Ulosotosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuva

Vieras
Olen naimisissa oleva työtön äiti. Tuloinani on ainoastaan lapsilisät. Omaisuutta itselläni on vain parinsadan euron arvoinen auto. Talo ja toinen auto on miehen nimissä.
Nyt sitten ilmeisesti käy niin että pari laskua joista mieheni ei tiedä mitään (en kaipaa tähän moralisointia ) ovat menossa ulosottoon sillä edes perintätoimisto ei joustanut sen vertaa että osamaksu sopisi... Yhden perintätoimiston kanssa sen sijaan sain sovittua maksusta.
Nyt kun nuo laskut menevät ulosottoon ja luottotiedot menee, voivatko he näitä minun nimissä olevia laskuja periä mieheltäni? Tai miehen omaisuudesta? Toivottavasti ei...

Ei voi. Mutta nämä velat seuraavat mukanasi niiden maksamiseen saakka, kasvavat korkoa ja perintämaksuja. Ne lähtevät ulosmittaukseen vaikkapa palkasta, jos joskus menet töihin tai saat muuta tuloa. Tätä kestää viisitoista vuotta ulosoton alkamisesta.

Kirjeitä perintätoimistosta ja ulosotosta tulee säännöllisesti ja miehesi varmaan jossain vaiheessa huomaa tilanteen, joten sitä on turha piilotella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei voi. Mutta nämä velat seuraavat mukanasi niiden maksamiseen saakka, kasvavat korkoa ja perintämaksuja. Ne lähtevät ulosmittaukseen vaikkapa palkasta, jos joskus menet töihin tai saat muuta tuloa. Tätä kestää viisitoista vuotta ulosoton alkamisesta.

Kirjeitä perintätoimistosta ja ulosotosta tulee säännöllisesti ja miehesi varmaan jossain vaiheessa huomaa tilanteen, joten sitä on turha piilotella.

Eipä minun kaverilla mennyt kuin 5 vuotta kun perintätoimisto ja ulosotto pallottelivat veloilla, sitten velat vanheni. Voikohan ulosoton kanssa sopia maksueristä ja mikähän lienee heille minimi.

Yhteistyössä