Ulkomaille......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Useimmilla lentoyhtiöillä saa kuljettaa rattaat mukana ilmaiseksi. Kevyet rattaat saa joskus viedä lähtöportille asti mukana, mutta tavallisesti rattaat pakataan lähtöselvityksessä muovipussiin ja laitetaan siitä matkalaukkujen mukaan. Jos saat rattaillesi muovipussin, säästä se, sillä paluumatkalle ei kohteesta todennäköisesti saakaan pussia.

Muista myös tarkistaa rattaiden kunto aina heti, kun saat rattaat käsiisi. Jos niihin on tullut lennon aikana vikaa, mene heti selvittämään asia sille luukulle, jonne reklamoinnit voi tehdä. Myöhemmin et enää voi saada niistä korvausta :(

Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
mun muistikuvan mukaan ainakin Helsingin kentällä on lastenrattaita lainattavissa kun tsekkauksen läpi meette. Kysykää jos ja kun ei heti osu silmään!

On siellä, mutta ne eivät sovellu ihan pienille.

Ei sun tarvii lähteä ulkomaille, sinähän voit käydä Itäkeskuksessa! ;)

Asiaan. Vieras sanoi jo kaiken olennaisen, eli tavalliset rattaat matkatavaratiskillä pussiin ja sattarit tai vastaavat voi saada koneen ovelle asti. Itse kyllä mieluummin pitäisin lapsen liinassa tai repussa tai sitten niissä lainarattaissa kuin alkaisin siinä ovella vielä tunkea rattaita ruumaan menemään.

Ja säästä pussi ja tsekkaa ne rattaat, ei ole mitenkään tavatonta että runko tms. vääntyy, matkatavaroiden käsittely on aikamoista rytyytystä.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Ei sun tarvii lähteä ulkomaille, sinähän voit käydä Itäkeskuksessa! ;)

Asiaan. Vieras sanoi jo kaiken olennaisen, eli tavalliset rattaat matkatavaratiskillä pussiin ja sattarit tai vastaavat voi saada koneen ovelle asti. Itse kyllä mieluummin pitäisin lapsen liinassa tai repussa tai sitten niissä lainarattaissa kuin alkaisin siinä ovella vielä tunkea rattaita ruumaan menemään.

Ja säästä pussi ja tsekkaa ne rattaat, ei ole mitenkään tavatonta että runko tms. vääntyy, matkatavaroiden käsittely on aikamoista rytyytystä.

:D

Mutta juu, muutenkin peesaan kyseistä kirjoitusta. Meilläkin ne reput ja liinat on koettu helpommiksi kuin rattaiden kuljetus ovelle saakka. Kerran ollaan vaan pidetty rattaat viimeiseen asti, silloin lentokenttähenkilökunnan suosituksesta.

Yhteistyössä