ulosotosta ja skaupan ylijäämäpalautuksista..

  • Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti
tossuliini
Ei ne mene ja jos on lapsia niin on se turvaraja vai mikä se oli niin korkeempi. Ei mulla ainaskaan ole mennyt mutta onkin tullut niin pieniä ylijäämänpalautuksia että ne menee samantien ruoan ostoon. Muuten kun tulee se osuuskaupan korko niin pitääkö se mainita verotuksessa pääomatulona? Kun sain nyt tänä kesänä sen ekan kerran niin ei ole tosta kokemusta vielä.
 
hups
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Ei ne mene ja jos on lapsia niin on se turvaraja vai mikä se oli niin korkeempi. Ei mulla ainaskaan ole mennyt mutta onkin tullut niin pieniä ylijäämänpalautuksia että ne menee samantien ruoan ostoon. Muuten kun tulee se osuuskaupan korko niin pitääkö se mainita verotuksessa pääomatulona? Kun sain nyt tänä kesänä sen ekan kerran niin ei ole tosta kokemusta vielä.
Siis tuo palautus, mitä tarkoitan on joku ihmeen pääomatulon korko juttu.. sitä on tulossa kuiteski kivasti.. Niin meneekö tuo voudille? Tietääkö s-kauppa jos soittaa ja kysyy? Tuntuis että heillä on asiasta tieto
 
Minun käsittääkseni ulosottovelallisilla on joku toimeentulotukeen verratava minimisumma joka heille pitää jäädä elämiseen ja ylijäämät sitten ulosotetaan. Ja jos tulot paranevat, niin se ylijäämäsumma nousee ja otetaan ulosottoon.
En kuitenkaan usko että jos tulot nousevat minimaalisen vähän, kuten kympin, niin että sitä varten ruvetaan erikseen perimään. Kai siinä tulojen muutoksessakin on joku raja mitä varten ruvetaan huomioimaan.
 

Yhteistyössä