ulkona käymisestä

Ensinnäkin, tämän viestin tarkoitus ei ole loukata tai mitenkään olla ilkeä nuoria äiteä kohtaan mutta on vain pakko kysyä..

Käyttekö te usein baareissa?
Missä/kenellä lapsi/lapsenne on hoidossa silloin?
Milloin kävitte ensimmäistä kertaa lapsen syntymän jälkeen "viihteellä"?
Miten oudot ihmiset/tututkin (jotka siis tietävät että olette äitejä) suhtautuvat ulkona käymiseenne?

Kysyn tätä siksi, koska olen itse 5kk ikäisen vauvan äiti ja mielestäni ihmiset baareissa, jotka tietävät että minulla on pieni lapsi syyllistävät ja halveksivat katseillaan minua kun ulkona käyn. Se tympäsee kovasti, sillä "oman elämän" (kaikki tietävät mitä tällä tarkoitin, juuri sitä että pääsee tuulettumaan ilman lasta) ei mielestäni tarvitse loppua lapsen saantiin..
Olen käynyt kaksi kertaa baarissa lapsen syntymän jälkeen, ja minusta se ei ole paljoa. Ensim. kerran kun lapsi oli 3 kk ja toisen kerran kun oli 4 kk ja seuraavan kerran lähden kahden viikon päästä. Onko tämä mielestänne turhan usein?
Oma äitini kysyi kun olin toista kertaa lähdössä, että miten kehtaan ja oli sitä mieltä että olen käynyt liian nopeasti ja liian monta kertaa lapsen syntymän jälkeen. Siis kaksi kertaa, onko TEIDÄN MIELESTÄNNE liikaa?

 
mä kävin ekaa kertaa baarissa ku lapsi oli kuukauden ikänen, olin just lopettanu imettämisen. tyttö oli isänsä kanssa kotona. baarissa puolitutut tuli onnitteleen ja kyseli kaikkee. nyt meidän tyttö on 3 kk ja viikonloppuna käytiin miehen kans ekaa kertaa yhessä viihteellä, miehen sisko hoiti ja lapsi oli ekaa kertaa yökylässä, vaikka mä oisin sen kyllä halunnu kotiin yöks.. eikä mun baarissa käyminen tarkota mitää kaatokännejä vaan paria siideriä..
mä oon sitä mieltä et jos jollaki on jotain sanomista niin se on niitten ongelma, vaikka onkin lapsi niin ei se tarkota että kaikesta muusta elämästä pitäis luopua, muutama tunti erossa lapsesta ei varmasti tee pahaa kummallekaan.
 
muistaakseni kuukausi pojan syntymän jälkeen kävin ekan kerran baarissa. Isänsä silloin hoiti. Alussa kävin aika usein viihteellä, n. pari kertaa kuussa. Nyt oon ollu jo pitemmän aikaa ihan kotosalla, ei kiinnosta enää yhtään lähteä liikenteeseen. Krooninen univaje on tehnyt tehtävänsä...

Synnytyksen jälkeen ei ole kukaan juhlimisiani arvostellu, mutta kun raskausaikana kävin baareissa kavereiden kanssa tanssimassa, niin ihmiset katto tosi kieroon! Luulivat tietenkin että otan myös alkoholia, jota en tietenkään ottanut.
 
sinnie
raskausaikana en käynyt baareissa mut sitten tais olla kuukaisi pari kun tytön syntymän jälkeen lähin ekaa kertaa viihteelle. Tyttö on nyt 6kk ja oon kolmesti käyny ihan oikeesti tuulettumassa jos ei lasketa tämmösiä kahvittelu ja kauppareissuja ilman muksua.
Kukaan ei ole maininnu mitään, ja minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä. Ja omilla reissuilla olen törmännyt ikäisiini äiteihin myös baarisa. Ainut jolta kommenttia voi kuulla, on nuoret joilla ei omia lapsia vielä ole ja hehän taas eivät voi lapsiperheen arjesta ymmärtää mitään. Enkä nyt tarkota että arki ois niin raskasta että aina pitäs viihteelle päästä vaan sitä että sitten kun on lapsia niin sitä alkaa arvostaa omaa aikaa ja kaipaa nimenomaan sitä. Vietti sen sitten millä keinoin tahansa.
 
minja87
tyttö tais olla 3 kk ...ja ollaan käyty 5 tai 6 kertaa nyt ja tyttö täyttää kohta vuoden.
Jommalla kummalla mummulla on ollut hoidossa.
Käymme mieheni kanssa yhtäaikaa yhdessä katsomassa kavereita!

Ja ihmiset on vaan sanonu et on se hyvä että pääset välillä sinäkin tuulettuun!

mutta nyt on viikonloppuna synttärit ja käyn kavereitten kaa juhliin mut sit en meekkää pitkään aikaan mihkään, alkaa rakentaminen jne.
=)
 
mä oon käyny kuopuksen syntymän jälkeen jotain 4-6kertaa jossain ilman lapsia. esikoinen oli 11kk ku oli ekaa kertaa yökylässä mummolassa (olin synnyttämässä) ja yhessä lapset ovat olleet kaks kertaa mummolla yötä. kuopus on kohta 8kk.
 
äetyliini
ensimmäisen kerran lähdin kavereiden kans viihteelle kun lapsi oli kuukauden, isä oli pojan kanssa silloin kotona. tutut ei mielestäni pahasti katsoneet ja onnittelivat ja katselivat poitsun kuvia..:)
 
tyttö oli jotain 3kk kun meni tädille hoitoon.
oltiin miehen kanssa kotona, käytiin saunassa ja naukkailtiin muutamat.
sitten tais tyttö olla 4kk kun kävin itse ulkona. baarissa kahella siiderillä.
ja uuden vuoden tyttö oli mummolassa.
ollaan tyttöö jätetty mummolaan ja tädille hoitoon ihan sillain että ollaan ukon kans vaan
kotona ihan kaksin ja nukutaan pitkään.
sellasta omaa yhteistä aikaa.
minusta se on hyvä lapsenkin nähdä vähän muita ihmisiä välillä.
ettei totu liikaa meihin vanhempiin jos vaikka sattuiskin jotain yllättävää että joutuisi
lapsen viemään hoitoon niin ei sitten vierastaisi niin paljoa.

baarissa olen käynyt muutaman kerran. mutta tyttö onkin nyt 7kk.
eka vähän pelkäsin että mitä ne ihmiset sanoo. ja että olenko huono äiti kun vauvan hoitoon vien.
mutta olen huomannut että ne nuoret naiset joilla ei viellä ole omia lapsia kattoo vähän halveksuvasti. mutta eivät viellä tiedä mitään. :)
 
Ei mun mielestä siinä ole mitään väärää jos välillä haluaa käydä viihteellä, mutta sellanen jatkuva joka viikonloppuinen baarissa ravaaminen ja juominen ei todellakaan kuulosta hyvältä. Ja sillon kun on vauva juuri syntynyt, niin ei kannata siinä lähiaikoina käydä minun mielestä, koska vauva tarvitsee äitiään/vanhempiaan siinä vaiheessa tosi paljon.

Ja kyllähän sitä monet muutkin äidit tekee niin että ne käy viihteellä, harmittavan usein vaan nuoria katsotaan pahasti kun tekee niin !

Itse en juo alkoholia, enkä polta, enkä käy baarissakaan, joten minulle ja muille siitä ei tule itselleni minkäänlaista ongelmaa. Joten eivätpähän pääse räksyttämään minulle ja juoruamaan muille.
 

Yhteistyössä