Ulkoileeko teillä mies lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on se tilanne, että mun on pakko tehdä koulujuttuja. Ehdotin miehelle, että se menisi lasten kanssa pihalle, mutta ei voi mennä! Pitää aina ulkoilla joko koko perhe tai sit ei ollenkaan. Useimmiten siis ei ollenkaan, kun viikonloput teen töitä ja koulua, ja viikolla mä ulkoilen sitten lasten kanssa kun mies on töissä. Lapset hyppii kohta seinille, kun ei pääse ulos..

Mielummin se niiden kanssa ulkoilee kuin leikkii sisällä, tänään lähti metsään molempien kanssa tossa kymmeneltä ja tulee varmaan yhden kahden välissä takasi, eväät ottivat matkaan

ulkoilee, monesti viikonloppuna ja lomallakin 2x päivässä, joskus ollan yhdessä mutta varsinkin viikolla menee yksin lapsen kanssa ja äiti saa vähän omaa aikaa tai tekee kotitöitä :)

Juu. Usein se on iskä, joka vie kivoimpiin paikkoihin, kun on ajokortti... :kieh:
Äiti vie lähipuistoihin, jotka lapsista ok, mutta kaikkein kivoin on tämän kylän keskustan puisto, johon en ihan joka ilta jaksa lähteä (kävellen tai pyörillä )...

Joskus ulkoili, kun lapset olivat pienempiä. Asettelin kyllä kysymyksen valmiiksi kohdalleen, esim "jos puen lapset, menetkö niiden kanssa ulos vai puetko lapset ja laitat ruuan sillä aikaa kun olen niiden kanssa ulkona"

Joo, mutta yleensä kotipihassa viikonloppuisin tai sitten vie pyöräajelulle tai mummolaan leikkimään. Ei tätä arkipäiviltä tuttua leikkipuistoissa käymistä kylläkään.

No, oleskelee kyllä ulkona, mutta ei se aina niitä lapsia siinä huomaa... eli saattaa tehdä omia juttuja (remonttia tms) niin että lapset katoaa. Tai sitten seisoo vaan paikallaan ja taaperot saattaa nököttää sylissä eli ei keksi kyllä niille lapsille mitään tekemistä, eikä niin luotettava ole siinä vahtimisessakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Ap. tuleeko ulkoilusta mitään, jos otat koulukirjan pihalle?

Ei tule, kun täytyy tehdä tietokoneella :( täytyy varmaan mun lähteä lasten kanssa ulos, ei tästä mitään tule näinkään, kun kiukuttelevat vaan.

Kysyhän mieheltäsi, ostaako hän sinulle läppärin, jotta voit sekä ulkoilla että tehdä kouluhommia. ;)

Jos hakemalla haetaan hyviä puolia, tauko koulujutuissa ja raitis ilma tekee kyllä hyvää ja voit saada jutun valmiiksi nopsastikin.

Yhteistyössä