Ulkomaan matka:)

Ollaan miehen ja parin kaverin kanssa lähdössä 11 päiväksi Italiaan ja kokonaishinta sis. suorat meno-paluulennot Blue 1, 11 hotelliyötä (4 eri hotellia) ja 11 päiväksi auto tulee maksamaan noin 580 euroa/hlö. Itse koen sen edullisena. Me buukattiin lennot ja hotellit netistä ja etsittiin edullisia. Hotelleja olisi löytynyt vieläkin edullisemmin. Hotellien etsimisessä käytettiin booking.com -sivustoa. Kyllähän siihen enemmän meni aikaa, kun olisi varannut matkanjärjestäjältä, mutta nyt saatiin sellainen reissu, kun haluttiin ja vielä suht edullisesti! B)

Äkkilähtöjä on lähes kaikilla matkatoimistoilla.. Jos ei halua ennalta sovittua majoitusta niin pääsee vieläkin halvemmalla :) Itse olen aina suunnitellut matkat.. Niin ja esim. välimerelle pääsee talvisesongin aikana (marraskuun alusta) alle tonnilla/2hlö, ja on vielä lämmintä :) Nyt vain selaamaan eri matkatoimistojen sivuja ja vertailemaan hintoja/matkoja.. :)

riippuu haluatko valmiin paketin vai paketoitko ihan itse. äkkilähtöjähän, jos ei väliä minne menee, on matkatoimistolla kuin matkatoimistolla, joissakin on määrittelemätön majoitus mutta monella on myös ihan hotellivalinnat siihen.
ja jos haluaa itse paketoida jutun niin lennot netistä. Jollakin tarjoushaulla esim vertaa.fi (varmaan parempia, itse en tuota käytä vaan surffaan firmojen sivut kun ei tarkkoja matkapäivä koskaan ole vaan joustoa) lentofirmojen vertailua tai sitten esim finskillä ja bluella on nyt kesätarjouksia tai itseasiassa finskillä joka keskiviikko tulee uudet tarjouslennot.
hotellit on hakenut joskus matkaopaskirjojen suosistusten mukaan (jos kohde jos selvä ja kirjat haettu kirjastosta), joskus esim hotels.com kautta ja hakenut netistä myös hotelliarvostelut. joskus lento+autolomalla ei varata etukäteen kuin eka ja viimeinen yö ja sitten ne majoitukset matkanvarrelta ihan vaan b&b yms oviin koputtelemalla ja kysymällä ja koskaan ei ole majapaikkaa jäänyt saamatta.

A shadieeyah
http://www.kuumat.com

tuolla on aika kattavasti kaikki firmat.

E-ticket ja brysselairlines on halpoja.. se uus a travel tai jotakin ei oo halpa...

Ja joskus katoin ton vertaa.fi sivuja niin itse etsimällä tuon sivuston kautta löysin liput 400euroa halvemmalla...

Alkuperäinen kirjoittaja Möhköfanttis:
Äkkilähtöjä on lähes kaikilla matkatoimistoilla.. Jos ei halua ennalta sovittua majoitusta niin pääsee vieläkin halvemmalla :) Itse olen aina suunnitellut matkat.. Niin ja esim. välimerelle pääsee talvisesongin aikana (marraskuun alusta) alle tonnilla/2hlö, ja on vielä lämmintä :) Nyt vain selaamaan eri matkatoimistojen sivuja ja vertailemaan hintoja/matkoja.. :)
tuo ajankohtahan merkkaa hinnoissa. Eli itse oltiin joskus reissussa juuri viikko ennen etelän hiihtolomia ja säästettiin pakettihinnassa äkkiäajatellen jotakin 40 prossaa kalliimpaan hintaan verrattuna, en tiedä tosin vieläkö nykyään tuollaisia eroja mitä jotakin 5-6 v sitten.

matkustelija
hotellien kohdalla olen huomannut että http://www.trivago.fi tarjoaa oivan keinon vertailla kaikkia suurimpia hotellivaraussivuja halutuista hotelleista. Mukana ovat mm. booking.com, hotels.com, ebookers.. yli 50 sivua. Samalla näkee tarvitaanko varaamiseen vaikkapa luottokorttia ja kaupunkien nähtävyydet on hauskasti esillä.

Palveluun voi lisätä omia kuvia, kirjoittaa arvosteluita ja paljon muuta - maksavat vielä käyttäjille rahaa tästä kaikesta! kannattaa tutustua!

Yhteistyössä