ulkovaate

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kevätvauvalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kevätvauvalle

Vieras
heips!

mulla ois la toukokuun puolivälissä ja tässä hankintoja mietiskellessä tuli mielee että minkälainen ""ulkohaalari"" tms. kevätvauvalle pitäis hommata?. ja muutenkin missä varusteissa vauva liikkuu tuolloin vaunuissa/ muuten vaan ulkona. Tuohon aikaan vuodestahan tosin lämpötila voi olla ihan mitä vaan +5-+25. Mutta noin yleisesti. Joku ohuehko ulkohaalari kenties? Jos siis ajatellaan että alla body ja potkarit tms. sisävaatteet niin mitä siihen päälle ???? Tarviiko makuupussia vaunuissa jos tosi lämmin? Tarviiko kesällä jotain ""ulkovaatetusta"" jos esim. 20 astetta? lakki käsittääkseni tärkeä olla...

on tää vaikeaa ekan lapsen kanssa... raukka joutuu koekaniiniksi

vinkeistä kiitollinen

Jos otat äitiyspakkauksen niin siinä on sellainen välihaalari. Itse käyttäisin sitä, mutta sitä en osaa sanoa minkä kokoinen se uudessa äitiyspakkauksessa on. Kelan sivuiltahan sen näkee. Mut ei muuten kesällä oikeastaan mitään haalaria tarvitse. Joku paksumpi collegepuku esim. viileämmillä ilmoilla vaan sisävaatteiden päälle. Eikä makuupussia tarvi koko kesänä, jos nyt suht lämmin kesä siis on. Tietty viileämmillä ilmoille vois ajatella, että laittaa vauvan sisävaatteissa makuupussiin ja lakki päähän, mut aikas viileetä saa silloin olla.

Hei

Sisävaatteiden päälle kannattanee laittaa vaan joku gollegehaalari tms. jos siis asteita joku 10-15. Yli 20 asteessa riittää ihan sisävaatetus eli body ja potkari. Älä laita sitä makuupussia edes vaunujen pohjalle, sillä nykyvaunut on tosi kuumia. Mun tyttö syntyi vuos sitten toukokuussa ja minä ainakin aluksi tein sen virheen että puin tyttöä liikaa. Raukka makasi hiki päässä siellä vaunussaan :-)

Yks tosi hyvä vinkki mun mielestäni on laittaa lämpömittari vaunuihin, siitä näkee lämpötilan ja on sitten konkreettinen tieto, että näin kuuma siis vaunussa on, eipä tarvii arvailla lämpötiloja. Tulet muuten yllättymään kuinka kuuma niissä vaunuissa on!

Kokeilemalla löydät sopivan vaatetuksen! Onnea!

Mun poika syntyi toukokuun alussa ja meillä oöi vaunuissa pohjalla peitto, jonka sai hätätapauksessa käännettyä jaloille. muuten oltiin pelkässä bodyssa, sukissa ja hatussa ulkona heti siitä 2-3 viikkoisesta.

illalla tai vilpoisemmalla kelillä meillä sisävaatteiden päällä sellainen lindexistä ostettu fleecehaalari (taitaa nyt olla beigen värinen kuosi siinä) ja se oli tosi hyvä.

meillä makuupussi otettiin käyttöön vasta talvella. mutta jos vauvasi on pieni ja ei tällainen hikipää kun mun niin mikäs siinä. voihan se pussi siinäa lla olla tai auki, ei sitä kiinni tarvitse laittaa...

mäkin ottaisin käyttöön sen äpn välihaalarin, siitähän saa lahkeita käännettyä. Lakiksi semmosen ohuen kypärämyssyn lämpimällä kevät säällä (vaunuissa) ja kylmemmällä sitten siihen toinen hattu päälle.
vuoden 04 välihaalari oli vaan ainakin semmosta ""tuulenläpäsevää"" materiaalia, ei siis mitään tuulipukuttyylistä, joten sen kanssa oltava tarkkana kevättuulissa jos pitää vauvaa jossain muualla kuin vaunuissa jossa on tuulensuojassa.

Niin monesti on täällä kirjoitettu tuosta lämpömittarin laittamisesta vaunuihin, että pitihän sitä kokeilla =)

Poika oli jo nukkumassa ulkona vaunuissa, joten en viitsinyt alkaa sitä lämpömittaria sinne ihan sisälle asettelemaan, ettei unet häiriinny. Joten laitoin sen sitten siihen aikalailla kopan suuaukkoon, just ja just sisäpuolelle. Ja kylläpä vaan jo siinä kohti on +2, vaikka ulkona on -3. Eli varmaan on vielä paljon lämpimämpi siellä alempana, sisempänä, missä poika nukkuu =)
Täytyy testata vielä ""oikeastakin"" paikasta joku päivä.

Yhteistyössä