Ulkomailta nettikaupoista tilanneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten toimia, kun mulla on ongelmia erään nettikaupan kanssa?

Tilasin heiltä tuotteita. Toimitus takkuili, no viimein tilaus tuli perille 1kk jälkeen, mutta paketissa oli yksi väärä tuote ja toinen viallinen. Olen laittanut heille sähköpostia pariin otteeseen, johon en saanut vastauksia. Nyt olen soittanut kaksi kertaa. Olen pyytänyt heitä laittamaan minulle mailiini tiedot puhelimessa sovituista asioista, mutta mailia ei vaan tule (viimeksi eilen soitin ja lupasivat laittaa mailia eilisen aikana). Enkä usko että ovat laittaneet korvaavia tuotteitakaan tulemaan.

Kuitenkin toinen tuttuni on tilannut ko kaupasta, ja tilaus sujui moitteetta, joten ei kai se ihan huijarifirmakaan ole. Ihmetyttää vaan tämä todella kankea asiakaspalvelu.

Koitapa ihan ensin soittaa sinne vielä kerran, ja kysyt nimen siltä, kenen kanssa puhut, ja kirjoitat sen ylös. Sanot, että jos he eivät heti ala asiaa selvitellä niin viet jutun eteenpäin. Monessa englantilaisessa firmassa on asiakaspalvelu hidasta ja tehotonta, mutta älä anna periksi. Voithan yrittää ottaa yhteyttä vaikka Englannin consumer directiin ja kysyä neuvoa.

Tilasin keväällä tavaraa kans englantilaisesta lastentarvikefirmasta netin kautta ja maksoin luottokortilla. Ei ollut kylläkään tuo sama firma kuin sulla. Summa veloitettiin mun kortilta, mutta tavaroita ei kuulunut, vaikka aikaa oli kulunut jo kuukausi. Firma ei vastannut yhteydenottopyyntöihini. Soitin asiasta luottokorttiyhtiöön, selvittivät asian ja he hyvittivät summan mulle aika nopeasti sitten.
Ootko jo laittanut viallisen ja väärän tavaran heille menemään asiakaspalautuksena? Jos olet ja uutta ei ole siltikään kuulunut tilalle kohtuullisessa ajassa, ottaisin sinuna yhteyttä luottokorttifirmaasi. Jos olet maksanut muulla tavoin, en osaa antaa vinkkejä. Ei varmana kannata enää asioida ko. firman kanssa.
Ainut, mistä nykyään usakallan tilata, on saksalainen baby onlineshop. Sitä kautta kaikki on toiminut aika moitteettomasti.

Yhteistyössä