ulkoilu on tuskaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuplisäipsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuplisäipsä

Vieras
mulla on puoltoistavuotiaat kaksospojat ja ulkoilusta on tullu ihan tuskaa. Kohta mä en jaksa mennä niiden kanssa ulos enää ollenka, kökötetään sisällä sit vaan ja tullaan hulluiks..

Rattaissa on hetken aika kaikki hyvin, mut sitten alkaa kiukuttelu ja rimpuilu, täytys päästä ite käveleen ja sillä tavalla ei oikein päästä puusta pitkälle ku toinen lähtee toiseen suuntaan ja toinen toiseen..

pulkassa viihdytään kans hetken aikaan, kunnes aletaan heittäytyyn alas kierähtämällä ja sinne ei sitten istuta, ei millään takas. Toinen pojista sentään kävelee eteenpäin, mut toiselle ei kelpaa mikään muu kun syli. Ja kiva sitten kanniskella toista koko lenkkimatka ja kun täytyy toista vielä vahtia, joskus taluttaa kädestä jne...

Tänäänkin taas, sama juttu, mä en jaksa.....

Kuulostaa niin tutulta, mulla 1v 3kk kaksoset ja lisäksi 3v...pelkkä pukeminen on jo tuskaa.
On aina voittaja olo, kun on selvinnyt ulkoilureissusta.
Tsemppiä vaan!

meillä on tossa pihassa leikkikenttä joo, mut sieltäkin lähdetään aika äkkiä veks, jolloin kun kannan toista takas leikkikentän puolelle, on toinen jo parkkipaikalla...

on tossa parin kilsan päässä AIDATTU puisto, sinnekkö täytys sit lähteä vai? ja hölmönä kysyn et saako niihin puistoihin mennä sillon ku siellä on se ohjattu puistotätitoiminta päällä (eli aamupäivisin) ?

Alkuperäinen kirjoittaja Kaija:
Kuulostaa niin tutulta, mulla 1v 3kk kaksoset ja lisäksi 3v...pelkkä pukeminen on jo tuskaa.
On aina voittaja olo, kun on selvinnyt ulkoilureissusta.
Tsemppiä vaan!

huh!!
kiitos, samoin tsemppiä sinne myös! :)

Alkuperäinen kirjoittaja neukkis:
Osta sille syliin haluavalle kantoreppu. laitat lapsen selkään niin sulla on kädet vapaina.

joo, sekin kävi mielessä tossa tänään ku ulkoiltiin...sellanen kantorinkka täytys sille ostaa :)

ja talutushihna toiselle...

ja sitten lehteen ilmotus että tänään me ulokoillaan, kannatta pysyä tieltä poissa!!

Sanot vaan, että matkustus sylissä ei ole vaihtoehto, jos ei jaksa/halua kävellä, niin sitten rattaisiin. Ja kävellen vain niin, että pidetään rattaista kiinni jos ollaan muualla kuin puistossa tms missä voi vapaasti juosta. Vähän aikaa kun on johdonmukainen, niin kyllä ne oppii, että tämä on se tapa, miten ulkoillaan. Kantorinkka on toki kätevä jos haluaa ja jaksaa kantaa, mutta mun mielestä sekin on hankala jos vahdittavana on toinen saman kokoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja neukkis:
Osta sille syliin haluavalle kantoreppu. laitat lapsen selkään niin sulla on kädet vapaina.

joo, sekin kävi mielessä tossa tänään ku ulkoiltiin...sellanen kantorinkka täytys sille ostaa :)

ja talutushihna toiselle...

ja sitten lehteen ilmotus että tänään me ulokoillaan, kannatta pysyä tieltä poissa!!

Esimerkiksi sellainen taaperomallin pata pum on kätevämp kuin rinkka, koska rinkka on iso kuljetella muutoin. Kantorepun sa ataitettua melko pienene tilaan ja mahtuu hyvin rattaiden alle, jos ei koko reissua tarvitse.

Mulla vaan yksi 2v. poika mutta en ole sen jälkeen kun kävelemään oppi suostunut kantamaan ulkona. Syliin otan jos haluaa mutta sitten seison paikoillaan. Kantopalvelua ei meillä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Sanot vaan, että matkustus sylissä ei ole vaihtoehto, jos ei jaksa/halua kävellä, niin sitten rattaisiin. Ja kävellen vain niin, että pidetään rattaista kiinni jos ollaan muualla kuin puistossa tms missä voi vapaasti juosta. Vähän aikaa kun on johdonmukainen, niin kyllä ne oppii, että tämä on se tapa, miten ulkoillaan. Kantorinkka on toki kätevä jos haluaa ja jaksaa kantaa, mutta mun mielestä sekin on hankala jos vahdittavana on toinen saman kokoinen.

sitä mä oon sille hokenukkin, syliin en ota, joko kävelet tai meet rattaisiin/ pulkkaan takas..ei oo tehonnu vielä,, koko kylän läpi kantautuva huuto siitä vaan tulee... :(

joo, kyl se rinkkasysteemi olis tosi hankala, nytkin on jo niin paljon puettavaa ja laitettavaa ja "mukaan otettavaa" että jos sellasen vielä siihen änkeis mukaan niin lähtis ne vähätkin halut änkee itteensä pihalle noiden termiittien kanssa...

Tai sitte viet ne metsään, pellolle, järven jäälle... johonkin missä voi turvallisesti juosta kauemmaskin. Tuon ikäset ei jaksa istuu paikallaan mutta on niin hankalaa liikkuakin että sekään ei innosta kauan. Mun lapset tykkäs samanikäsinä hyppiä kannoilta tai kiviltä lumeen, tehdä lumikakkuja(tai no, mä niitä tein ja lapset rikko eli "söi") kävelykin oli kivaa jos ei pitkälle menty ja oli aikaa tutkia ne kaikki mielenkiintoiset kivet ja oksat ja muut.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tai sitte viet ne metsään, pellolle, järven jäälle... johonkin missä voi turvallisesti juosta kauemmaskin. Tuon ikäset ei jaksa istuu paikallaan mutta on niin hankalaa liikkuakin että sekään ei innosta kauan. Mun lapset tykkäs samanikäsinä hyppiä kannoilta tai kiviltä lumeen, tehdä lumikakkuja(tai no, mä niitä tein ja lapset rikko eli "söi") kävelykin oli kivaa jos ei pitkälle menty ja oli aikaa tutkia ne kaikki mielenkiintoiset kivet ja oksat ja muut.

toi liikkuminen ei oo tosiaan niin helppoa nyt kun on lunta ja paljon vaatetta päällä, ehkä sekin harmittaa hiukan ja sen takia ulkoilu ei oo niin kivaa..siis poikien mielestä, äiti kyllä viihtyis lumisessa ulkoilmassa vaikka kuinka kauan..ainaki niin kauan ku varpaat jäätyy.. :)

Yhteistyössä