ulkona nukkuminen ja kuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimetön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
riippuu paljon kuumetta on. yli 38asteessa ei suositella ulkona nukkumista mutta esim. 37,5 asteen lämmössä voi nukkua kun pukee hyvin ja suojaa vaunun kuomun harsolla ettei hengitysilma ole liian raakaa.

Kyselin aikoinaan neuvolasta samaa ja sieltä sanottiin ettei muuta estettä ole kuin kuumekouristukset. Eli jos kuume nousee nopeasti ja lapsi alkaa kouristella, kun on kuitenkin lämpimästi puettuna pihalla. Mä olen nukuttanut, mutta valvonut myös aika tarkasti. Muuten ei tyttö olis sairaana nukkunut ikinä päikkäreitä.

Minä olen kyllä nukuttanut ulkona jos on ollut pientä lämpöö mutta en yli 38 asteen kuumees laittais ulos. Mun mielestä tyttäreni nukkuu paremmin ulkona esim nuhaisena kun saa hengittää raitista ilmaa. Ei meillä oo mitää pelkoo siitä että tyttäreni putois vaunuista ulkona nukkuessaan, ei oo koskaan edes yrittänyt nousta. Tietenkin pitää tarkkaan valvoo ja käydä aika ajoin katsomassa nukkuvaa lasta. Meidän neiti on kohta 1v 4kk ja nukkuu parhaiten nimenomaan ulkona ja saa nukkuakin niin kauan kun mahtuu. ;)

Minäkin olen todennut, että raikas kostea ulkoilma on nuhanenälle parempi hengitellä. Meidän esikoinen nukkui 1,5 vuotiaaksi päiväunensa ulkona(Ei tietenkään kovalla pakkasella). Yksivuotias yskivä ja räkäinen poika juuri nyt nukkuu ulkona. Fyysinen rasitus on pahaksi kuumeiselle - ei ulkoleikkejä, ei hikoilua.

Yhteistyössä