Mulla on aika paljon kokemusta olla ulosotossa. Mä jouduin sinne 2008 vuonna kun mä olin 19v. Olin ottanut kaiken luotolle. Ihan kaiken. Vuokrat maksoin, sähkön ja puhelimen.. Mä olin opiskelija ja ansaitsin 700e/kk.. Mä en kehdannut kertoa kenellekään tai soittaa velkojille tai.. Huoh. Revin vain laskut ja suljin silmät. En mä ymmärtänyt että ne pitää MAKSAA joskus! Anyways, tuttu neuvoi "mee ulosottoon" "älä maksa niitä" "helpompaa".. Ei tod ollut! 80e lasku oli 400e. Korot niin järkyttävät ettei tosikaan.. 2010 mä aloin maksaa niitä pari sataa kuussa (eli korkojen verran). 2012 mä sain vauvan, ja aloin tehdä suunnitelmia maksujen suhteen. Soittelin velkojille, sain pari akordisopimusta, tein maksusuunnitelmia jne. Silloin oli velkaa 11000-> Tehtiin miehen kanssa tiukkabujetti kaiken suhteen. Jokaisen ylimääräisen pennin laitoin velkoihin. Mies sai tän vuoden tammikuussa pienen lainan pankista ja nyt mä olen velaton. Enää maksan pankkilainaa ja heinäkuussa 2017 san luottoteidot takaisin. Pitkä on ollut taival. Opin paljon, ja säästäminen kannattaa. Säästöihinkin olen saanut melkein 2000e. Nyt mä osaan käyttää rahaa ja budjetoida. Ansaitse ensin - tuhlaa sitten. Laskut aina ja tee maidollekin oma budjetti!!
tsemppia