ulkoilusta

Paljonko ulkoilette taaperoidenne kanssa ja mihin aikaan. meillä poika täytti juuri vuoden ja nukkuu 2-3 tunnin päiväunet ulkona vaunuissa. Joten koska ulkoilmaa saa en ole ollut huolissani siitä etten ole vielä hänen kanssaan ulkoillut muuta kuin vaunuilla paikasta a paikkaan b. Vielä ei ihan kävele mutta otti eilen jo 6 askelta sisällä joten piakkoin. Olisiko nyt hyvä aika alkaa tutustua ulkoilmaan omin jaloin?

jetta
meillä alettiin myös varsinaisesti ulkoilemaan vasta sen jälkeen kun tyttö alkoi itse kävellä ja touhuilla pihalla. samaan aikaan hän ei enää suostunut nukkumaan rattaissa, joten kävelylenkkien sijasta jäimmekin pihalle muuten leikkimään. siihen asti siis nukutin tytön päikkärit vaunuissa joko siten, että tyttö nukkui pihassa tai sitten lykin rattaita naapurustossa ja lenkkeilin itse siinä samalla. melko pian meille tuli rytmi, että aamupalan jälkeen lähdemme ulos noin klo 10 ja tulemme takaisin noin klo 12 tekemään ruokaa. tämä on myös nyt se aika, jolloin meidän vauva nukkuu pihalla rattaissa. iltapäivällä mies saattaa vielä lähteä tunniksi taaperon kanssa pihalle, jos viitsii ja on nätti ilma.

Mä olen alottanut ulkoilut jo 1/2 vuotiaalle, oli kesä, ja vauvalla oli kivaa hiekkalaatikolla ja keinumassa, piti tietysti koko ajanvahtia, kun nuorin täyttää kesällä 9kk, niin tehdään omalle pihalle keinu ja hiekkalaatikko, missä sitten istuskellaan. :D

Yhteistyössä