Ulosotossa varattomaksi todettu..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RööriRaija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

RööriRaija

Vieras
Hei kaikki kanssasisaret!

Kyselisin tämmöstä pöljää velka-asiaa, jos joku osaisi mua auttaa. ELI: Mulla meni 2006 keväällä puolentoista tonnin lasku ulosottoon. Noh, ulosottosedät ja -tädit alkoivat pidättää kolmasosan palkasta sen maksamiseen viime vuoden puolella keväällä - summa oli paisunut jo johonkin lähemmäs 2500?.
Sitten *PIM* olin raskaana. :) Nyt olen äippälomalla, eikä tuosta pienestä äitiysrahasta voi oikeen mitään sinne maksaa. :(

Muutama viikko takaperin ulosottomies soitti mulle ja keskustelujen sekä kyselyjen jälkeen totesi minut varattomaksi. Mitä se käytännössä tarkoittaa? Ainakin luottotiedot on menneet sen siliän tien, mutta meneekö ne taas neljän (?) vuoden päästä uudestaan jos en ole saanut koko summaa maksetuksi, tai edes yhtään sitä vähennettyä??

Prkl sitä vois viksumpiki olla. Vaan kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia...

Kyllä ne luottotiedot on kuule mennyt jo silloin kun ulosottopäätös pantiin voimaan ja palkasta alettiin pidättää. Ne alkavat taas pidättää maksuja kun palkka alkaa juosta tai jos etuudet nousee jostain syystä tarpeeksi

Eli minut voidaan todeta varattomaksi jälleen neljän vuoden päästä - ja sama uudestaan? Puhutaanko nyt muutamista satasista..? No soittamallahan se tietty selviäis, mutta meinasi se virkailija että hän ottaa vuoden päästä jälleen yhteyttä (?!)

Alkuperäinen kirjoittaja Khibu (ei kirj):
Kyllä ne luottotiedot on kuule mennyt jo silloin kun ulosottopäätös pantiin voimaan ja palkasta alettiin pidättää. Ne alkavat taas pidättää maksuja kun palkka alkaa juosta tai jos etuudet nousee jostain syystä tarpeeksi

No siitähän ei nyt ollu kysymys millon ne on menny, vaan siitä miten jatkossa... Mutta onko tämä oravanpyörä hautaan saakka, eihän näistä muutamista hassuista euroista saa kuin korot (jos niitäkään) katettua kuukausittain. Siis kun alkaa maksamaan, kokoajan kai se mun käsittääkseni nousee korkoa.

Mutta siis pysynkö mustalla listalla ja leimattuna koko loppuelämän kun menee varmaan vähintään se 120 vuotta että saa sen maksettua...

Alkuperäinen kirjoittaja mallura:
Alkuperäinen kirjoittaja huldat:
mene velkaneuvojalle jos pääset velkasaneeraukseen...viisi vuotta ja velat anteeksi

ei pääse jos ei ole töissä.

Mutta ap kirjoitti:
Nyt olen äippälomalla, eikä tuosta pienestä äitiysrahasta voi oikeen mitään sinne maksaa.

Joten jos hällä työpaikka niin kyllä on mahdollisuus päästä....

Avaa säästötili ja laitat sinne joka kuukausi edes pienen summan. Kohta sulla on siellä iso summa.

Mä avasin uutta pentua varten tilin huhtikuussa ja nyt olen saanut sinne säästettyä jo 650?. Niin ja hoitajilla ei todellakaan ole isot palkat B)
Kun jotain tahtoo kovasti,niin pystyy ihme suorituksiin.

Olen joutunut seuraamaan mihin helvettiin sitä joutuu jos on velkoja (tässä tapauksessa) vähän joka suuntaan. Aina siis otettu lisää lainaa muitten jatkoksi (silloin kun niitä muutama vuosi sitten oikein tyrkyttämällä tyrkytettiin). Ikävä kyllä juuri nyt on meneillään taas samallainen lainatyrkytys. Tosta noin vain tekstiviestillä voit ottaa lainaa jne... En suosittele!

Sosiaalinen luototus? Jos pääsen töihin, niin aion hakea sitä. Se myönnetään niille joilla velkaa ei ole paljon, ja joilla on tuloja. Mä oon nyt työtön ja siis varattomaksi todettu ulosotossa. Mutta saan töitä tai en niin koitetaan syksyllä alkaa ukon kanssa makselee noita velkoja pois. Nyt on kesätauko, just saatiin kaks isompaa velkaa maksettua.

Alkuperäinen kirjoittaja mallura:
mene velkaneuvojalle jos pääset velkasaneeraukseen...viisi vuotta ja velat anteeksi

ei pääse jos ei ole töissä.

Mutta ap kirjoitti:
Nyt olen äippälomalla, eikä tuosta pienestä äitiysrahasta voi oikeen mitään sinne maksaa.

Joten jos hällä työpaikka niin kyllä on mahdollisuus päästä....

äitiyslomalla ei pääse. eri asia sitten kun palaa töihin.

Yhteistyössä