Ullan unelma kakkuohjelmassa tuo valkosuklaan sulattaminen. Miksi noin vaikesati?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei voi kuin ihmetellä taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei voi kuin ihmetellä taas

Vieras
Ei voi kuin ihmetellä tosiaan.
Ensiksi se tunki suklaasta pieneksi paloiksi pilkotut palat pursotinpussiin ja sit pussinsulkijalla kiinni . Sit vesihauteessa lillutti sitä pussia kunnes suklaa oli sulanut.

Mä luulin,et se pursottaa siit suoraan johonkin ja hetken mietin,et kätevä juttu kunnes se saksilla leikkasi pussiin reijän ja sekoitti sen taikinan joukkoon :D
Huh voiko suklaata vaikeamamin enää sulattaa.

No teitty mainostamistahan tuo on,mut kuitenkin.

Kerropa sitten miten itse sulatat valkosuklaan. Musta tuo on ihan pätevin tapa. Tai noo voi sen toki kipossa suoraan laittaa sinen vesihauteeseen mut vähemmällä vaivalla se siel pussissa sulaa ja siitä näppärä puristaa sinne mihin tarvii, ei jää puolet tavarasta kuppiin ja lusikkaan.

Kerropa sitten miten itse sulatat valkosuklaan. Musta tuo on ihan pätevin tapa. Tai noo voi sen toki kipossa suoraan laittaa sinen vesihauteeseen mut vähemmällä vaivalla se siel pussissa sulaa ja siitä näppärä puristaa sinne mihin tarvii, ei jää puolet tavarasta kuppiin ja lusikkaan.

No sepä se kun ap jo selitti että olis ymmärtänyt jos se valkosuklaa olisi pursotettu siitä pussista suoraan johonkin, mutta kun se ilmeisesti vaan sekoitettiin johonkin...?

[QUOTE="Mie";28268817]No sepä se kun ap jo selitti että olis ymmärtänyt jos se valkosuklaa olisi pursotettu siitä pussista suoraan johonkin, mutta kun se ilmeisesti vaan sekoitettiin johonkin...?[/QUOTE]

No onko sillä hirveästi väliä sulattaako sen pussissa, vai jossain pienessä kupissa.. Molemmistahan ne sitten laitetaan johonkin.. Eipähän oo niin paljoa tiskiä, kun pussin voi heittää roskiin...

No onko sillä hirveästi väliä sulattaako sen pussissa, vai jossain pienessä kupissa.. Molemmistahan ne sitten laitetaan johonkin.. Eipähän oo niin paljoa tiskiä, kun pussin voi heittää roskiin...

fiksuintahan se olisi sulattaa siinä kupissa, missä se taikina tms. tehdään ja lisätä sinne sulan suklaan joukkoon muut aineet. Ei jäisi suklaata pussiin eikä kuppiin.

Itse olen kokenut sen vesihauteessa sulatuksen parhaimmaksi tavaksi, pussissa sulaa helpommin epätasaisesti kuin vesihauteessa sekoitellen.

Enkä tiedä mitään veemäisempää kuin ryhtyä pursottamaan suklaata ja siellä on joukossa jotain klönttejä.

Mutta voi olla ihan kiva niksi jos suoraan pursottelee.

[QUOTE="niin";28268831]fiksuintahan se olisi sulattaa siinä kupissa, missä se taikina tms. tehdään ja lisätä sinne sulan suklaan joukkoon muut aineet. Ei jäisi suklaata pussiin eikä kuppiin.[/QUOTE]

No eipä oikeastaan, sitten se kuppi on kuuma/lämmin ja muut ainesosat ei välttämättä tykkää.

[QUOTE="niin";28268831]fiksuintahan se olisi sulattaa siinä kupissa, missä se taikina tms. tehdään ja lisätä sinne sulan suklaan joukkoon muut aineet. Ei jäisi suklaata pussiin eikä kuppiin.[/QUOTE]

Niinhän se varmasti olisi.. Mutta melkeimpä aina se sula suklaa lisätään taikinan joukkoon ihan viimeisenä...

[QUOTE="mjaa";28268850]Niinhän se varmasti olisi.. Mutta melkeimpä aina se sula suklaa lisätään taikinan joukkoon ihan viimeisenä...[/QUOTE]

Voihan sen muun taikinan sekoittaa toisessa kulhossa ja lisätä siihen sulaan suklaaseen. Sula suklaa on kuitenkin yleensä hankalampi siirtää toiseen kippoon kuin se taikina.

Voi olla vähän vaikeaa, jos sitä ennen on pitänyt vaahdottaa munat ja sokeri keskenään tai sokeri ja voi ja suklaa kuuluu sitten lisätä myöhemmässä vaiheessa joukkoon.

Mä sulatan valkosuklaa ja kaikki muutkin suklaat mikrossa, helppoa,kätevää ja nopeaa.

Ei ollut taikina sellainen mihin olisi tarvinnut laittaa jäähtyneempää suklaata.

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi kuin ihmetellä taas;28268962:
eikö sitä saa muka kaikkia käyttöön kiposta? Tuo on mikrossulatusta monimutkaisempi ja hitaampi
saa, mutta tätäkin palstaa kun on lukenut on nähnyt miten onnettomia jotkut on leivonnassa ym perusjutuissa. tuolla tekniikalla suklaata ei polta niin helposti kuin mikrossa.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree

Yhteistyössä