Ulkona reilusti pakkasta, lapsen kaverit tulee hakemaan ilman rukkasia, ulkohousuja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rinkeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"rinkeli"

Vieras
Hei oikeasti. Olen sanonut niille lapsille, lähettänyt kotiinsa ja käskenyt pukea päällensä. Olen sanonut lasten vanhemmillekin jo. Ja silti, aina sama juttu, tulevat hakemaan meidän lasta ulos ihan liian huonosti puettuna.

Päällä pipo joka ei yllä kunnolla korville, kaula paljaana, kädet paljaana, jalassa ohuet ulkohousut, kenkinä tavalliset kumpparit, ei lainkaan villasukkia... Sitten ovat 5-10 minuutin päästä uudelleen meidän ovella, että pitäisi päästä sisälle leikkimään kun on niin kylmä... onko ihme jos palelee, jos pakkasilla tarvii tulla ulos ilman kunnon vaatteita?

Ehkä niillä ei vanhemmat valvo, että lapset pukevat kunnolla ennen lähtöä? Onko teillä ylimääräisiä vaatteita joita voit antaa lainaan, niin jaksavat olla vähän kauemmin ulkona?

[QUOTE="vieras";25446602]Ehkä niillä ei vanhemmat valvo, että lapset pukevat kunnolla ennen lähtöä? Onko teillä ylimääräisiä vaatteita joita voit antaa lainaan, niin jaksavat olla vähän kauemmin ulkona?[/QUOTE]

En voi enää lainailla, kun ei ne palaudu meille takas. Nyt on jo niin monet välivaatteet, villasukat ja hanskat sillä tiellään :( Kun kysellään perään, niin ei kuulemma löydy. Lähetän ne kotiinsa, kun eivät asu kaukana. Silloinkin pitää erikseen sanoa, että nyt haette nämä ja nämä vaatteet päällenne.

Ja mun mielestä kyllä, jos kerran tietää että lapset eivät osaa itse pukea riittävästi, niin vanhempien pitäis sen verran vahtia kun muksut lähtee ulos. Siellä on kuitenkin koko ajan vähintään toinen vanhemmista kotona.

[QUOTE="vieras";25446602]Ehkä niillä ei vanhemmat valvo, että lapset pukevat kunnolla ennen lähtöä? Onko teillä ylimääräisiä vaatteita joita voit antaa lainaan, niin jaksavat olla vähän kauemmin ulkona?[/QUOTE]

ei kai ap.n tarvii pukea lasten kavereita, ei muuta kun lähetät takaisin kotiin ja jos eivät usko niin soitat vanhemmille ja jos sekään ei tepsi niin asiaa vaan eteenpäin, aikuisen tehtävä huolehtia lapsista

[QUOTE="vieras";25446749]Tapaan tuollaisia lapsia ja vanhempia päivittäin työssäni, valitettavasti. Ihan pienet 3-vuotiaat tuodaan puolipaljaana päiväkotiin.[/QUOTE]

Tää on niin totta

Sama juttu täällä, kun kaverit tulee poikaa hakemaan. Hitto ne on gollehehousuissa ja muutenkin vähillä kamppeilla. Yhdelle pojalle kerran sanoin, että eikö sulla oo toppahousuja niin se suuttu mulle :D Juu, ja minäkään en enää anna lainaan vaatteita kun niitä ei tahdo takasi saada.

Lähetin tämmöset silloin vuosia sitten takas kotiin ja sanoin, että pyytää äidiltä vaatteet päälle ja sitte voi tulla uudestaan hakemaan....kesälläkin oli puutetta: yksi lapsi oli aivan tulipunainen, kun oli jo palanut vaalean ihonsa kanssa...sanoin sillekin, että käy kotona ja pyytää ohuen pitkähihaisen paidan ja lippiksen päähänsä. Ei kaikki välitä, mutta me toiset kyllä!

Yhteistyössä