Ulkoiluvarusteasiantuntijat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä kysyjä

Vieras
Mitä eroa on tuulipuvulla, ulkoilupuvulla ja kuoripuvulla? samassa mainoksessa voi olla kaikkia niitä ja päällepäin ne ovat saman näköisiä. Onko niiden käyttöominaisuuksissa jotain eroa vai on vain rakkaalla lapella monta nimeä:)

mä näkisin niin, että tuulipuku on semmoista kahisevaa, ei pidä vettä, mutta saattaa vähän hylkiä, ulkoilupuku voi olla mikä vaan, en usko että pitää vettä, kuoripuku taas on tec-asu, eli tuulen- ja vedenpitävä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sitku:
Mulla on kuoripuku. Kestää sadetta ja suojaa tuulelta. Tuulipuvut mitä mulla on olleet ei ole pitäneet sadetta eli tää on ehdotttomasti parempi.

Mitä merkkiä? Onkos se nyt sitten se kalvopuku? Mul on yksi puku joka ei kahise juurikaan ja hylkii vettä. Kngas on ohut ja kevyt sekä melko liukas. Kunnon sadetta se ei kuitenkaan pidä. Se taitaa siis olla se aito tuulipuku.

No, tuulipuku on on tuulipuku, se perinteinen, voi olla kahiseva. Sellanen millä mammat voi käydä pienellä kävelylenkillä, that's it.
Ulkoilupukujakin on monenlaisia. Monet ovat nykyään tuulen-, kosteuden- ja jopa vedenpitäviä, tärkeimpiä ominaisuuksia kai on, että hengittävät. Ulkoilupuvussa on sekä vuori että päällikangas.
Kuoripuku, yleisimmin vaan takki? on yleensä veden- ja tuulenpitävä. Se on tosiaan pelkkä kuori, eli alle tarvii esim. fleecen erikseen, kun taas talviulkoilupuvussa se fleece on kiinteä osa takkia.

Mulla on siinä pintakankaan lisäksi ihan kunnon neuloskankainen vuori. Hengittävyys ja on hyvä ja tuulta pitää kans aika hyvin, ei kylläkään täysin jos tosi kova puhuri on ja pyöräilee vastatuuleen. Sadetta pitää tihkua jonkun aikaa 15 min mut muuten tulee läpi. Eli siis nämä ominaisuudet on ulkoilupuvussa paremmat? Ja kuoripuku = ohut ulkoilupuku?

Yhteistyössä