Ulkoilupuvun kosteussuojaussuihke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras28

Vieras
Mä kyllästyin mikrokuitukankaisen tuulipukuni huonoon vedenpitävyyteen. Kaatosateesssa se imi vettä kuin rätti ja kastui hetkessä läpi asti. Ostin urheilukaupasta suihkutettavaa Nikwax-vedenpitävyyskyllästettä. Suihkuttelin pesun jälkeen tuulipuvun sillä. Saas nähnä kuinka hyvin se pitää jos sataa kaatamalla. Valmistajan sivujen mukaan sen pitäisi estää vesipisaroiden imeytyminen mikrokuitukankaaseen. Ainakin polyamidi-kangas joka ennestäänkin oli sileää tuli tosi liukkaaksi ja tukevoitui hieman. Onko muilla kokemuksia noista urheilu- ja partiokaupoissa myytävistä kyllästeistä?

Uutta se on mullekin:) Siks oikeastaan kyselinkin jos joku olis jo kokeillut. Mä nimittäin vähän epäilen ton pitävyyttä kovemmassa sateessa mut luulis sen ainakin pienemmän sateen pitävän.

Uskon, että sillä saa hennon suojauksen takkiin. Tuulipuvulle saa varmaan sellaisen muutaman pisaran tuen, usvainen sade ei mene läpi. Mutta kaatosadetta ei kestä varmaan kastumatta kovinkaan kauan (minuuteista on kiinni). Ei varmasti kestä hankausta, kulutusta tai pesua. Joten sitä saa lisäillä usein vaatteeseen ja ei ole ilmaista tavaraa. Ainakin noi suojasuihkeet takeille maksaa noin 10e pesulassa ja siinä saa kaksi takkia suojattua. Eikä noi ole mitään kosteusuojasuihkeita. Eli mitään goretex-vaikutusta on turha kuvitella.

Jaahas:( Eli mä kastun sitten ens kesänäkin. Päivittäistä pyöräilymatkaa on vain 20 minuuttia sivu ja kuvittelin että toi pitäisi sen ajan vedet ulkona kaatosateessakin. Mut aion silti testata. 10 ? maksoi purkki.

Yhteistyössä