Ulosotto alkamassa ja kaipaa kokemuksia samaa kokeneilta äideiltä:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Siivetön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eli ap:lta menee luottotiedot, mieheltä ei.

Mitäs jos mies lähtee lätkimään? (ja turha sanoa, ettei niin voisi käydä, koska juuri niin voi käydä)

Että älä ota niskaasi senttiäkään velkaa, joka ei ole kokonaan omaasi.

Koskaan ei pidä sanoa, ei koskaan. Mutta me on lasten sairastumisten myötä käyty jo aikamoinen elämän koulu ja hitsauduttu yhteen, en usko että tässä ollaan eroamassa.

[QUOTE="vieras.";29743752]Luottotietomerkinnät vaikuttavat myös työpaikkaan eli ikävimmässä tapauksessa voi käydä niin ettei työsopimusta jatketa, eli tulee suomeksi sanottuna kenkää. Ex-miehelleni kävi näin aikoinaan eikä sen jälkeen ole saanut töitä mistään merkintöjensä takia, elää tukien varassa ja tulee kuolemaan ulosotto niskassaan.[/QUOTE]
Ja pöh pöh.. mittään työpaikkaa menetetä tai vaikuta työn saamiseen, mistä tommosen keksit???

Meillä miehellä ulosottovelkaa (lähinnä aiemmasta elämästään), kaksi lasta (toinen ei enää asu kotona). Kyllä tässä ihan toimeen tullaan, vaikka kyllähän se ketuttaa kun miehen palkasta menee juurikin se 600-800e ulosottoon (usein enemmänkin, käteen kun saa vain sen suojaosuuden). Kauheasti en asiasta kenellekään huutele, koen homman vähän 'nolona', itsellä kun ei ole tiukistakaan tilanteista huolimatta ollut ongelmaa jostain riipiä rahoja kasaan.

Tällä hetkellä kaikki rahat kulkee mun kauttani (miehen pyynnöstä), joskus sekin kiristää tunnelmaa, mutta onneksi velka pienenee pienenemistään ja kyllä tästä selvitään.

Elämää tää vaan hei on! :) Tsemppiä ap:lle!

Hei ap, tsemppiä paljon. Ootko miettiny hakevasi takuusäätiöltä lainasummaa? Me mieheni kanssa nuoruuden hölmöilyjen takia menetimme luottotiedot. Minulla on velkäjärjestely hakemassa. Olen työtön ja sairauteni vuoksi sairaslomalla, lausunto etten ole tällä hetkellä työkykyinen. Kolme pientä lasta ja silti pärjäämme hyvin. Tuilla elelemme ja käteen jää joka kuukausi sen verran että saa vielä miehen ulosotto velkoja lyhenneltyä. Jos me pärjäämme ja joku kaunis päivä nousemme tästä suosta niin kyllä sinäkin siihen pystyt. Hurjan paljon tsemppiä sinulle! :)

Meillä on kokemusta. Oltiin 3v sitten aivan loppu velkakierteeseen. Ei jaksettu enää. Työnsin takkaan koko laskukasan. Helpotti. Ensin tietenkin varmistin ettei talo lähde ulosoton takia. Mies kouluttautui uuteen ammattiin ja sai uuden työn ulosoton alettua. Palkka kasvoi 3000e! /kk eli nyt se on 6000e. Itse olen ollut koko ajan lasten kanssa kotona. Meillä oli vakuutukset,puhelin liittymät yms valmiina joten mitenkään ei oo vaikuttanut. Lapsia on neljä ja mitenkään eivät oo kärsineet. Ulkomaillakin käydään vuosittain ja suomessa matkustetaan n. kerran kuussa. Meitä ulosotto helpotti. Nyt voi taas hengittää. Velkaa ulosotossa on vielä 25000e mut se lyhenee vauhdilla koko ajan.

Mulla on aika paljon kokemusta olla ulosotossa. Mä jouduin sinne 2008 vuonna kun mä olin 19v. Olin ottanut kaiken luotolle. Ihan kaiken. Vuokrat maksoin, sähkön ja puhelimen.. Mä olin opiskelija ja ansaitsin 700e/kk.. Mä en kehdannut kertoa kenellekään tai soittaa velkojille tai.. Huoh. Revin vain laskut ja suljin silmät. En mä ymmärtänyt että ne pitää MAKSAA joskus! Anyways, tuttu neuvoi "mee ulosottoon" "älä maksa niitä" "helpompaa".. Ei tod ollut! 80e lasku oli 400e. Korot niin järkyttävät ettei tosikaan.. 2010 mä aloin maksaa niitä pari sataa kuussa (eli korkojen verran). 2012 mä sain vauvan, ja aloin tehdä suunnitelmia maksujen suhteen. Soittelin velkojille, sain pari akordisopimusta, tein maksusuunnitelmia jne. Silloin oli velkaa 11000-> Tehtiin miehen kanssa tiukkabujetti kaiken suhteen. Jokaisen ylimääräisen pennin laitoin velkoihin. Mies sai tän vuoden tammikuussa pienen lainan pankista ja nyt mä olen velaton. Enää maksan pankkilainaa ja heinäkuussa 2017 san luottoteidot takaisin. Pitkä on ollut taival. Opin paljon, ja säästäminen kannattaa. Säästöihinkin olen saanut melkein 2000e. Nyt mä osaan käyttää rahaa ja budjetoida. Ansaitse ensin - tuhlaa sitten. Laskut aina ja tee maidollekin oma budjetti!!

tsemppia

Yhteistyössä