähän kuuhun asti. Ulosotto vei suuren osan miehen palkasta, hänen nuoruuden tyhmyyksiä.
Nyt hän kävi velkaneuvojalla, ottaen huomioon perhekoon, käteen jäävän osuuden niin virkailija laski että jäämme tappiolle joka kuukausi. Niinpä hän haki sosiaalilainaa, ja sai kun saikin sen.
Ulosottovelat on maksettu peritsijöilleen ja nyt maksamme 150e/kk lainaa pois. Aikaahan se ottaa, mutta mieluummin tuo 150e/kk (kun itse vielä olen kht:lla) kun että joutuisi oikeesti kädestä suuhun elämään..

Eli teille jää 800€ muihin laskuihin ja ruokaan..

No kulut minimiin, kyllä tuolla pitäis pärjätä kun moni pärjää pienemmälläkin..Vaikka ikäväähän se on et palkasta ei ton enempää jää, mutta mutta..Se on moka se..

mulla ei ole ulosottoja ja vuokra 970 ja palkka nettona1100..2 lapsen yh olen ja en saa koulutustani vastaavaa työpaikkaa ennekuin pystyn vuoroa tekemään joten olen minimipalkka-alalla..rahaa jää n. 800-900 € kk laskuihin ym ja hyvin pärjää...

Kyllä tuollaisella summalal tulee toimeen. Ja joskushan ne omat töpit on maksettava. Mitä pikemmin sen parempi.
Tosin halvempaan asuntoon kannattaisi muuttaa. Äitiysvapaa ei onneksi kauan kestä ja sitten kun sinä olet tienaamassa on tulotaso taas parempi.

Kyllä me ollaan tultu toimeen nyt 600e/kk tuloilla vuokran jälkeen, joten nyörien kiristäminen on tuttua touhua. Toisin meillä ei ole ollut pienokaista hoivattavana, joka tuo nyt lisäkuluja tietysti.
Joten nyt kyllä tympii.. mutta pakko niistä teoistaan on joskus maksaa.
Menee varmaan ainakin 1-3v että ulosottoon on maksettu velat.. Joten pahalta tuntuu, toisin ohan tämä ollut odotettavissa kokoajan.

Juu, asuntoa pitäs vaihtaa halvempaa, helpommin vain sanottu kuin tehty.
Hakemukset olleet yli vuoden verran joka paikkaan sisällä ja ei asuntoa ole tarjottu.
tällähetkellä asutaan 60neliöisessä kaksiossa, joten 850e on kova vuokra ja kaupungin asunnossa viellä.

Sinulle kuka mainitsit velkaneuvojasta, niin on oltu yhteydessä miehen ulosottoja hoitavaan henkilöön ja minkään laisia sopimuksia ei heru, vaan kaikki ulosmitataan samantien ja juuri sillä pronsentilla kun laki velvoittaa. Mutta ehkä näin parempi, eipä tartte kiituutella sitten yhtään pidempään, kun velat saa maksettua nopeammin kun maksaa enemmän.

Yhteistyössä